Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice
Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.
Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol
En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.
Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett
Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.
En Lærdom til Fremtidige Kunder
For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.
Konklusjon
Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.
Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.
Helt håpløst! Det er en evig forvirring mellom altibox, vikenfiber og mistforstått deres rolle i forhold til Kredinor. Dette gjelder avtaler på vegne av en tredjeperson. Ingen kontroll over noe som helst, heller ikke GDPR. Styr unna hvis det gjelder TV i kommuner tilknyttet Viken.
Else Karlsen (05.05.2025, 20:32):
Meir ustabil og dårleg internett skal ein leite lenge etter! Dessverre sit eg fast med Altibox på grunn av sameiet, elles hadde eg bytta på sekundet. Ustabilt på alle enheter heile tiden, ventetid på kundeservice alt frå 20 minutt til over ein time... når du ventar over ein time på teknisk feil linje, da skjønar ein at det er problem heile tiden med denne leverandøren... kan godt hende der andre bur at Altibox fungerer, men ikkje her... ikkje ein gong Altibox finn ut av problemet... styr unna Altibox om du har moglegheit...
Tore Løken (05.05.2025, 00:08):
Dårlig kundeservice! Bestilte og grov selv frem til husveggen da det skulle gå "raskt" å etablere internett/TV. Det viste seg at det ikke stemte. Har ventet og ventet og prøvd flere ganger å ringe. Blir lovet å bli ringt opp igjen, noe som aldri skjer.
Tobias Mathisen (04.05.2025, 14:26):
Hei!
Etter at jeg fikk installert fiber fra dere, som virker veldig bra foreløpig, oppsto det problemer med den ekstra dekoderen i kjelleren min. Jeg ringte dere og snakket med en veldig hyggelig mann. Vi prøvde mange løsninger for å fikse problemet, og til slutt viste det seg at feilen lå hos meg som abonnent. Jeg møtte en veldig tålmodig og høflig fyr under denne "seansen".
Veldig fornøyd med servicen...
Samtalen vår på telefon fant sted rundt kl. 20:15 onsdag 21.09.016
Mvh
Madsen
Blåklokkevn 46
3050 Mjøndalen
Mari Nilsen (04.05.2025, 03:11):
Gode hastigheter kan man si, men det hjelper så lite når internettet bare hopper inn og ut, og det er ikke akkurat moro å for eksempel spille online spill når det kan koble fra når som helst. Har aldri hatt dette problemet med andre leverandører, i alle fall ikke så utrolig ofte og hyppig som her. Har prøvd alle tipsene som er mulige, samt en annen ruter og hva det nå enn er, men det har ikke hjulpet. Alt peker mot ustabiliteter hos ISP-en selv, og basert på erfaringer fra andre folk, er det ganske tydelig at jeg absolutt ikke er alene om dette.
Ester Åsheim (03.05.2025, 12:16):
Utan tvil den verste kundeservicen eg har vore i nærleiken av. Bygger hus og ringte for å bli kunde for over 1 månad sidan. Gravaren vår gjer seg ferdig med graving av grøft til straum i dag og kunne ha gravd til nærmeste tilkopling for fiber, men Neida. Umogleg å få svar. Hittil har eg ringt og snakka med dei 7-8 gonger, blitt lova å bli ringt opp av saksbehandlar fleire gonger, blir ikkje ringt. Sendt e-postar, ikkje fått svar. Altså, er det mogleg? Korleis kan ein være så dårleg. Trur at kva som helst anna kundeservice ikkje hadde klart å være så dårleg som Viken Fiber sin er, sjølv om dei la inn ein innsats for å vere dårleg.. heilt utruleg! Ein må mase sjølv for å bli kunde, og sjølv då er det vanskeleg å bli det. Haha.
Trond Gulbrandsen (02.05.2025, 04:14):
Dårlig erstatning hvis nettet ryker, hvis man i det hele tatt er heldig nok til å få noe som helst. 72 timers rettetid. De kunne enkelt gitt en gratis måned til kundene sine som mistet nettet i over et døgn som en liten trøst. Endte med å måtte skaffe et annet mobilabonnement med mer data fordi de ikke holdt noen av estimatene sine. Dårlig oppfølging og statusoppdatering. Nettsiden blir heller ikke oppdatert i sanntid.
Har gjort dem oppmerksomme flere ganger på at vi ikke får brøkdelen av det vi har betalt for. De er ikke interessert i å gjøre noe med det.
Så det er bare å bytte leverandør, om de er underleverandører, så gjør det ingenting så lenge vi slipper å forholde oss til den patetiske kundeservicen de driver med. Ser at dette er en trend selskapet har satt med tanke på de fleste anmeldelsene her. Retten og slett ubrukelig 😊
Ines Ågotnes (02.05.2025, 03:29):
Eg ser ikkje ein einaste grunn til å anbefale dette selskapet, heller tvert imot, frustrasjonane har vore mange. Ein seljar som lova for mykje, dårleg kundeservice osv. Ser fram til å avslutte når bindingstida er over.
Emma Vangen (30.04.2025, 09:44):
Bedre enn GET, men hastigheten er ikke slik som de sier, og kundeservicen er ganske dårlig. Personen på den andre enden av linjen gjør bare jobben sin. Problemet er at de ikke kan tilby noe annet enn å sende en ny boks i posten lørdag kveld, med mindre man betaler 3000 kroner for en ekspressmontør! Har hatt Vikenfiber i cirka 6 måneder, og da valgte hovedsentralen som sitter i veggen å si god natt. Dette taper de mye penger på, for verken vi eller noen rundt oss kommer til å ha dette lenger enn det bindingsperioden varer. Canal Digital neste...
Noah Jørgensen (30.04.2025, 05:50):
Internettet forsvinner stadig vekk. Jeg kjøpte en dyrere hastighet som installatøren senere sa ikke ville fungere hos oss (forresten lovet de oss en gavepakke hvis vi sa ja, den fikk vi aldri, buu!). Drevet useriøst, unngå dem hvis du kan!
Hanne Kristiansen (26.04.2025, 21:04):
Dårlig kundeservice. Umulig å komme gjennom til dem, ingen mennesker på jobb, bare AI. Øker prisene flere ganger i året - null respekt for kundene sine - en bedrift som lever av at de har monopol i visse områder.