Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 1 904 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 19 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag (I dag) ✸
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 19 av 19 mottatt kommentar(er).

Alexander Nordahl (27.06.2025, 18:13):
Å nei, dette er skuffende. Kan du være mer spesifikk med tilbakemeldingen din på Transporttjeneste-bloggen vår? Vi setter pris på konstruktiv kritikk for å kunne forbedre innholdet vårt. Takk!
Dagfinn Krogstad (24.06.2025, 07:38):
Dere er så dårlige! Skjerpa dere. Bussjåførene deres er noen av de verste jeg har møtt! Hva får dere til å ansette bussjåfører som er frekke uten grunn? Dette er helt uakseptabelt! Ta en prat med bussjåførene deres, seriøst!
Bård Øvrebø (24.06.2025, 07:37):
Litt lite pålitelig og har dårlige teknologiske tjenester. Reiseappen finner ofte ruter som ikke samsvarer med buss- eller trikkestidene.
Vetle Lande (21.06.2025, 20:36):
SENDE FLERE BUSSE RUNDT SOTRA VEST OG ØYGARDEN! VI KJEM IKKE HJEM FAEN AS.
Ebba Eikeland (21.06.2025, 19:45):
Ja, dere bussjåfører som kjører forbi selv når du vinker dem inn er virkelig frustrerende. Det er viktig at sjåførene er oppmerksomme på passasjerene og stopper når det er behov. Det kan være utfordrende å få tak i en buss når dette skjer. Egentlig bør sjåførene være mer oppmerksomme og hensynsfulle overfor de som trenger transporttjenester.
Nora Ulvestad (20.06.2025, 22:53):
Liten og enkel kontor, med fantastisk service fra personalet.
Kristoffer Kristiansen (19.06.2025, 04:43):
Jeg tok linje 3 fra Støbotn i dag og skulle bytte til linje 27. Ifølge rutetabellen skulle de koble sammen, men det skjedde ikke.
Ketil Sveen (17.06.2025, 13:44):
Utrolig irriterende at bussene ikke koordinerer bedre! Jeg satt på buss 4 fra Flaktveit og skulle bytte til buss 303, men den kjørte fra busstoppet akkurat da buss 4 ankom terminalen. Dårlig samkjøring altså.
Fredrik Eide (15.06.2025, 23:16):
Buss 460 fra Ågotnes til Bergen sentrum den 9. april 2025 rundt 18:30-19:00 var det en fyr med en Kyss vest som ba passasjerene om å gi en anmeldelse av bussturen de nettopp hadde opplevd. Han var ganske påtrengende og veldig frekk. Først henvendte han seg til sønnen min som satt rett foran meg, og ba ham om å skrive en anmeldelse på en aggressiv og påtrengende måte. Sønnen min signaliserte tydelig at han ikke ønsket det, men mannen fortsatte å insistere. Jeg sa tydelig nei, han så på meg med en sint mine og spurte: "Men han er vel over 15 år, sant?" Jeg svarte nei. Dette var andre gangen han nærmet seg meg siden forrige gang for to måneder siden mellom Vatnel terminalen og Sartor. Han ga meg et papir og ba meg skrive en anmeldelse, og insisterte på at jeg måtte gjøre det raskt. Det var da jeg ble ordentlig sint.

Neste gang han eller noen andre henvender seg til meg eller sønnen min på denne måten, har jeg en sikkerhetsapp på telefonen min som kobler meg direkte til politiet. Dette trakasseringen av unge og uskyldige mennesker må stoppe.
Arne Ringstad (13.06.2025, 19:24):
Utrolig treg buss!!!!!!!!!!!!!!!?!
Guri Viken (12.06.2025, 18:57):
Det er enkelt å bruke appen, men prisene kunne vært lavere. Når Kolombus klarer å senke prisene, burde også Skyss klare det!
Birger Solheim (12.06.2025, 00:07):
Oppdateringen av skyss.no-nettstedet er svært skuffende. Du får veldig få tidspunkter å velge mellom sammenlignet med det forrige nettstedet. Ikke alle tidspunkter vises.
Vegar Østli (07.06.2025, 23:12):
Helt forferdelig! Denne transporttjenesten er virkelig dårlig og skuffer gang på gang. Jeg ser meg nødt til å finne en annen løsning i fremtiden.
Aleksander Sandvik (07.06.2025, 20:23):
Åh nei, dette er verre enn en dårlig biltur i rushtrafikken! Er det mulig å få bedre synlighet på søkemotorer sånn at flere kan oppdage dette fantastiske transporttjeneste-bloggen? Det ville virkelig vært toppen av kransekaken! 🚗🔍 #SEOgeni
Yngve Solheim (07.06.2025, 14:39):
Dritdårlig til å informere når det er avvik fra rutene. Null info om hvorfor trikken sto stille i 30 min, og hvis trikken skal være transport til flyplassen bør de ta jobben litt mer seriøst. Da jeg sist tok flyet, gikk ikke trikken til flyplassen den dagen jeg dro, og da jeg kom tilbake en annen dag, gikk den heller ikke (dette var begynnelsen og slutten av høstferien!). Vi sto ute i 10 minutter i kulda og ventet, og når trikken kom, måtte sjåføren fortelle oss at den bare skulle kjøre et par stopp, og at bussen videre bare gikk én gang i timen. Hvorfor kan dere ikke få ut informasjonen der alle kan se den? Og hvorfor kan dere ikke sette opp ekstrabusser når folk stoler på dere for transport til/fra flyplassen? Kjipt å kjøpe billett på skyss for så bruke en haug med penger på flybuss eller taxi isteden.
Eirik Walberg (07.06.2025, 02:42):
Han kjørte som en gærning. Fra Gyldenpris til Laksevåg klokken 18:30. Kunne ikke tro at han ikke stoppet.
Jenny Rønning (06.06.2025, 11:22):
Mistet kortet mitt på lørdag 2. desember og meldte fra om det den 4. desember, og i dag fikk jeg et nytt kort med overføring av saldoen fra det gamle kortet. Tusen takk for en fantastisk service og god jul til dere alle!👍
Inger Åsheim (06.06.2025, 07:26):
Jeg håper virkelig at vinduene i styrerommet er renere nå.
Mads Ågotnes (05.06.2025, 19:23):
Ønsker virkelig at det var mulig å gi null stjerner. Jeg synes ledelsen bare bryr seg om kroner og øre og IKKE om brukerne. Det er sjåfører som tar yrket seriøst og jeg håper å møte en av dem en dag. Det er IKKE enkelt for syke mennesker å komme seg til behandling i Bergen hvis de ikke kjører selv. Noen fortjener ros likevel. De som jobber på servicekontoret på busstasjonen gjør en fantastisk innsats. Lykke til.
Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.