Viken Fiber - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Viken Fiber - Drammen

Viken Fiber - Drammen

Publisert den: - Visninger: 3 177 -
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 48 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 299 - Resultat: 1.9

Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice

Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.

Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol

En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.

Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett

Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.

En Lærdom til Fremtidige Kunder

For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.

Konklusjon

Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.

Vi er i

Telefonnummeret til dette Internettleverandør er +4721454500

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721454500

kart over Viken Fiber Internettleverandør, Kabel-TV-selskap i Drammen

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag (I dag) ✸
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 21 til 40 av 48 mottatt kommentar(er).

Jakob Vik (30.05.2025, 07:50):
Har hatt nett fra dere i flere år, men etter et brudd som skjedde utenfor både min og deres kontroll, og montøren ikke ringte opp dagen etter som lovet, valgte jeg å finne en annen løsning. Etter å ha blitt feilinformert 5 ganger, prøver jeg å ringe dere angående å få fjernet den siste måneden med oppsigelse, da jeg nå står helt uten nett fra dere. Jeg blir møtt med null forståelse selv etter å ha snakket med to agenter før den siste, som sa at dette skulle gå helt fint, men selvfølgelig noterte ingenting i loggen til tross for gjentatte forespørsler.

Dere rotter til det for kundene deres og skaper unødvendig støy rundt noe som burde vært en enkel sak for dere å rette opp i, men velger likevel å være vanskelige. Jeg kommer ikke tilbake selv om jeg blir tilbudt penger for det, med mindre dere innser at dere har gjort mange feil her.
Monica Johannsen (27.05.2025, 10:42):
Jeg er veldig skuffet over de dårlige styringssystemene hos denne leverandøren. For 2 måneder siden bestilte jeg internett og TV-tjenester. Jeg ba dem om å aktivere tjenestene noen dager før min nåværende leverandør ble deaktivert, men de så ingen grunn til det. 1 dag etter aktiveringsdatoen er avtalen fortsatt ikke aktivert, og kundeservicen sa at slikt skjer av og til. Det er helt utrolig at et selskap ikke klarer å overholde en skriftlig avtale.
Kjell Evensen (26.05.2025, 17:10):
Det tok veldig lang tid, mye lengre enn forventet ventetid. Ingen informasjon og ingen unnskyldninger eller kompensasjoner etter dårlig service og ekstremt lang ventetid. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke Viken Fiber. Vær oppmerksom på at når du har bestilt/signert avtalen, er det umulig å avbestille/kansellere uten å måtte betale høye gebyrer.
Anders Brekke (26.05.2025, 01:59):
Så dårlig, nettet mitt kutter ut flere ganger om dagen. Sliter med både jitter og pakketap, virkelig ikke noe å anbefale. Burde vært ulovlig å selge så ustabilt nett. Synd man ikke kan gi en lavere karakter enn 1 av 5.
Kari Krogstad (24.05.2025, 22:47):
Åh, for en dårlig kundeservice opplevelse. Det tar opptil 20 minutter før de ringer tilbake, og når de endelig ringer, så legger de på etter bare ett sekund. Det er nesten umulig å rekke å svare! Hvis man er uheldig og må vente i kø, må man virkelig ha god tålmodighet. Da jeg nevnte mitt problem med det ustabile nettet mens jeg spilte, fraskrev de seg alt ansvar og sa at de ikke garanterer noe når det gjelder WIFI. Jeg har hatt Telenor tidligere i et annet hus og har aldri opplevd dette problemet. Til og med mobilt bredbånd gjennom mobilen min er mer stabilt enn denne elendigheten her. Dessverre hadde jeg ingen andre valg enn Viken Fiber, så jeg var låst til dem. Men for de som har et valg, vil jeg sterkt anbefale å finne en annen fiberleverandør.
Kristian Høiland (23.05.2025, 08:43):
Vi her i huset fikk beskjed av Telenor i sommer at vår bredbåndstilkobling var utdatert og ville bli deaktivert etter 2021, så da bestemte vi oss for å endelig oppgradere til fiber. Etter å ha undersøkt ulike alternativer fant vi raskt ut at Viken Fiber var det eneste tilbudet med hastigheter over 10 Mbps for oss. Vi tok kontakt med Viken Fiber i september 2020 og startet prosessen. Vi gravde klart for ledningen gjennom hagen og frem til huset, og alt Viken Fiber trengte å gjøre da (tre uker senere) var å grave fra veien for å legge fiberkabelen til oss. På nettsiden deres og i reklamevideoen hevder de at fiberinstallasjonen maksimalt vil ta 2 måneder, men personene som kom for å grave kabelen ut fra veien dukket ikke opp før 20. desember (over 3 måneder senere). Etter dette fikk vi beskjed om at selve installasjonen av fiberen til huset og ruteren ikke kunne skje før 5. januar. Da installatøren var ferdig, dro han til en boks som forsyner nabolaget med fiber. Etter en stund kom han tilbake og informerte oss om at boksen ikke hadde nok kapasitet for at vi kunne få fiberinternett, og vi måtte vente til kapasiteten ble oppgradert. Etter flere måneder med mye venting og løfter om oppfølging som aldri ble holdt, fikk vi beskjed i går om at oppgraderingen av boksens kapasitet ikke ville skje før i april. Dette har vært en svært uprofesjonell og frustrerende opplevelse, og vi har vært uten internett siden desember. Kundeservicen har vært dårlig, og vi føler oss ikke prioritert til tross for våre problemer. Vi håper nå på bedre service eller at saken blir tatt opp på TV2 Hjelper Deg for å få en løsning.

Oppdatering:
I januar fikk vi beskjed om at kapasitetsoppgraderingen måtte utsettes til april på grunn av værforhold. Nesten en måned før lovet dato fikk vi beskjed om å skaffe bredbånd i mellomtiden, da oppgraderingen mest sannsynlig ikke vil skje i april heller på grunn av "stor jobb" med å legge fiberkabler under bakken. Dette virker som en jobb som burde ta maksimalt 5 arbeidsdager, særlig nå som temperaturene er milde og det ikke er frost. Å måtte vente til etter april virker helt katastrofalt. Det er utrolig at Altibox fortsatt samarbeider med disse, eller at Viken Fiber fortsatt er et fungerende selskap. Forhåpentligvis kan Telenor bistå med fiberinstallasjon her før eller senere, selv om de også har sine utfordringer, har de alltid-på-nett-garanti og et langt mer profesjonelt supportteam enn Viken Fiber.
Njord Jensen (22.05.2025, 19:25):
Unngå å gå inn i bindingstid med viken fiber, de lover en pris for binding i 12 måneder. Når de så blir tatt i å øke prisen i bindingstiden lover de å ordne dette, men skrur opp prisen igjen så fort du ikke følger med.

Eg har no kranglet med viken i fleire månader for å få prisen eg fekk skriftleg tilbod om og aksepterte.
Halvor Brekke (22.05.2025, 05:51):
Jeg har hatt mye trøbbel med signaler, mister internett og programmer som bare hakker. Skulle ønske jeg kunne velge noe annet, men bor i et borettslag.
Theodor Lie (20.05.2025, 13:55):
Dette går berre ein veg, Viken. Nedover. Etter mange år som ein svært nøgd kunde, er det berre å pakke veska og bytte leverandør. Ufrivillig "produktoppgradering" med ein prisauke på 33% over natten er ingen måte å behandle gode kundar på. Takk for den gamle tida - eg har bytta leverandør.
Elias Pettersen (20.05.2025, 08:11):
En installasjon som er langt under forventningene. Jeg bestilte 4 ekstra punkter/utak i huset mitt. Disse ble koblet med innvendig kabel som ikke tåler UV-stråling for utendørs bruk! Dette har resultert i skader på husets panel. Viken Fiber svarer ikke på henvendelser skriftlig innen rimelig tid og gir ingen form for oppdatering eller tilbakemelding angående behandlingen av klager/saker. Jeg føler meg bedratt og kommer mest sannsynlig til å beholde Telenor som leverandør av signalet. Det er også vanskelig å komme i kontakt med Viken Fiber. Ventetiden på telefonen er på minst 32 minutter. Sammenlignet med Telenor (tidligere Canal Digital) som ofte svarer på sekunder...
Lene Viken (18.05.2025, 12:39):
Absolutt respektløst og ubrukelig. Graver opp hagen, ødelegger steinstier. De reklamerer og maser i ett helt år før de prøver å fikse det. De legger ned en stein med en avvikende farge, så det ser ut som et fargekart. De klarte ikke engang å dra til et par byggevarehus for å finne riktig farge på steinen. Det måtte jeg gjøre selv. Nå sitter jeg her 2 måneder senere og venter på kompensasjon fordi jeg måtte fikse det selv. Jeg må sikkert mase i et par år for å få det... IKKE velg dette selskapet.
Leon Hanssen (17.05.2025, 04:51):
Nettet har vært ganske bra i årene jeg har brukt det, men jeg ble veldig skuffet over kundeservicen. De var ikke fleksible med oppsigelsen min og insisterte på at jeg måtte betale for inneværende måned pluss en ekstra måned, til tross for at jeg har vært en lojal kunde som har betalt mange tusen til selskapet gjennom årene.
Ragnvald Ottosen (17.05.2025, 01:16):
Alt for mye rot og ustabilt nett, de klarer ikke å løse noe på kundeservice til tross for 6 måneder med forsøk. Hvis det er mulig, anbefaler jeg å se etter et alternativ til Viken fiber.
Anita Ringstad (15.05.2025, 19:46):
Hadde litt startvansker med å installere fiber. Tok veldig lang tid... Men jeg sendte inn en klage og fikk en veldig hyggelig samtale hvor de satt ned prisen til en kunstig lav pris i noen måneder. De håpet også på at jeg kunne bli en langsiktig kunde. Kundeservicen har heller ikke vært så verst når jeg har ringt. Hyggelige folk.
Knut Petterson (09.05.2025, 07:55):
Jeg har fått betaling for Internett til en adresse de ikke kunne levere til, og de nekter å betale tilbake pengene.

Unngå dette selskapet. Uærlige folk.
Isak Rise (07.05.2025, 17:33):
Det blir en gledens dag å flytte til nytt hus nå i 2018. Bor nå "dessverre" i et sameie hvor man ikke kan velge bredbåndsleverandør. Hadde Canal Digital før sameiet byttet til Vikenfiber som leverandør. Har aldri hatt mere motstand og krøll enn da vi gikk over til Vikenfiber. Kjenner jeg blir helt amper, når jeg tenker på alt vi har slitt med takket være Vikenfiber. Her slites det med både humørsykt nettverk og TV-boks som stadig vekk nullstiller seg. Vikenfiber prøvde å bytte boks, uten noe bedring. De har stort sett bare unnskyldt seg og forsinket alt sammen. Fikk nesten inntrykk av at de foreslo at vi skulle holde et glass med vann i venstre hånd i stedet for høyre hånd...osv. ....da burde alt bli mye bedre. Blir helt fantastisk å få tilbake Canal Digital.
Hanna Voll (07.05.2025, 08:47):
Nedlasting på 4,1 Mbps. Ingen måte å få kontakt med kundeservice 🤷‍♂️🤬 ...
Frode Knudsen (06.05.2025, 08:49):
Helt håpløst! Det er en evig forvirring mellom altibox, vikenfiber og mistforstått deres rolle i forhold til Kredinor. Dette gjelder avtaler på vegne av en tredjeperson. Ingen kontroll over noe som helst, heller ikke GDPR. Styr unna hvis det gjelder TV i kommuner tilknyttet Viken.
Else Karlsen (05.05.2025, 20:32):
Meir ustabil og dårleg internett skal ein leite lenge etter! Dessverre sit eg fast med Altibox på grunn av sameiet, elles hadde eg bytta på sekundet. Ustabilt på alle enheter heile tiden, ventetid på kundeservice alt frå 20 minutt til over ein time... når du ventar over ein time på teknisk feil linje, da skjønar ein at det er problem heile tiden med denne leverandøren... kan godt hende der andre bur at Altibox fungerer, men ikkje her... ikkje ein gong Altibox finn ut av problemet... styr unna Altibox om du har moglegheit...
Tore Løken (05.05.2025, 00:08):
Dårlig kundeservice! Bestilte og grov selv frem til husveggen da det skulle gå "raskt" å etablere internett/TV. Det viste seg at det ikke stemte. Har ventet og ventet og prøvd flere ganger å ringe. Blir lovet å bli ringt opp igjen, noe som aldri skjer.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.