Viken Fiber - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Viken Fiber - Drammen

Viken Fiber - Drammen

Publisert den: - Visninger: 3 291 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 71 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 299 - Resultat: 1.9

Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice

Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.

Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol

En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.

Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett

Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.

En Lærdom til Fremtidige Kunder

For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.

Konklusjon

Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.

Vi er i

Telefonnummeret til dette Internettleverandør er +4721454500

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721454500

kart over Viken Fiber Internettleverandør, Kabel-TV-selskap i Drammen

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag (I dag) ✸
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Videoer:
Viken Fiber - Drammen
Referer dette innholdet:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 71 mottatt kommentar(er).

Martine Knutsen (20.07.2025, 14:45):
Jeg har faktisk opplevd en lignende situasjon der jeg ble veldig frustrert av et selskap...

I vinter ble vi kontaktet og bedt om å "hjelpe til" slik at Viken Fiber kunne levere internettlinje til våre 4 nye naboer som hadde flyttet inn i et nytt bygg ved siden av huset vårt. Fiberkabelen til denne eiendommen hadde frosset om vinteren, og den eneste måten de kunne få nett på var å klippe kabelen vår og koble seg til den. Vi ble lovet en "god kompensasjon" for hjelpen fra deres "utbyggingsavdeling" - og vi var tydelige på at vi ikke skulle påta oss noen risiko eller ulemper, ellers var det greit for oss.
Noen dager senere var de i gang - og det endte opp med et rot av kabler, rør og kaos ved siden av garasjen vår. Etter en stund ble vi lovet at alt ville bli fikset når frosten forsvant, men da sommeren kom hadde vi fortsatt verken fått kompensasjon eller rydding. Etter mye "krangling" på telefon kom til slutt noen og fullførte jobben. Steinhellene i hagen vår ble revet opp og "kastet" tilbake på plass, med nye kabler under. Kompensasjonen viste seg etter enda mer krangling å være 1 måned gratis. Etter utallige telefonsamtaler fikk vi beskjed om at "vi ikke kunne dokumentere noe som helst" (samtalene var over telefon...), og at "vi måtte sende inn en skriftlig klage".
Vi fikk ikke snakke med noen ledere, og avdelingen vi kontaktet "tok ikke imot samtaler, de kunne bare ringe ut". Da vi ba om å bli oppringt fikk vi beskjed om at "det fungerer ikke sånn".
Til slutt sa jeg opp hele abonnementet - og plutselig var Viken Fiber interessert i å ordne opp. En av representantene vi snakket med skulle "løse saken for oss" og viste full forståelse for vår frustrasjon. Men da vi trodde alt skulle ordne seg, ble vi oppringt av en ny kollega som fortalte oss at "nei, for å komme videre må dere sende inn en detaljert skriftlig klage", og den ville visstnok ikke bli behandlet før etter at oppsigelsen vår hadde trådt i kraft. Og hvor lang tid det ville ta? Ingen visste. Men forresten - prisene hadde økt igjen! Det var tydelig at vi trengte en ny leverandør uansett.
Vi begynte med hastigheten 40/40, ble presset til 75/75, deretter til 100/100 og nå til 150/150. Totalprisen hadde nesten doblet seg på 4 år.

(Noen år senere: Til slutt ble vi enige med selskapet, de rettet opp de ytre skadene og betalte oss kompensasjon for problemene. Vi byttet likevel til en annen leverandør den gangen, og er fortsatt fornøyde med det valget.)
Elisabeth Hjort (20.07.2025, 13:32):
Overdreven salg av alle produkter.
Klarte å forhandle ned prisen med 50% inkludert montering på vegne av mine eldre besteforeldre.
500 gigabyte opp- og nedlasting for noen som bare bruker NRK.no og Facebook av og til for å holde kontakt med barnebarna.
Etterpå finner mine besteforeldre ut at de har blitt kontaktet og solgt 2 dekodere (i tillegg til den ene de allerede hadde), selv om de egentlig bare trengte én.
Internettet fungerer så dårlig nå (det var mye bedre før) og de blir presset til å kjøpe 3 Google Nest Mesh-nett til en helt urimelig pris. 50% dyrere enn gjennomsnittsprisen på Prisjakt (70% dyrere enn den billigste!!)
Hold deg unna. Du vil spare mye tid og penger i fremtiden. Bare hodebry.
Trond Wold (19.07.2025, 06:10):
Internettet levert av Viken fiber er så utrolig dårlig! Det fungerer så vidt å laste inn en enkel nettside! Vi har klagd flere ganger, men ingenting blir gjort med det. I tillegg er det alltid en utrolig lang ventetid for å snakke med noen, så kundeservicen er også til å bli sprø av!
Guri Vatn (17.07.2025, 09:13):
Før du skriver under på en kontrakt, bør du tenke deg godt om. Det som selgerne lover er ikke alltid korrekt. Hos oss skulle de bytte ut Gett. Vi hadde TV i begge etasjer, men da de kom, installerte de bare en boks i første etasje. De sa at vi måtte bestille en elektriker for å få det fikset. Selv om de kunne ha bestilt det for oss, var det en ekstern elektriker som fikk jobben gjort, og dette måtte vi betale ekstra for, 5000.- ekstra hvis vi ønsket dette. Opptakeren har begrenset kapasitet og sletter ikke automatisk de eldste opptakene slik Gett gjorde. I tillegg er 1 års bindingstid veldig lang. Unngå denne leverandøren.
Ludvig Wiig (17.07.2025, 06:26):
Lover å grave inn fiber til huset mitt for to år siden. Alle naboene fikk det, men jeg ble glemt og plutselig kansellerte de avtalen når gravingen ble for komplisert etter at arbeidet var ferdig. Useriøst.
Fredrik Ulvestad (17.07.2025, 02:10):
Hovedproblemet som mange andre bedrifter i Norge opplever er at de ikke har konkurrenter. Folk har ingen valg. Produktene er kostbare og man blir avhengig av dem, men kvaliteten på det man får levert samsvarer ikke med prisen man betaler.
I dag sitter jeg her med et internett som er nede, noe som skjer ganske jevnlig og helt sikkert ikke for siste gang heller. Man bruker tid på å restarte ruteren og prøver ulike løsninger for å få det til å fungere igjen før man til slutt må ringe og får beskjed om at det er feil på linjene... igjen. Stabil og god kvalitet mangler. Men igjen, det er ingen konkurrenter å velge mellom...
Leif Voll (15.07.2025, 23:18):
Eg har eit svært dårleg inntrykk av dette selskapet. Dei selde meg eit abonnement via ein dørseljar med eitt års bindingstid, til tross for at mitt EINASTE forbehold var at eg ikkje ønska ein slik forpliktelse. Internettet er ustabilt, og det forsvinn heilt i fleire minutt om gongen. Eg kjenner meg lurt og vil sterkt anbefale å halde seg langt unna dette selskapet. Kundeservicen er berre ein spøk – ein må vente i mange minutt for å få hjelp, og funksjonen for tilbakeringing fungerer ikkje som den skal.
Gunnar Lund (15.07.2025, 02:46):
Dårlig kundeservice. Svarer ikke på gjentatte henvendelser via e-post. Konstante problemer med TV-dekoderne.
Emilie Nilsen (14.07.2025, 03:02):
Klagde på manglende signaler til TV på en torsdag. Altibox bekreftet på fredag at dekoderen var defekt og sa de skulle sende en ny samme dag med posten. Etterlyste pakken på torsdag, 6 dager senere. Altibox kunne ikke bekrefte at pakken var sendt. En ny ble angivelig sendt, men jeg fikk aldri sporingskoden for å følge pakken. Fredag fikk jeg en melding fra "Helthjem" om at pakken kunne hentes 3 km unna oss på Fornebu. "Helthjem" reklamerer med et annet hentested bare 600 m unna oss. Samtidig opererer hackere i systemet som sier at pakken er sendt via Posten og at jeg må betale 32,50 kr for å motta pakken.
Sigbjørn Henriksen (13.07.2025, 10:18):
På ein god dag får eg berre halve hastigheita eg betaler for. Altibox fungerer dårlegare, med stadige avbrot og svart skjerm. Totalt sett ikkje verdt pengane.
Birger Sønderland (12.07.2025, 10:43):
Det står at de har døgnåpent, men når jeg prøver å ringe er det stengt og jeg må ringe i de oppgitte åpningstidene som ikke engang blir opplyst. Jeg må til og med selv søke på Google for å finne ut når de faktisk har åpent 😞 ...
William Wang (09.07.2025, 23:18):
I løpet av tre kalde kvelder stod Viken Fiber plutselig på døren vår i november i fjor og forsøkte nærmest å presse oss til å ta imot tilbudet deres. Til slutt endte vi opp med å takke ja, og gravingen i gaten startet raskt, allerede i februar faktisk. Snøen lå i store hauger, brøytekantene var to meter høye, men fiberen skulle legges. Allerede i mai var gravingen ferdig, og det eneste som gjensto var vår egen innsats før internettet skulle være oppe og gå senest i august. Og her sitter jeg nå, i november uten internett. Forrige uke kom de endelig og koblet opp boksen, etter mange telefonsamtaler som ikke førte noe sted. Det virket som om det eneste som fanget oppmerksomheten deres var en avisartikkel. Men så stoppet alt igjen. Jeg lurer på om vi noen gang vil få fiber.
Hallvard Viken (09.07.2025, 09:54):
Helt utrolig dårlig service. Betaler dyre penger for Internett og tv. Men når tjenesten er nede så er det ikke noe stress. 👎👎👎 ...
Laila Nilsen (09.07.2025, 08:35):
Er veldig fornøyd med Altibox. Dessverre ble jeg lurt til å bytte til Telia, en av de dummeste tingene jeg har gjort. Sammenlignet med Telia er Altibox super! Telia mangler kanaler og har funksjoner som er så kompliserte at man bare blir frustrert. Så ikke velg Telia!! Aldri!!!!
Geir Strøm (07.07.2025, 19:45):
Helt latterlig dyrt! Men dessverre har Viken fiber et monopol i området vårt, så hvis vi vil ha fiber, finnes det ingen andre reelle valg. Det er utrolig at internettleverandører kan eie fiberkabelen på ubestemt tid. Fiber er infrastruktur og bør være underlagt statlig regulering. I det minste burde det være mulighet for at andre internettleverandører kan tilby tjenestene sine uavhengig av hvem som "eier" fiberkabelen, for eksempel ved å betale en andel av inntektene til eieren av fiberen eller lignende.
Dagfin Hestnes (02.07.2025, 09:03):
Ustabilt internett! Dårlig kommunikasjon med kundeservice. Venter på service montør i 10 dager, men ingen kommer frem.
Tobias Årsnes (30.06.2025, 13:34):
Jeg hadde et veldig bra inntrykk tidligere på grunn av få eller ingen problemer frem til sommeren. Men så begynte tullet. Hastighetsproblemer nesten hver uke. Lange køer hos kundeservice. Når man ber om å bli ringt tilbake, må man sitte med tommelen på svar-knappen fordi de venter maksimalt 5 sekunder på at du skal svare. De fikser det når du endelig kommer gjennom, men problemene kommer tilbake gang på gang og ingen hjelp gir varige løsninger (hvor vanskelig kan det være å sende en servicemann når man har ringt for tiende gang på to måneder?). Alt i alt tydelige tegn på et selskap som har fått litt for mye makt på markedet. I beste fall arrogant.
Gerd Wang (30.06.2025, 10:45):
Betaler for 80/80 linje men har aldri vært i nærheten av dette. Har målt farten gjentatte ganger som viser alt fra 1-16 i nedlasting og bare 1 i opplasting. Å se fotballkamper på strømmetjenester er irriterende med dårlig og blurete bildekvalitet og stadig avbrutt sending. Ja, jeg har prøvd alle tips som står på nettsiden, uten hell. Å ringe kundeservice krever tålmodighet, for ventetid på opptil 52 minutter er ikke bra. Ikke ble det bedre å snakke med de heller. Hvorfor har de ikke samme tipsene og rådene som vi får på telefon, liggende på nettsiden?
Inga Helle (30.06.2025, 05:47):
Bra bredbånd, men dårlig kundeservice når det gjelder fakturering. De følger ikke opp feil på fakturaen, svarer ikke på spørsmål i skriftlige klager og ringer ikke tilbake som de sa de skulle. De påstår at feilfakturaen er kreditert, men sender saken rett til inkasso. Anbefaler å holde seg unna!
Ragnhild Pettersen (29.06.2025, 13:18):
Betaler for 500Mb, men får kun 40-70Mb, slik har det vært i over 5 år. Byttet til en ny leverandør og nå får jeg 480/500Mb, samt nesten halv pris for et tilsvarende produkt!

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
Sikkerhetskode
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.