Viken Fiber - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Viken Fiber - Drammen

Publisert den: - Visninger: 3 116 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 40 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 299 - Resultat: 1.9

Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice

Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.

Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol

En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.

Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett

Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.

En Lærdom til Fremtidige Kunder

For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.

Konklusjon

Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.

Vi er i

Telefonnummeret til dette Internettleverandør er +4721454500

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721454500

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag (I dag) ✸
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 40 mottatt kommentar(er).

Stig Johannessen (07.06.2025, 13:51):
Har ventet på TV og internett fra Telenor siden midten av mars, men ingenting har skjedd til tross for gjentatte purringer. Ringte Viken Fiber, og to dager senere kom en montør og ordnet alt.
Anbefaler dem på det sterkeste!
Jakob Jansen (07.06.2025, 07:50):
Siden mars har jeg hatt en pågående sak med vikenfiber. Jeg er abonnent på fiber 1000/1000 mbs, men oppnår så lite som 3 mbs nedlastning og 0,2 mbs opplastning. For å gjøre det kort har de nå sluttet å svare på mine e-poster, så da tenkte jeg å skrive en anmeldelse her. Jeg har brukt utallige timer på feilsøking selv og kontaktet selskapet gjennom ulike kanaler. Jeg har prøvd telefon, chat og hatt en hel haug med montører her uten hell.

Jeg har jevnlig utført tester og nylig gjennomførte jeg en ny speedtest på deres nettside, noe som bekrefter mine mistanker. Problemet er fortsatt ikke løst. Jeg har hatt omtrent 6 besøk fra ulike montører, og den siste montøren som var her sa til og med at problemet var fikset! Dessverre er hastigheten via kabel så treg at det tar nesten 2 minutter fra jeg skriver inn altibox speedtest til siden lastes og jeg kan trykke på "Go". Dette er absolutt ikke en tilfredsstillende bredbåndsopplevelse. Akkurat nå får jeg en hastighet på 0,3 % av det jeg betaler for med 3 Mbit nedlasting, og enda verre med opplasting som er hele 0,002% av det jeg skal ha.

Dette var det jeg fryktet, og jeg begynner å miste mer og mer troen på at dere noen gang vil løse dette. Jeg sender saken min til forbrukerrådet så får de ta det videre med dere. En kompensasjon på 3500 er en spøk, det dekker ikke engang alt det jeg har gått gjennom med dere siden mars i år.
Jakob Nordahl (06.06.2025, 17:52):
Dårlig service. Ustabilt nett. De selger Google-produkter, men kan ikke hjelpe deg med noen av dem. Dessverre må jeg forholde meg til dette selskapet siden jeg bor i en boligblokk som har valgt dem som internett- og TV-leverandør.
Jorunn Opedal (06.06.2025, 14:29):
Dårlig oppfølging etter at de sendte montør til feil adresse. Vi har ingen anelse om hva som skjer videre med saken, eller når vi kan forvente mer informasjon.
Camilla Nygård (04.06.2025, 13:41):
Internett og TV faller ut hele tiden. Det har vært en uke med konstant problemer nå. Chattjenesten fungerer ikke, og det er lang ventetid på telefonen. Dette er ikke første gangen dette skjer, og det er vanskelig å få hjelp. Heldigvis har jeg 5G og et abonnement med ubegrenset data som redder oss i slike situasjoner.
Guro Wilhelmsen (04.06.2025, 11:09):
ADVARSEL! IKKE inngå avtale med Viken Fiber! De er svindlere! Jeg var syk og fikk behandling. Da jeg kom hjem, var nettet stengt. Jeg betalte det som var forfalt, og det ble gjenåpnet. Deretter kom neste regning, der de krevde 1.500 kroner i gjenåpningsgebyr! De har selvfølgelig IKKE utgifter på 1.500 kroner for å gjenåpne linjen min. Dette informerte de selvfølgelig ikke om da de åpnet linjen igjen. Og de mener det er helt rettferdig og rimelig å kreve dette av noen hvis de skulle bli syke og ikke kommer hjem i tide for å betale. Dette er rett og slett bedrag! Hold dere unna!
Aud Karlsen (04.06.2025, 10:58):
Dårlig levering og kundeservice. Har tatt kontakt med dem to ganger på to dager for å rapportere mangler i kvaliteten på leveransen (WiFi fungerer ikke). Og får egentlig beskjed om å kjøpe en egen ruter hvis jeg ikke er fornøyd.

Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon neste.
Pål Nordby (01.06.2025, 18:41):
Unngå dette selskapet! Dårlig kundeservice om du skulle behøve det en gang
Benjamin Opedal (31.05.2025, 13:19):
Litt hyggelig kundeservice. Lite fleksible. Måtte ta kontakt med dem da jeg skulle hjelpe mine foreldre. Er vant med Telia selv, som har mye bedre kundeservice.

Oppdatering. Har vært mange problemer for min far med Altiboxen da den hang seg... og selv etter å ha løst det ved å sette en nål inn i et lite hull, hang den seg igjen og igjen... og så måtte han få en ny boks. Da sendte de noen midt på natta som skulle legge den i en postkasse... noe min far ikke har (bare Posten har nøkkelen til) så det gikk ikke... og så en uke gikk før den kunne hentes i en butikk langt unna. De brukte helt hjem... og det var vanskelig å få ordnet. Det var glemt å sende med internettkabel i boksen.

Finnes det 0 stjerner!?
Borghild Dahl (31.05.2025, 04:23):
NEI TAKK telefonen eller gå inn i dialog hvis du får en samtale fra disse eller noen som jobber for Altibox.

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde bestilt / abonnert på noe jeg aldri hadde bedt om. Kundeservice trodde ikke på meg da jeg klaget på regningen og spurte hva jeg ble belastet ekstra for 😅

Slik fungerer det altså hos dem, at eksterne salgsselskaper de har leid inn kan opprette abonnementer for folk uten samtykke, og så nekter de å fjerne dem igjen.

Jeg ba, som jeg antar de fleste ville gjort, om bevis på at jeg hadde samtykket til den nye avtalen - de sa selger hadde sendt meg den nye avtalen på e-post (som jeg aldri så på det tidspunktet, fant den senere i søppelposten). Jeg har jo aldri sagt ja til noe selv om jeg har fått en e-post om det, tenk om verden fungerte slik? Men kundeservice mente det var godt nok. Så med andre ord er de perfekte ofre for en slik tvungen abonnementssvindel, det unner jeg virkelig stresset over det. For et opplegg.

Det verste var egentlig da jeg til slutt ringte dem og forklarte situasjonen og hvor utrolig stressende hele greia var - samt hvor kjedelig det var å ikke bli trodd, og personen i telefonen lovet å hjelpe og rydde opp, og hun skulle personlig ta seg av det og det lovte hun på ære og samvittighet og hele herligheten: så hørte jeg aldri noe igjen... bare fikk en ny faktura 🥰

Ellers er internettet fantastisk; aldri problemer og teknisk service 10/10. Bare ikke inngå i noen ekstra avtaler eller havn i en situasjon der du trenger hjelp fra noen med omtanke og empati, for det får du ikke her.
Elisabeth Mellem (30.05.2025, 21:59):
Helt forferdelig. Unngå for all del hvis du ikke vil ende opp helt blakk. De tar pengene dine. Jeg forstår faktisk ikke hvordan de får lov til å fortsette å operere.
Marit Hovland (30.05.2025, 20:41):
Kjøpte et nytt hus og ringte for å opprette/overføre Internettleverandør siden forrige eier også hadde vikenfiber. Jeg spurte klart og tydelig om det var noen etableringskostnader, og fikk NEI som svar. Senere ble jeg tilsendt en kontrakt med etableringskostnad på 499 kr. Ringte og spurte hvorfor dette var inkludert når selgeren sa NEI. Fikk beskjed om at dette var en feil, og sånn er det bare. Dårlig service, dårlig kommunikasjon og loggføring av samtaler. Tips: Forbedre kommunikasjonsapplikasjonene og loggføring av samtaler.
Jakob Vik (30.05.2025, 07:50):
Har hatt nett fra dere i flere år, men etter et brudd som skjedde utenfor både min og deres kontroll, og montøren ikke ringte opp dagen etter som lovet, valgte jeg å finne en annen løsning. Etter å ha blitt feilinformert 5 ganger, prøver jeg å ringe dere angående å få fjernet den siste måneden med oppsigelse, da jeg nå står helt uten nett fra dere. Jeg blir møtt med null forståelse selv etter å ha snakket med to agenter før den siste, som sa at dette skulle gå helt fint, men selvfølgelig noterte ingenting i loggen til tross for gjentatte forespørsler.

Dere rotter til det for kundene deres og skaper unødvendig støy rundt noe som burde vært en enkel sak for dere å rette opp i, men velger likevel å være vanskelige. Jeg kommer ikke tilbake selv om jeg blir tilbudt penger for det, med mindre dere innser at dere har gjort mange feil her.
Monica Johannsen (27.05.2025, 10:42):
Jeg er veldig skuffet over de dårlige styringssystemene hos denne leverandøren. For 2 måneder siden bestilte jeg internett og TV-tjenester. Jeg ba dem om å aktivere tjenestene noen dager før min nåværende leverandør ble deaktivert, men de så ingen grunn til det. 1 dag etter aktiveringsdatoen er avtalen fortsatt ikke aktivert, og kundeservicen sa at slikt skjer av og til. Det er helt utrolig at et selskap ikke klarer å overholde en skriftlig avtale.
Kjell Evensen (26.05.2025, 17:10):
Det tok veldig lang tid, mye lengre enn forventet ventetid. Ingen informasjon og ingen unnskyldninger eller kompensasjoner etter dårlig service og ekstremt lang ventetid. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke Viken Fiber. Vær oppmerksom på at når du har bestilt/signert avtalen, er det umulig å avbestille/kansellere uten å måtte betale høye gebyrer.
Anders Brekke (26.05.2025, 01:59):
Så dårlig, nettet mitt kutter ut flere ganger om dagen. Sliter med både jitter og pakketap, virkelig ikke noe å anbefale. Burde vært ulovlig å selge så ustabilt nett. Synd man ikke kan gi en lavere karakter enn 1 av 5.
Kari Krogstad (24.05.2025, 22:47):
Åh, for en dårlig kundeservice opplevelse. Det tar opptil 20 minutter før de ringer tilbake, og når de endelig ringer, så legger de på etter bare ett sekund. Det er nesten umulig å rekke å svare! Hvis man er uheldig og må vente i kø, må man virkelig ha god tålmodighet. Da jeg nevnte mitt problem med det ustabile nettet mens jeg spilte, fraskrev de seg alt ansvar og sa at de ikke garanterer noe når det gjelder WIFI. Jeg har hatt Telenor tidligere i et annet hus og har aldri opplevd dette problemet. Til og med mobilt bredbånd gjennom mobilen min er mer stabilt enn denne elendigheten her. Dessverre hadde jeg ingen andre valg enn Viken Fiber, så jeg var låst til dem. Men for de som har et valg, vil jeg sterkt anbefale å finne en annen fiberleverandør.
Kristian Høiland (23.05.2025, 08:43):
Vi her i huset fikk beskjed av Telenor i sommer at vår bredbåndstilkobling var utdatert og ville bli deaktivert etter 2021, så da bestemte vi oss for å endelig oppgradere til fiber. Etter å ha undersøkt ulike alternativer fant vi raskt ut at Viken Fiber var det eneste tilbudet med hastigheter over 10 Mbps for oss. Vi tok kontakt med Viken Fiber i september 2020 og startet prosessen. Vi gravde klart for ledningen gjennom hagen og frem til huset, og alt Viken Fiber trengte å gjøre da (tre uker senere) var å grave fra veien for å legge fiberkabelen til oss. På nettsiden deres og i reklamevideoen hevder de at fiberinstallasjonen maksimalt vil ta 2 måneder, men personene som kom for å grave kabelen ut fra veien dukket ikke opp før 20. desember (over 3 måneder senere). Etter dette fikk vi beskjed om at selve installasjonen av fiberen til huset og ruteren ikke kunne skje før 5. januar. Da installatøren var ferdig, dro han til en boks som forsyner nabolaget med fiber. Etter en stund kom han tilbake og informerte oss om at boksen ikke hadde nok kapasitet for at vi kunne få fiberinternett, og vi måtte vente til kapasiteten ble oppgradert. Etter flere måneder med mye venting og løfter om oppfølging som aldri ble holdt, fikk vi beskjed i går om at oppgraderingen av boksens kapasitet ikke ville skje før i april. Dette har vært en svært uprofesjonell og frustrerende opplevelse, og vi har vært uten internett siden desember. Kundeservicen har vært dårlig, og vi føler oss ikke prioritert til tross for våre problemer. Vi håper nå på bedre service eller at saken blir tatt opp på TV2 Hjelper Deg for å få en løsning.

Oppdatering:
I januar fikk vi beskjed om at kapasitetsoppgraderingen måtte utsettes til april på grunn av værforhold. Nesten en måned før lovet dato fikk vi beskjed om å skaffe bredbånd i mellomtiden, da oppgraderingen mest sannsynlig ikke vil skje i april heller på grunn av "stor jobb" med å legge fiberkabler under bakken. Dette virker som en jobb som burde ta maksimalt 5 arbeidsdager, særlig nå som temperaturene er milde og det ikke er frost. Å måtte vente til etter april virker helt katastrofalt. Det er utrolig at Altibox fortsatt samarbeider med disse, eller at Viken Fiber fortsatt er et fungerende selskap. Forhåpentligvis kan Telenor bistå med fiberinstallasjon her før eller senere, selv om de også har sine utfordringer, har de alltid-på-nett-garanti og et langt mer profesjonelt supportteam enn Viken Fiber.
Njord Jensen (22.05.2025, 19:25):
Unngå å gå inn i bindingstid med viken fiber, de lover en pris for binding i 12 måneder. Når de så blir tatt i å øke prisen i bindingstiden lover de å ordne dette, men skrur opp prisen igjen så fort du ikke følger med.

Eg har no kranglet med viken i fleire månader for å få prisen eg fekk skriftleg tilbod om og aksepterte.
Halvor Brekke (22.05.2025, 05:51):
Jeg har hatt mye trøbbel med signaler, mister internett og programmer som bare hakker. Skulle ønske jeg kunne velge noe annet, men bor i et borettslag.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.