Elkjøp Drammen: En Komplett Elektronikkbutikk med Utfordringer
Elkjøp i Drammen er en velkjent elektronikkbutikk, populær for sitt brede utvalg av produkter som lyspærer, batterier, og mange typer elektronikk. Butikken tilbyr også kostnadsfri parkeringsplass, noe som gjør det lettere for kunder å handle med bil.
Tjenestealternativer og Tilgjengelighet
Butikken har flere tjenestealternativer tilgjengelige for kundene, som hurtigbetjening, levering av varer, henting i butikk, og muligheten for NFC-betaling med mobil. Det skal imidlertid nevnes at til tross for disse alternativene, har mange kunder rapportert om lang ventetid og mangel på tilgjengelighet når de søker hjelp fra de ansatte.
Kundeservice og Kvalitet på Produkter
Flere kunder har uttrykt skuffelse over kundeservice nivået, med rapporter om ansatte som mangler kompetanse på lovverket og håndtering av reklamasjoner. Det har også blitt hevdet at ansatte har lagt skylden på kunden for fabrikasjonsfeil, noe som har ført til frustrasjon blant trofaste kunder.
Mange kunder har opplevd lange ventetider, spesielt i serviceavdelingen, der det kan ta opptil en time før man får betjent. Dette kan være svært irriterende, spesielt når man ønsker å få løst en reklamasjon eller spørsmål om et produkt. Det er også kritikk mot butikkens håndtering av prismatch, hvor enkelte kunder føler at lovverket ikke blir fulgt.
Parkering og Tilrettelegging for Rullestolbrukere
Elkjøp Drammen har en stor parkering tilgjengelig, inkludert parkering for personer i rullestol. Imidlertid har noen anmeldelser indikert at butikken ikke alltid er lett tilgjengelig for rullestolbrukere på grunn av layouten inne i butikken. Flere har kommentert at det kan være vanskelig å navigere mellom hyllene.
Avsluttende Tanker
Til tross for utfordringene med kundeservice og ventetider, er Elkjøp Drammen fortsatt en butikk med et stort utvalg av produkter for elektronikkelskere. Med muligheter som debetkort og kredittkort betaling, er det enkelt å handle. Likevel er det viktig for ledelsen å ta tilbakemeldingene fra kundene på alvor, og jobbe for å forbedre servicenivået for å beholde sine kunder fremover.
Hvis du ønsker å justere noen informasjon som du tror ikke er nøyaktig vedrørende dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å levere en melding så vi vil håndtere det raskt. Med forventning takk.
Har vore på denne Elkjøpen fleire gonger då eg bur i nærområdet. Selgarane er nesten umogleg å få tak i uansett kva avdeling ein går til. Skal ein ha hjelp må ein gjerne vente i 30 minutt-1 time før nokon er tilgjengeleg, og har fleire gonger opplevd at ny elektronikk (blant anna 2 tv-ar), er knust rett ut av esken til tross for forsiktig frakt.
Nesten kvar gong vi besøker denne Elkjøpen med ønske om å få meir informasjon om produkt, endar vi opp med å gå ut av butikken etter sykt lang ventetid for å få tak i tilsette.
Har no slutta å gå her.
Filip Haukelid (10.07.2025, 04:20):
Alltid lang kø de gangene jeg har vært her. Lengre tid å vente enn estimert tid på kølappen. Personale registrerer heller ikke produktene i systemet uten at man husker å be om det, selv om man handler produkter i prisgruppe 2-3000kr. Dermed har man ikke retur mulighet uten å ta vare på papirkvittering. Det er satt opp flere bord og stoler så man kan sitte å vente.
Turid Kristoffersen (09.07.2025, 18:10):
Veldig god service. Noen ganger er ventetiden ved servicepulten for lang. Det kunne vært bedre organisert.
Morten Ottosen (08.07.2025, 21:55):
Trengte en ny TV og dro til Elkjøp Drammen. Ble møtt av en sjelden dyktig ung mann, Loke, som har en utrolig kunnskap og genuin interesse for at jeg skulle få det beste. Jeg har aldri opplevd maken til service!!! Tusen takk for hjelpen, Loke. Anbefales på det sterkeste!
Sander Hanssen (08.07.2025, 04:26):
Midt i julestria er det lange køer men kun én kasse som er åpen. Det ringes desperat etter flere ansatte og man kan se 4 personer i Elkjøp-genser bak kassene, men de prioriterer noe annet...
Kirsten Jensen (07.07.2025, 14:39):
Det er den desidert dårligste kundebehandlingen jeg har vært borti noensinne. Jeg kjøpte en bærbar datamaskin her som begynte å streike innenfor tidsrammen satt av deres regler for åpent kjøp. Jeg var innom og klaget, men fikk kun tilbud om en rask løsning som personalet kunne fikse på et par minutter. Dette var til liten hjelp, men jeg lot det gå en stund før jeg dro ned på nytt for å klage. Andre gangen ble produktet sendt på reparasjon som skulle ta to uker, og jeg måtte betale 1000 kr (!) for å beholde filene mine (som da var omtrent fem dokumenter, siden PC-en var helt ny). Den reserve-PC-en jeg fikk var ikke egnet for mye. Etter noen raske Google-søk begynte teksten å hakke når man skrollet, og ble ulidelig å lese. Etter tre uker begynte jeg å bli utålmodig med reparasjonen, men visste ikke at reparasjonen ikke engang hadde startet. Hver dag kontaktet jeg kundeservice og maste om å få tilbake datamaskinen min, at reparasjonen tok mye lenger tid enn forventet, og at den reserve-PC-en de hadde gitt meg var ubrukelig. Jeg var innom butikken to ganger mens jeg ventet på reparasjonen som fortsatte å dra ut i tid, uten at de kunne gi meg et nytt produkt. Seks uker etter jeg leverte datamaskinen til reparasjon var produktet klart til henting. Det eneste problemet var at feilen ikke var fikset. Til min overraskelse fikk jeg pengene tilbake, men butikken hadde fortsatt tjent 1000 kr (for de fem filene jeg ønsket å beholde) på å ikke gjøre noe som helst. Og ventetiden på servicepunktet i butikken deres var helt absurd. Man må regne med opp mot en times ventetid (hver gang man kommer innom) for å snakke med den personen som tar imot servicesaker. Men det er alltid to personer tilgjengelig for å ta imot nye kjøpskunder, selv når det ikke er kø ved kassa, og det er alltid en mengde mennesker som venter på å komme til servicepunktet. Dette viser tydelig at dere kun er interessert i å motta penger fra nye kunder, og absolutt ikke i å beholde de kundene dere allerede har!
Even Nygård (05.07.2025, 13:13):
Vi må prøve dette og, må ta noen telefoner først, og kanskje elkjøp har noen kule spica telefoner hilser alle fra mine reiser inn og utgang, vi har et heiagjeng øoarty!
Dagfinn Jørgensen (04.07.2025, 22:06):
Ikke til å stole på. Utilgjengelig på alle måter. Når man må klage eller reparere ting er det umulig å få hjelp. Drenerer garantisaker, for å slippe unna ansvar.
Når komponenter mangler i en leveranse, kan det gå måneder før man får levert resten.
Geir Aas (04.07.2025, 06:13):
Aldri kjøp noe der
Kjøpte en Macbook for 3 måneder siden og etter en måned fikk jeg et problem med tastaturet. En tast fungerer litt dårlig.
Sendte den på reparasjon og fikk beskjed om at den ikke dekkes av garanti på grunn av fukt.
Jeg er 100% sikker på at jeg aldri har sølt noe på tastaturet.
Reparasjonskostnad.. 5000 nok.
Så..
Elkjøp, dere har mistet en god kunde.
Og jeg deler denne meldingen med så mange folk som mulig.
Vetle Larsen (03.07.2025, 23:28):
Først kom den ansatte vi fikk hjelp fra virket litt uerfaren, ung og manglet litt kunnskap. Det virket som om han prøvde å unngå å låne ut en erstatningsvare ved å si at de ikke hadde noe til utlån. Forbrukerloven er heldigvis tydelig på dette punktet. Hvis jeg skulle ha gitt stjerner basert på denne personen, ville det blitt en lav score. Det toppet seg ved at varen vi fikk låne ikke fungerte - noe jeg forventer at man har rutine for å sjekke før man leverer ut. Da vi oppdaget at TV-en ikke fungerte, dro vi tilbake til Elkjøp. Personen som hjalp oss denne gangen var helt annerledes. Han var veldig hjelpsom og hyggelig!
Torill Pedersen (03.07.2025, 22:19):
Var innom for å kjøpe en Apple Watch. Power har 15% rabatt med DnB-tilbudet. De nektet å matche prisen siden de to nærmeste Power-butikkene ikke hadde klokken på lager. Jeg viste dem prismatch-kravene fra Elkjøps egen nettside, men svaret var bare at de ikke hadde DnB-tilbudet.
Jeg forsto ikke at poenget med prismatch er å matche prisen på tilbud de selv ikke har.
Klokken var tilgjengelig på Power.no og i flere butikker litt lenger unna.
Kari Tjøstheim (03.07.2025, 15:12):
Flott og oversiktlig butikk med fristende produkter. Det eneste negative var den sure damen som betjente oss. Hun kunne sikkert ha vært litt blidere. Men hun virket virkelig sur og lite hyggelig. Kanskje hun har valgt feil jobb, den dama der. Når man jobber med å betjene kunder, er et smil IKKE vanskelig å servere. Selv om man har hatt en dårlig dag eller kranglet med mannen/kona si, bør ikke dette gå utover kundene. Jeg kunne ha gitt en ekstra stjerne, MEN dessverre trekker den sure betjeningen i disken ned.
Rita Bjørnstad (02.07.2025, 03:29):
Folkene på service/reparasjonsavdelingen har null kompetanse når det gjelder loven. De nekter å reparere produkter som har produksjonsfeil og legger skylden på kunden. Et produkt med et innebygd batteri bør vare mer enn litt over 50 oppladinger, men de mener at dette ikke kvalifiserer for reklamasjon. Jeg ble henvist til Forbrukerrådets nettside angående dette av den ansatte, men han brydde seg ikke og sa at det var ingenting han kunne gjøre med det. Etter flere år som en trofast kunde, vil jeg nok ikke komme tilbake hit igjen.
Arne Larson (01.07.2025, 14:08):
Vi tok med barnebarnet for å kjøpe et dataspill. Da jeg spurte de tre som jobbet der hvor vi kunne finne dataspill, svarte den ene: "Det har vi ikke, du må kjøpe det på nettet nå!" Vi gikk rundt hjørnet for å forlate butikken, og der sto dataspillene!
Turid Bakke (01.07.2025, 10:35):
Uten varer. Måtte gå til Power som hadde varene på hyllen.
Thomas Lind (01.07.2025, 06:11):
Alltid for en god kundeservice de jobber med hjerte for kundene skal få en god opplevelse og service.
Ragnhild Haukelid (29.06.2025, 21:26):
Spurte om Kenwood kjøkkenmaskinen som jeg visste de hadde billigere et annet sted. Regnet med at jeg kunne få prismatch, men vedkommende sa bare at da måtte jeg handle i den butikken det var billigst. Uansett pleier jeg å være fornøyd.
Gina Gundersen (29.06.2025, 06:08):
Godta ikkje digitalt førarkort som ID ved henting av varer, så det vart ein bomtur og avbestilling av kjøpet. God nok for politiet, men ikkje Elkjøp 👎...
Geir Johnsen (26.06.2025, 20:01):
Veldig spesiell butikk, som tydeligvis har sine utfordringer. Det er alltid en haug med folk på jobb, i tillegg til en innleid, uniformert vakt ved utgangen (!).
Til tross for mange ansatte, er det vanligvis bare én eller to ved kassen og én person bak disken i serviceavdelingen - og ingen virker i det hele tatt stresset med å betjene kundene, noe som kan være litt frustrerende.
Jeg skulle bare innom en torsdag ettermiddag for å hente en 10 cm stor vare fra service, og ventet da i over ti minutter som "nr 1" i køen på serviceavdelingen. Da måtte jeg dessverre dra videre for å rekke noe annet.
Kom tilbake uken etter, og da var det akkurat samme opplegg. Altså ikke mye kø, men ekstremt treg ekspedering på grunn av mangel på/trege ansatte i serviceavdelingen.
Det interessante var at selv om det ikke var noen kø i det hele tatt ved kassen, og serviceavdelingen bokstavelig talt ligger tre-fire meter unna - var det likevel "helt umulig" for personen som satt ledig ved kassen å hjelpe meg med å hente varen min fra service. Da begynner jeg å lure litt.
Hva med å lære opp personalet til å betjene begge systemene, istedenfor å la én sitte og slappe av mens andre jobber seg ihjel?
Uansett... den siste gangen hadde jeg heldigvis tid til å vente, og fikk varen som planlagt, så det endte greit. Men ineffektiviteten her er virkelig på statlig nivå, som på trafikkstasjoner osv.
Fascinerende.
Linn Magnussen (26.06.2025, 06:40):
Svært skuffet i dag. En halv time i kø for klikk og hent. Deretter 20 minutter før de fant ut at de ikke hadde varen jeg hadde bestilt. Fikk beskjed om at det er to ukers ventetid for å få varen inn.