Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 2 085 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 71 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag (I dag) ✸
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 71 mottatt kommentar(er).

Liv Holte (09.09.2025, 11:44):
Utrolig at Skyss ikke aksepterer betaling med kort!!!! Jeg forventet mer av dagens busselskap. Det er utrolig kjedelig når man kommer på bussen, forventer å betale med kort og ikke har nok kontanter. Heldigvis var sjåføren veldig hjelpsom, fikk være med, og sprang til minibanken da vi kom fram til Norheimsund.
Karoline Tollefsen (08.09.2025, 11:47):
Bussen kom 45 minutter for sent, hele tre ganger på samme dag, og bussen var ikke engang full. Her har noen sovna på jobben!
Sissel Vik (08.09.2025, 08:52):
Skyss gir deg bot selv om du har kjøpt en billett.
Andrea Haukelid (07.09.2025, 03:40):
Svært frustrerende hvordan det er så lite fleksibilitet når det gjelder korrespondanse mellom bussene på knutepunktet. I mitt tilfelle har linje 20 to dager på rad forlatt Loddefjord terminal klokken 06:35 selv om den ser at busser kjører inn på terminalen. Linje 20 har vanligvis veldig god tid rundt Laksevåg mot Haukeland og stopper ofte i 3 minutter på enkelte stopp for å holde ruten. Det er uforståelig at Skyss i slutten av 2022 ikke har kommunikasjon mellom bussene. Dette var standard på bussene da jeg vokste opp. Det kan også være greit for linje 42 og 43 å øke hastigheten når de ser at de ligger bak skjemaet. Til slutt, til de få som absolutt må kjøpe billetter på bussen om morgenen, dette tar bort tid fra alle andre som har tatt seg bryet med å bruke tilgjengelig teknologi før reisen. I dag var dette de 30 sekundene jeg hadde hatt til overs for å rekke linje 20. God jul!

Merk: Disse to nevnte forsinkelsene har ført til 30 minutters tapt arbeid som jeg må hente inn i min fritid. Min timespris er kr 1550,-. Skyss kan gjerne ta kontakt for mitt telefonnummer og deretter vippse meg kr 775,-. Dette må vel være rimelig når jeg betaler flere tusen kroner for den elendige servicen dere har gitt i det siste. Takk på forhånd.

Fantastisk: mandag 16.1-2023 ventet faktisk linje 20 fra Loddefjord på linje 43 som var 5 min forsinket. En stjerne opp :)

06.02.2023 - En stjerne fjernes for manglende evne til korrespondanse eller kommunikasjon mellom bussene. Linje tre mot Loddefjord var 25 minutter forsinket på grunn av veiarbeid. Meget provoserende at linje 42 kjører ut av perrongen samtidig som vi svinger inn. Ekstra frustrerende at neste buss er 30 minutters ventetid. Det er fortsatt uforståelig at vi i 2023 ikke har samkjøring mellom bussene eller kan se hvor bussene befinner seg i ruten. Og ja, jeg vet at Skyss ikke gidder å lese tilbakemeldingene her på Google. Tenk å ikke følge med på det mest brukte mediet i verden. Ja, det skulle tatt seg ut.

19.07.2023 - Begynner å miste håpet om at bussjåførene hos Skyss evner å se behovene til "betalende passasjerer" for å rekke jobben i tide. Mange kunder betaler flere tusen kroner i året for en tjeneste der bussjåførene ikke tar ansvar for korrespondanse. Nok en gang står linje 24 på holdeplassen ved Loddefjord terminal og venter, og det kommer kun en buss inn på terminalen med passasjerer for korrespondansen, men linje 24 kjører akkurat når vi når fram og skal løpe til samme linje. Skyss har et ansvar overfor kunder som kommer for sent og taper arbeidstid. Om noen har glemt å fornye billetten (ikke tilfellet for meg), da tar Skyss alltid betalt dyre dommer i form av bøter. Men kompensasjon for passasjerenes tapte tid kan man bare glemme. Skyss, skjerp dere. Trekker en stjerne om det var mulig på Google. Forventer ikke at ledelsen i Skyss noensinne tar seg bryet med å lese tilbakemeldinger på det mest anerkjente mediet på internett. Ha en strålende dag.

Oppdatering 16.02.2024
Feil sum ved betaling via Vipps i forhold til rabatt vist i appen. Ble lovet kr 41,80, men måtte betale kr 44 med Vipps. Liten sum, men prinsippet om rabatt er bare svindel. Skjerp dere Skyss!
Even Lande (06.09.2025, 23:03):
Står på busstoppet. Bussen kjører rett forbi stoppet uten å stoppe. Kommer for sent til skolen. Skulle ønske bussene gjorde jobben sin med å plukke opp de som venter.
Geir Isaksen (06.09.2025, 10:36):
Dårlig! Holder ikke rutetidene. Stopper ikke på riktig holdeplass. Prøvde å kontakte dem, men de svarte i hvert fall ikke veldig hjelpsomt ... = dårlig kundeservice 🤷‍♂️...
Frida Hatlen (05.09.2025, 21:36):
Klarer nesten aldri å holde bussrutene. Mange busser som aldri dukker opp. Helt elendig.
Tuva Haugen (03.09.2025, 13:26):
Bussen i byen min går 2 minutter for tidlig omtrent hver dag, det gjelder hele døgnet. Ellers kan den være så sen at du ikke rekker noe i det hele tatt. Jeg synes kundeservicen er utrolig dårlig, de heller ville diskutere med meg om bussen gikk for tidlig enn å prøve å løse problemet.
Amanda Dahl (30.08.2025, 13:47):
Svært gode offentlige transporttjenester til en relativt lav pris. Appen er lett å bruke, men utenfor appen kan det være litt utfordrende å kjøpe billetter. Trikken er spesielt pålitelig og går regelmessig. Imidlertid er tilbudet utilstrekkelig i rushtrafikken for å møte etterspørselen. Dette kan føre til ekstrem tranghet, og man kan oppleve at det ikke er plass til flere passasjerer.
Ingvar Bakke (30.08.2025, 09:46):
Det virker som om de ikke tar hensyn og bare legger ned alt.
Amalie Jensen (27.08.2025, 08:50):
Gjer ingenting for at folk skal rekke korresponderende buss.
Gunhild Bredesen (25.08.2025, 06:17):
Tok bussen fra Kvernevikstemma til Viddalen. Vi rakk ikke bussen fra Viddalen til Åsane terminal. Da tilbød sjåføren å kjøre oss fra Viddalen og deretter til Åsane terminal. Aldri opplevd så god service før, virkelig imponert.
Magnus Viken (23.08.2025, 15:25):
Takk takket være bane 2 har dere gjort min reisetid til og fra sykehuset mer enn doblet. Vennligst få tilbake buss nummer 25 og fiks heisene på busstoppene deres. Takk skal du ha!
Emilie Karlsen (23.08.2025, 09:49):
Dyrt og dårlig.
Bussene er OFTE forsinket, når jeg kontakter skyss så skylder de på trafikken, men hallo.. det er ikke mye trafikk klokken halv 7 i Steinsviken.

Flere av bussene kjører som om de tror de er rallyførere.
Kjører langt over fartsgrensen, kjører forbi biler som holder 80-90 i venstre felt.
Overholder ikke vikeplikten.
Kjører rett inn i rundkjøringer som om det skulle vært en rett frem vei.
Lene Gjerde (21.08.2025, 11:49):
Bussen kommer 3 minutter for tidlig og stopper ikke på bussholdeplassen, men kjører bare rett forbi.
Harald Skarsgård (16.08.2025, 16:33):
Eg fekk ein heil ryggskade av desse forbanna setene.
Dina Solberg (15.08.2025, 17:30):
Helt enig, kundeservicen er helt topp! Jeg har alltid hatt en flott opplevelse med denne transporttjenesten. Takk for god service!
Lucas Jørgensen (15.08.2025, 10:45):
Eg meiner rutetidene bør haldast betre frå Åsane Terminal til Kronsminde. Eg er avhengig av at bussen ventar på meg når eg kjem med linje 37 for å nå det eg skal på i løpet av dagen. Dette har skjedd gjentekne gonger og det er utruleg frustrerande. Skjerpa dykk.
Preben Østli (15.08.2025, 07:58):
Nye busser og tog, og relativt hyppige avganger er positivt.

Ellers er det mye som fører til frustrasjon. Høye billettpriser, hyppige forsinkelser og endringer i rutetidene uten forvarsel. Ofte er bussene og togenes fulle. Dårlige linjekart og veldig dårlig nettjeneste for linjer. Enormt manglende karttjenester.
Jonathan Solstad (10.08.2025, 02:45):
Klarer ikke å oppdatere forsinkelser på nettsiden. Det er frustrerende å stå der og vente i evigheter når man kommer til trikke- eller bussholdeplassen.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.