Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 1 939 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 34 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag (I dag) ✸
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 34 mottatt kommentar(er).

Emilie Voll (17.07.2025, 12:31):
Helt forferdelig, bussen min er stadig full og i dag ristet bussjåføren på hodet og nektet meg å gå på en tom buss. Dette er bare helt uakseptabelt og dårlig kundeservice. Det må gjøres endringer snart!
Aase Osmundsen (16.07.2025, 23:58):
Hvis man glemmer noe på bussen, virker det som dere ikke er særlig hjelpsomme med å assistere oss. Det burde være mulig å få tilbake det man har glemt samme dag, ikke etter 1-3 dager. Det blir for dumt. Hvis man glemmer ting på bussen verdt 2000 kr, gidder dere heller ikke å ordne det med en gang slik at det kan risikere å bli stjålet.
Fredrik Rønningen (14.07.2025, 15:13):
Det er virkelig dårlig når du trykker på bremselyset i god tid, kommer til avkjørselen, og sjåføren kjører deg forbi uten å stoppe, i en ukjent retning i ytterligere 10 minutter i full fart gjennom tunnelen. Buss nummer 600 Dato 08.07.2023 Reisetid Rådal holdeplass mot Osøyro-Halhjem 13-39.
Birger Svendsen (14.07.2025, 06:45):
Utrolig dårlig kontroll på bussen.

Jeg hadde allerede betalt billetten min, men på grunn av den dårlige appen måtte jeg betale to ganger ekstra. I tillegg viser billetten i appen at jeg kjøpte den for sent og fikk et gebyr.

Som om ikke det var nok, er også servicen på bussene deres veldig dårlig. Bussene kjører bare forbi selv om man står og vinker og prøver å få dem til å stoppe.

Generelt sett har jeg hatt bare dårlige opplevelser med Skyss.
Mats Tollefsen (14.07.2025, 03:29):
Noen av disse bussjåførene tror virkelig at de har oppnådd noe stort her i livet, men det har de virkelig ikke når de ikke klarer å holde tidsplanen eller noe som helst. En gjeng med amatører alle sammen.
Anne Holm (11.07.2025, 14:40):
Noen av disse sjåførene burde virkelig få mer opplæring i trafikken. En av dem kom kjørende i full fart og knuste sidespeilet mitt mens jeg STod stille i køen, og bare fortsatte som om ingenting hadde skjedd. Det er utrolig frustrerende!
Øivind Torp (09.07.2025, 19:55):
Dette er ikkje akseptabelt. 😡 …
Lisa Langås (09.07.2025, 08:38):
Eg må berre seie at sjåføren som stoppa for meg på busstasjonen trengde ikkje å stoppe, men gjorde det likevel. God service! 😍 20.09.20 ...
Vidar Thorstad (08.07.2025, 10:13):
Utrolig dårlig og inkonsekvent busselselskap. Har opplevd flere ganger, senest i dag, at 4, 5 eller 6-bussen kjører opptil 5 minutter for tidlig fra busstoppet på Bradbenken. Trur eg snakker for heile Hordaland når eg seier at eg er svært misnøgd med skyss. Vær så snill og skjerp dykk.
Snorre Sørlie (05.07.2025, 05:38):
Det er utrolig kor lenge eg har ventet på bussar. Nesten 1/3 av livet mitt trur eg.
Lars Ødegård (05.07.2025, 02:11):
Veldig imøtekommende og hyggelige mennesker - de hjalp oss med det vi lurte på med en gang!
Anna Lille (01.07.2025, 23:49):
Du kan ikkje stole på at bussen kjem når den skal🥺 ...
Fredrik Hansen (01.07.2025, 20:30):
Det beste med Skyss er at bussene deres stopper så ofte 100m unna busstoppet, noe som betyr at man må ofte spurte etter dem. Fantastisk...
Borghild Hanssen (30.06.2025, 20:04):
Jeg har sendt inn refusjonsforespørsel tre ganger, men har fortsatt ikke mottatt tilbakebetalingen. Etter å ha sendt inn søknaden, har jeg ikke mottatt noen automatisk svar eller saksnummer. Det har nå gått en måned. Når kan jeg forvente å få tilbake pengene mine?

Kundeservicen informerer om at det er stor pågang for øyeblikket hos skyss. Vi er veldig misfornøyde med situasjonen!
Oddmund Gulbrandsen (28.06.2025, 03:16):
Dårlig tilbud, dårlig service. Vi burde legge ned Skyss og anbudsordningen. Dette er Noreg på sitt verste. Helt elendig og bare enveis kommunikasjon... De hører ikke på kundene.
Alexander Nordahl (27.06.2025, 18:13):
Å nei, dette er skuffende. Kan du være mer spesifikk med tilbakemeldingen din på Transporttjeneste-bloggen vår? Vi setter pris på konstruktiv kritikk for å kunne forbedre innholdet vårt. Takk!
Dagfinn Krogstad (24.06.2025, 07:38):
Dere er så dårlige! Skjerpa dere. Bussjåførene deres er noen av de verste jeg har møtt! Hva får dere til å ansette bussjåfører som er frekke uten grunn? Dette er helt uakseptabelt! Ta en prat med bussjåførene deres, seriøst!
Bård Øvrebø (24.06.2025, 07:37):
Litt lite pålitelig og har dårlige teknologiske tjenester. Reiseappen finner ofte ruter som ikke samsvarer med buss- eller trikkestidene.
Vetle Lande (21.06.2025, 20:36):
SENDE FLERE BUSSE RUNDT SOTRA VEST OG ØYGARDEN! VI KJEM IKKE HJEM FAEN AS.
Ebba Eikeland (21.06.2025, 19:45):
Ja, dere bussjåfører som kjører forbi selv når du vinker dem inn er virkelig frustrerende. Det er viktig at sjåførene er oppmerksomme på passasjerene og stopper når det er behov. Det kan være utfordrende å få tak i en buss når dette skjer. Egentlig bør sjåførene være mer oppmerksomme og hensynsfulle overfor de som trenger transporttjenester.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.