Elkjøp Drammen: En Komplett Elektronikkbutikk med Utfordringer
Elkjøp i Drammen er en velkjent elektronikkbutikk, populær for sitt brede utvalg av produkter som lyspærer, batterier, og mange typer elektronikk. Butikken tilbyr også kostnadsfri parkeringsplass, noe som gjør det lettere for kunder å handle med bil.
Tjenestealternativer og Tilgjengelighet
Butikken har flere tjenestealternativer tilgjengelige for kundene, som hurtigbetjening, levering av varer, henting i butikk, og muligheten for NFC-betaling med mobil. Det skal imidlertid nevnes at til tross for disse alternativene, har mange kunder rapportert om lang ventetid og mangel på tilgjengelighet når de søker hjelp fra de ansatte.
Kundeservice og Kvalitet på Produkter
Flere kunder har uttrykt skuffelse over kundeservice nivået, med rapporter om ansatte som mangler kompetanse på lovverket og håndtering av reklamasjoner. Det har også blitt hevdet at ansatte har lagt skylden på kunden for fabrikasjonsfeil, noe som har ført til frustrasjon blant trofaste kunder.
Mange kunder har opplevd lange ventetider, spesielt i serviceavdelingen, der det kan ta opptil en time før man får betjent. Dette kan være svært irriterende, spesielt når man ønsker å få løst en reklamasjon eller spørsmål om et produkt. Det er også kritikk mot butikkens håndtering av prismatch, hvor enkelte kunder føler at lovverket ikke blir fulgt.
Parkering og Tilrettelegging for Rullestolbrukere
Elkjøp Drammen har en stor parkering tilgjengelig, inkludert parkering for personer i rullestol. Imidlertid har noen anmeldelser indikert at butikken ikke alltid er lett tilgjengelig for rullestolbrukere på grunn av layouten inne i butikken. Flere har kommentert at det kan være vanskelig å navigere mellom hyllene.
Avsluttende Tanker
Til tross for utfordringene med kundeservice og ventetider, er Elkjøp Drammen fortsatt en butikk med et stort utvalg av produkter for elektronikkelskere. Med muligheter som debetkort og kredittkort betaling, er det enkelt å handle. Likevel er det viktig for ledelsen å ta tilbakemeldingene fra kundene på alvor, og jobbe for å forbedre servicenivået for å beholde sine kunder fremover.
Hvis du ønsker å justere noen informasjon som du tror ikke er nøyaktig vedrørende dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å levere en melding så vi vil håndtere det raskt. Med forventning takk.
Vi må prøve dette og, må ta noen telefoner først, og kanskje elkjøp har noen kule spica telefoner hilser alle fra mine reiser inn og utgang, vi har et heiagjeng øoarty!
Dagfinn Jørgensen (04.07.2025, 22:06):
Ikke til å stole på. Utilgjengelig på alle måter. Når man må klage eller reparere ting er det umulig å få hjelp. Drenerer garantisaker, for å slippe unna ansvar.
Når komponenter mangler i en leveranse, kan det gå måneder før man får levert resten.
Geir Aas (04.07.2025, 06:13):
Aldri kjøp noe der
Kjøpte en Macbook for 3 måneder siden og etter en måned fikk jeg et problem med tastaturet. En tast fungerer litt dårlig.
Sendte den på reparasjon og fikk beskjed om at den ikke dekkes av garanti på grunn av fukt.
Jeg er 100% sikker på at jeg aldri har sølt noe på tastaturet.
Reparasjonskostnad.. 5000 nok.
Så..
Elkjøp, dere har mistet en god kunde.
Og jeg deler denne meldingen med så mange folk som mulig.
Vetle Larsen (03.07.2025, 23:28):
Først kom den ansatte vi fikk hjelp fra virket litt uerfaren, ung og manglet litt kunnskap. Det virket som om han prøvde å unngå å låne ut en erstatningsvare ved å si at de ikke hadde noe til utlån. Forbrukerloven er heldigvis tydelig på dette punktet. Hvis jeg skulle ha gitt stjerner basert på denne personen, ville det blitt en lav score. Det toppet seg ved at varen vi fikk låne ikke fungerte - noe jeg forventer at man har rutine for å sjekke før man leverer ut. Da vi oppdaget at TV-en ikke fungerte, dro vi tilbake til Elkjøp. Personen som hjalp oss denne gangen var helt annerledes. Han var veldig hjelpsom og hyggelig!
Torill Pedersen (03.07.2025, 22:19):
Var innom for å kjøpe en Apple Watch. Power har 15% rabatt med DnB-tilbudet. De nektet å matche prisen siden de to nærmeste Power-butikkene ikke hadde klokken på lager. Jeg viste dem prismatch-kravene fra Elkjøps egen nettside, men svaret var bare at de ikke hadde DnB-tilbudet.
Jeg forsto ikke at poenget med prismatch er å matche prisen på tilbud de selv ikke har.
Klokken var tilgjengelig på Power.no og i flere butikker litt lenger unna.
Kari Tjøstheim (03.07.2025, 15:12):
Flott og oversiktlig butikk med fristende produkter. Det eneste negative var den sure damen som betjente oss. Hun kunne sikkert ha vært litt blidere. Men hun virket virkelig sur og lite hyggelig. Kanskje hun har valgt feil jobb, den dama der. Når man jobber med å betjene kunder, er et smil IKKE vanskelig å servere. Selv om man har hatt en dårlig dag eller kranglet med mannen/kona si, bør ikke dette gå utover kundene. Jeg kunne ha gitt en ekstra stjerne, MEN dessverre trekker den sure betjeningen i disken ned.
Rita Bjørnstad (02.07.2025, 03:29):
Folkene på service/reparasjonsavdelingen har null kompetanse når det gjelder loven. De nekter å reparere produkter som har produksjonsfeil og legger skylden på kunden. Et produkt med et innebygd batteri bør vare mer enn litt over 50 oppladinger, men de mener at dette ikke kvalifiserer for reklamasjon. Jeg ble henvist til Forbrukerrådets nettside angående dette av den ansatte, men han brydde seg ikke og sa at det var ingenting han kunne gjøre med det. Etter flere år som en trofast kunde, vil jeg nok ikke komme tilbake hit igjen.
Arne Larson (01.07.2025, 14:08):
Vi tok med barnebarnet for å kjøpe et dataspill. Da jeg spurte de tre som jobbet der hvor vi kunne finne dataspill, svarte den ene: "Det har vi ikke, du må kjøpe det på nettet nå!" Vi gikk rundt hjørnet for å forlate butikken, og der sto dataspillene!
Turid Bakke (01.07.2025, 10:35):
Uten varer. Måtte gå til Power som hadde varene på hyllen.
Thomas Lind (01.07.2025, 06:11):
Alltid for en god kundeservice de jobber med hjerte for kundene skal få en god opplevelse og service.
Ragnhild Haukelid (29.06.2025, 21:26):
Spurte om Kenwood kjøkkenmaskinen som jeg visste de hadde billigere et annet sted. Regnet med at jeg kunne få prismatch, men vedkommende sa bare at da måtte jeg handle i den butikken det var billigst. Uansett pleier jeg å være fornøyd.
Gina Gundersen (29.06.2025, 06:08):
Godta ikkje digitalt førarkort som ID ved henting av varer, så det vart ein bomtur og avbestilling av kjøpet. God nok for politiet, men ikkje Elkjøp 👎...
Geir Johnsen (26.06.2025, 20:01):
Veldig spesiell butikk, som tydeligvis har sine utfordringer. Det er alltid en haug med folk på jobb, i tillegg til en innleid, uniformert vakt ved utgangen (!).
Til tross for mange ansatte, er det vanligvis bare én eller to ved kassen og én person bak disken i serviceavdelingen - og ingen virker i det hele tatt stresset med å betjene kundene, noe som kan være litt frustrerende.
Jeg skulle bare innom en torsdag ettermiddag for å hente en 10 cm stor vare fra service, og ventet da i over ti minutter som "nr 1" i køen på serviceavdelingen. Da måtte jeg dessverre dra videre for å rekke noe annet.
Kom tilbake uken etter, og da var det akkurat samme opplegg. Altså ikke mye kø, men ekstremt treg ekspedering på grunn av mangel på/trege ansatte i serviceavdelingen.
Det interessante var at selv om det ikke var noen kø i det hele tatt ved kassen, og serviceavdelingen bokstavelig talt ligger tre-fire meter unna - var det likevel "helt umulig" for personen som satt ledig ved kassen å hjelpe meg med å hente varen min fra service. Da begynner jeg å lure litt.
Hva med å lære opp personalet til å betjene begge systemene, istedenfor å la én sitte og slappe av mens andre jobber seg ihjel?
Uansett... den siste gangen hadde jeg heldigvis tid til å vente, og fikk varen som planlagt, så det endte greit. Men ineffektiviteten her er virkelig på statlig nivå, som på trafikkstasjoner osv.
Fascinerende.
Linn Magnussen (26.06.2025, 06:40):
Svært skuffet i dag. En halv time i kø for klikk og hent. Deretter 20 minutter før de fant ut at de ikke hadde varen jeg hadde bestilt. Fikk beskjed om at det er to ukers ventetid for å få varen inn.
Julie Torp (22.06.2025, 17:01):
Eg vil seie at opplevinga mi med kjøpet av kjøkken hos Elkjøp i Drammen var ikkje bra. Då eg fekk levert kjøkkenet i oktober i fjor, mangla det bein til underskapet. Eg måtte køyre til Drammen for å få tak i dei, og likevel var det ikkje nok bein. Eg hadde valget mellom å vente i 1-2 veker eller ta dei beina eg hadde. Dessutan var tegninga av kjøkkenet misvisande, då høgda på hengeskapet og ventilatoren ikkje stemte overeins. Eg måtte vente heile 7 veker før benkeplata blei levert! Og til slutt, mikrobølgeovnen. Dei sa at ingen var heime då dei skulle levere den, noko som var løgn! Mitt råd er å ikkje handle hos Elkjøp i Drammen. Eg kan berre sei: "Takk for ingenting."
Oddbjørn Olsson (22.06.2025, 01:36):
Der er det jo knallbra service, i alle avdelinger for nå begynner de å få et stabilt antall langvarige ansatte som er ganske gode på sitt område. For det er mange av oss som sterkt ønsker informasjon og handle med den personen man føler seg litt tryggere med enn andre, osv. Det er godt å handle med noen som sånn omtrent husker deg igjen, om ikke akkurat hva du handlet sist, men tonen er der og det er jo greit i hvert fall når man handler en TV over 20 000 kroner klassen og om man trenger ekstra lydutstyr man har fra før av, osv. Det kan hende at du bare må ha en optisk kabel med den nye TV-en og plugge den inn i anlegget hjemme som du ikke hadde før, osv. Hilsen en som anbefaler dere på grunn av de gode guttene og jentene i butikken som ser rundt omkring om du står alene uten hjelp ved hyllene. Og spør ofte om du trenger hjelp med noe.
Gry Jacobsen (20.06.2025, 13:39):
Skulle ha fått 5 stjerner, men må være litt brå med Elkjøp etter at jeg trykket på reserver i butikk, også klarte de ikke å hente varen til disken og brukte 40 minutter på å lete etter et produkt de ikke hadde, selv om nettsiden sa at det var der. Blir for dumt.
Oddbjørn Larsen (19.06.2025, 23:59):
Dårlig kundeservice. Påstår jeg har ingen reklamasjonsrett på en 2 år gammel Dyson. Ser ut til å ikke vare lenge. Ingen vilje til å hjelpe her.. unngå Dyson og denne butikken - Power er bare 50 meter unna.
Amalie Berg (19.06.2025, 22:45):
Stor, fin og oversiktlig butikk. Men må trekke ned på opplevelse og kundebehandling.
Skulle kjøpe en Nintendo Switch Lite som julegave til datteren min, og det sto en prislapp på 2290,- for en Switch Lite i "ikke spesifisert farge".
Da vi kom til kassen, ville de ha 2499,- fordi det tydeligvis var en dyrere farge enn de andre, og de ville ikke redusere prisen eller matche konkurrenten over på den andre siden av gaten.
Så da måtte vi gå 100 meter bort til Power, der fikk vi den fargen datteren min ønsket til 2290,-.
Børre Wang (18.06.2025, 11:07):
Hurtig og god service ved kjøp av telefon. Veldig bra.