Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice
Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.
Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol
En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.
Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett
Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.
En Lærdom til Fremtidige Kunder
For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.
Konklusjon
Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.
Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.
Feil og svartiden på e-post for enkle spørsmål er så treg som et skuddår.
William Eriksen (30.08.2025, 03:10):
Ble ringt av en veldig entusiastisk selger som lovet gull og grønne skoger hvis vi raskt tegnet abonnement med Viken Fiber og Alt i Box. Alt er LANGT fra i boks. Halvparten av det som ble lovet, har ikke blitt holdt, nettet hopper inn og ut mer enn det billige Telenornettet. Selgeren som lovet blant annet en Apple TV hvis vi takket ja raskt, har ikke levert det han skulle tre måneder senere, selv om jeg har det skriftlig både på SMS og e-post!! Hold dere unna dette selskapet. Glatt selgere og utrolig dårlig kundeservice. Ser at det er flere misfornøyde her. Med god grunn... Synes ikke avtalen fra Viken Fiber sin side har blitt oppfylt, så vi sees i forliksrådet, noe jeg ser veldig fram til. Viken Fiber har så vidt klart å holde en brøkdel av det de har lovet. Hvis dette nummeret ringer, blokker det!! 90713628 Dere er bedre stilt med abonnementet dere allerede har.
Anders Tollefsen (27.08.2025, 18:18):
Bestilte fiber for å få til innflytting. Feil på systema deira gjorde at eg fekk bestilt, men aldri bekrefta frå deira side, og då eg påpeikte dette hamna eg bakerst i køen. Kundeservicen deira kunne ikkje fremskunde prosessen sjølv om feilen ligg hjå dei, fordi det er NULL samspel mellom montørane og kundeservicen. Ville ha valgt noko anna om det var mogleg.
Dag Haukelid (24.08.2025, 22:16):
Vi har bare hatt Viken fiber i et par måneder etter flyttingen, og har allerede opplevd to internettbrudd som gjør det vanskelig å jobbe hjemmefra. Prisnivået er også veldig høyt...
Jonas Halvorsen (23.08.2025, 05:32):
Er uten nett og har bedt om montør. Viken fiber bruker en underleverandør til dette, Eltel. Den opplevelsen viser seg å være meget dårlig, og et kjapt søk på montøren i ettertid viser at dette neppe kan være overraskende for Viken fiber.
Slik gikk det: Montøren skulle komme fra Eltelnetworks tirsdag denne uka. Fikk beskjed samme dag (tirsdag) om at det var kansellert. Da var jeg allerede hjemme fra jobb. Skrev e-post som ikke ble besvart. Ringte og chattet og fikk til slutt bekreftet ny avtale i dag torsdag kl. 10-14. Ny dag hjemme fra jobb, men ingen kommer i dag heller. Prøver å ringe, chatte, samt kontakte Viken fiber i tillegg, men meget vanskelig å komme gjennom. Har nå kastet bort to dager på å vente på montør som ikke kommer som avtalt og heller ikke lar høre fra seg.
Elendig av Eltel, og elendig av Viken fiber som garantert vet hvor dårlig Eltel er, jf. alle anmeldelsene her og av Eltelnetworks selv. Dessverre er det ingen andre som leverer internett her, så da er det et forbrukerhelvete.
Else Wilhelmsen (21.08.2025, 00:34):
HOLD DEG UNNA!
De lover deg 50/50...du er heldig om du får 20/20...
Så forteller de deg at det er "forstyrrelser på linjen som vanlig" og at det ikke er FYSISK mulig å gi deg mer!
Men så blir du "oppgradert" til 100/100 via telefonselgere...
Plutselig har du 58/30.
Så går det ned til 20/20...og du ender kanskje opp med 8/8!
De svindler deg på det groveste.
De tar en spesifikk megabit i et bestemt geografisk område og deler det ut til alle abonnentene sine...Og hvis det blir for mange der, blir du strupet.
De er sluinger...Hold dere langt unna.
Og de leverer elendig utstyr...slik at når du klager (noe de VET du vil gjøre), så prøver en dårlig selger å selge deg det utstyret du BURDE fått fra dag én for en latterlig høy sum.
Tuva Foss (17.08.2025, 18:22):
GOD PÅ DET MESTE, MEN IKKE KANAL-TV.
I over et tiår har Altibox, og nylig Viken Fiber vært min og familiens fasttelefon, TV, og internett-tjenesteleverandør.
Nå vet jeg ikke om kontoret i Drammen har ansvaret for tjenestene i Fredrikstad, hvor jeg bor.
Jeg har generelt bare gode ting å si om Altibox og Viken Fiber.
+ Deres nettside - Ryddig og oversiktlig. Tydelig informasjon om tilgjengelige tjenester. God oversikt over egne kontoer og abonnementer.
+ Kundeservice - Kundeservicen har vært nesten feilfri. Flere kanaler for å kontakte konsulenter, og de har alltid vært vennlige og raske med å svare. Kundeservicen er også døgnåpen, med alltid noen tilgjengelig for å hjelpe.
+ Fasttelefon - Fungerer som den skal, har vært pålitelig stort sett hele tiden.
+ Internett - Flere pakker å velge mellom, og stor tilgjengelighet for fiberinstallasjoner over hele landet. Kvaliteten på nettet er utmerket, både trådløst og via kabel.
- TV - Det er flere kanalpakker tilgjengelig, men utvalget er skuffende. Uttrykket "100 kanaler, og ingenting å se på" passer godt her. Kanalutvalget er veldig dårlig, etter min mening, og det har ikke endret seg mye over tid. Det hjelper heller ikke at majoriteten av programmene er reprisesendinger på mange kanaler i ukedagene og ofte i helgene. Det finnes mye bedre innhold fra Norge og spesielt fra utlandet. Hvis det er noe å klage på her, virker det som grådighet er en faktor. Dere kan gjøre det mye bedre som ledende leverandør i landet, Altibox.
Jeg snakket kun om kanal-TV gjennom boksen. For serier og filmer støtter boksen ulike strømmetjenester, men dessverre ikke de mest populære.
Uansett er jeg mest aktiv på nettet uansett, så 4/5 stjerner fra meg.
MEN. Dere må definitivt forbedre kanalutvalget!
Ingeborg Brekke (17.08.2025, 11:10):
Spurte om å bli kunde, får tilbake frekke, nebbete svar fra deres kundebehandlere. Føler meg til bry når jeg ringer dere. Makan til dårlig service skal man lete lenge etter. Ps, dere burde gi deres kundebehandlere et veilederkurs...
Leif Viken (15.08.2025, 22:13):
Her må man være oppmerksom. Jeg har opplevd flere ganger at hastigheten synker. Når jeg ringer og klager, går den opp igjen. Ikke akseptabelt. De mister meg som kunde nå.
Sofie Horn (15.08.2025, 02:20):
Etter at en stolpe og mange ledninger ble kjørt ned, mistet jeg internettet rundt kl. 13.00. Rundt kl. 19.30 var alt i orden igjen. Fantastisk service. Forrige gang dette skjedde var det med Telenor på samme sted og det tok en uke å fikse.
Bjørn Stensrud (14.08.2025, 08:56):
Den 12. august inngikk jeg en avtale med dem, og den 7. november kommer den første montøren for å legge fiber inn i huset mitt. Sånn cirka tre måneder før du kan forvente nett fra Viken Fiber.
Tor Halvorsen (14.08.2025, 08:20):
Nylig flytta og hadde allerede en boks klar, så vi måtte bare ta den da det var eneste valget. 27. februar ringte vi opp seks ganger bare for å få en mail, bare for å bli fortalt at den første fyren vi snakket med hadde gått hjem for dagen og at vi måtte ringe igjen morgenen etter (Dette var rundt 18.00). 28. februar ringte vi igjen og kom til ei hyggelig dame som var litt overrasket over hva som hadde skjedd, og hun sendte mail med en gang. Måtte ringe opp fire ganger til for at det skulle bli aktivert. Ringte opp en femte gang og ble fortalt at det var aktivert, og at jeg bare måtte vente en time eller to på sms. Joda, greit, gjorde det, og ingenting skjedde. Måtte ringe opp en sjette gang bare for å bli fortalt at det hadde blitt montert feil, og at de ville sende en fyr, og at dette ville ta en til tre dager. 1. mars ringte jeg totalt fem ganger. En i morges og spurte om det, og de sa de mest sannsynlig skulle sende en fyr hit i dag, men jeg måtte ha mobilen klar for å avtale tid. Fikk melding om at en fyr hadde vært innom, men kunne ikke sjekke fordi ingen var hjemme. Hadde selv ikke blitt kontaktet verken på SMS eller ringt opp eller noe, så måtte ringe opp igjen bare for å høre hva som skjedde, og ble bedt om å være tålmodig så skulle de ringe meg opp igjen, noe de gjorde, og sa at det ser ut som de ikke er helt ferdige, eller hva enn det skulle være, så måtte vente igjen. Ringte opp igjen en siste gang hvor svaret nesten var: Jeg vet ikke hva jeg ser på eller hva jeg leser opp, jeg skal sjekke med kollegaer og ringe deg opp igjen.
Du må nesten ringe flere ganger i håp om å komme til rett person med rette løsninger. Hvis du har muligheten, løper du så langt unna du kan fra Viken Fiber, eller håper på det beste.
Eirik Jensen (13.08.2025, 08:59):
Fantastisk kundeservice hver gang jeg ringer dem! Ringte i dag fordi mottakeren vår begynte å hakke, og vi må gjenopprette fabrikkinnstillinger et par ganger i uken + forskjellige knapper på fjernkontrollen sluttet å virke. Fikk svar før det hadde gått et minutt, og traff (som vanlig) på en veldig hyggelig mann som umiddelbart målte hastigheten på forbindelsen mellom mottakeren og modemet, og den var bare 10% av det den burde være. Så sjekket han samme forbindelse på datamaskinen, som var på 100%, så de sender oss en ny mottaker. Har absolutt ingenting å klage på når det gjelder kundebehandlingen der. Har fått en ny mottaker en gang tidligere, og den kom i posten dagen etter. Superfornøyd! 😀👌
Filip Johansson (12.08.2025, 04:58):
Uhøflig selger. Respekterer ikke et nei som et nei. Ignorerer grunneiers ønske om å forlate eiendommen. Hvis jeg vil ha et produkt, ringer jeg de det gjelder, ellers går jeg i butikken og kjøper det.
Alma Sørensen (10.08.2025, 03:54):
Må kjempe om landets verste kundeservice.
Bruker lang tid på å svare, gidder ikke lytte til fornuft, gjentar irrasjonelle svar inn i det hinsidige.
Mer arrogant selskap skal du lete lenge etter.
Gjermund Reksten (09.08.2025, 01:02):
Helt håpløs leverandør. Kvaliteten og stabiliteten på tjenesten er verre enn en isdn linje fra 90-tallet, og muligheten til å fikse opp er nesten ikke-eksisterende. Lover forbedringer, lover reparasjoner, men leverer ingenting av det. Hvis du kan velge en annen leverandør eller utvikler: gjør det. Unngå Viken for enhver pris.
Bård Aas (08.08.2025, 04:00):
Pålitelig nett og TV, leverer nøyaktig som lovet, kanskje til og med bedre! De få gangene jeg har hatt problemer, ringer jeg kundeservice, og kundeservicen er utmerket. Det virker som om de virkelig strekker seg for å hjelpe meg.
Anniken Mellem (04.08.2025, 16:28):
Helt ubrukelig og dårlig kundeservice. Veldig synd at de er de eneste som tilbyr bredbånd i området.
Vegard Nordstrand (02.08.2025, 06:33):
Veldig dårlig kundebehandling. Har hatt problemer med internett i 5 dager nå, ringte dem og de sa de hadde sendt reparatør to ganger, fordi første gangen ikke fungerte. Nettet er fortsatt ikke fikset, og vi har ringt dem fem ganger nå. De sa de skulle ringe tilbake med en gang siden det var problemer med systemene deres, men her sitter vi fortsatt, 15 minutter etter de sa de skulle ringe, og de har fortsatt ikke ringt. Anbefaler dem absolutt ikke.
Bjørg Vedvik (29.07.2025, 08:41):
Måtte bestille dekoder hos kundeservice hele tre ganger før den til slutt ble sendt etter cirka 1,5 måneder. Når jeg endelig mottok dekoderen, viste den bare svart bilde etter at installasjonen var ferdig. Orker ikke kontakte kundeservice på nytt, det er bortkastet tid og viser lite respekt for andres fritid. Burde få refundert for 1,5 måned uten dekoder.