Drammen sykehus - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Drammen sykehus - Drammen

Publisert den: - Visninger: 2 213 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 53 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 226 - Resultat: 3.5

Drammen Sykehus: En Viktig Ressurs for Lokalsamfunnet

Drammen sykehus, lokalisert i Dronninggata 28, 3004 Drammen, er et sentralt helsesenter med mange avdelinger og spesialiteter. Dette sykehuset er klargjort for å håndtere et stort antall pasienter, og tilbyr tjenester innen nevrologi, nefrologi, pediatri og mye mer. I denne artikkelen vil vi fokusere på tilgjengeligheten av sykehuset, spesielt for personer med funksjonsnedsettelser.

Inngang for personer i rullestol

En av de essensielle faktorene for en positiv opplevelse på Drammen sykehus er tilgjengeligheten for personer i rullestol. Hovedinngangen til sykehuset er tilrettelagt for rullestolbrukere, noe som sikrer at alle kan få tilgang til tjenestene som tilbys. Ansatte er også kjent for å være hjelpsomme og imøtekommende når det gjelder å assistere pasienter som trenger ekstra hjelp.

Parkering for personer i rullestol

Parkering er en annen kritisk faktor. Selv om Drammen sykehus har dedikerte parkeringsplasser for personer med nedsatt mobilitet, har mange pasienter rapportert om utfordringer knyttet til tilgjengelighet og kostnader. Det er ofte vanskelig å finne ledige plasser, og prisene kan være høye. En pasient kommenterte: "Beregne en halv time på parkering. Tusen plast til ansatte resten speed utover i bratte og glatte plasser." Her er det rom for forbedring, da en mer effektiv parkeringsløsning kunne bidra til å redusere stress for pasienter og pårørende.

Tilgjengelighet i sykehuset

Tilgjengeligheten inne i sykehuset er også et viktig aspekt. Mange pasienter har opplevd at veien til ulike avdelinger kan være lang og tidkrevende, noe som særlig gjelder for de med fysiske begrensninger. En kommentar fra en pasient understreket dette: "Det var vanskelig å finne frem til den riktige bygningen, det var så dårlig forklart." Dette viser at sykehuset kan ha nytte av bedre skilting og informasjon for å veilede pasienter og besøkende.

Pasientopplevelser

Mange pasienter har delt sine erfaringer fra Drammen sykehus. Det er ingen tvil om at de ansatte får mye ros for sin omsorg og profesjonalitet. En pasient sa: "Både de faste, vikarer, de under opplæring, leger... Jeg følte meg så godt tatt vare på." Slike positive tilbakemeldinger er avgjørende, men de negative kommentarene om ventetider og tilgjengelighet peker på områder som må forbedres.

Konklusjon

Drammen sykehus fungerer som en livsnerve i lokalsamfunnet, og det er avgjørende at sykehuset fortsetter å forbedre tilgjengeligheten for alle pasienter, spesielt de med funksjonsnedsettelser. Ved å investere i bedre parkeingstjenester og tydelig skilting, kan sykehuset ytterligere heve kvaliteten på pasientopplevelsen. Med et sterkt fokus på både omsorg og tilgjengelighet kan Drammen sykehus fortsatt være en pålitelig ressurs for innbyggerne i Drammen og omegn.

Du finner oss i

Kontakttelefonen til respektive Sykehus er +4703525

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4703525

Du kan besøke oss i følgende tider:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag (I dag) ✸
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Hvis nødvendig å justere noe element som du føler ikke er korrekt om dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å sende oss en melding slik at vi kan vi vil fikse det så snart som mulig. Med forventning takk.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 53 mottatt kommentar(er).

Njål Tangen (15.07.2025, 17:25):
Du har allerede alt her - kafeteria, kiosk og apotek!
Martin Evensen (15.07.2025, 10:58):
Det einaste gode med Drammen sjukehus er nyfødtavdelinga og nyfødt intensiv, resten er berre heilt forferdeleg, må ærleg tala. Treng å rive ned sjukehuset og byggje noko nytt med betre personale.
Oddbjørn Torp (15.07.2025, 10:17):
Den verste fødestedet noensinne. Har ikke riktig utstyr. Utdatert. Dårlig bemannet. Min venninne fikk 30 sting da hun skulle føde en baby på 3 kilo. Anbefaler ikke stedet for noen dame å føde der. Jeg var med på fødselen hele natten og hjalp til, men da jeg skulle besøke ble jeg nektet adgang fordi jeg ikke var en av de nærmeste pårørende👎👎👎👎👎👎👎
Andrine Wiig (14.07.2025, 18:59):
De ansatte var veldig hyggelige, fikk god hjelp og ble godt ivaretatt på akuttmottaket ☺️👍 ...
Sunniva Lien (14.07.2025, 15:00):
Jeg har vært her to ganger på et halvt år, begge gangene på grunn av mistanke om brudd (fordi man må sitte å vente på akuttmottaket/legevakten etter at rtg er tatt). Første gangen hadde jeg en TYDELIG skjev finger, og etter å ha sittet på venterommet i 2 timer kommer en eldre sykepleier bort til meg og ber meg frekt om å reise fordi det «ikke var brudd i fingeren». Lo hånlig av meg da jeg viste henne den skjeve fingeren og sa det måtte være noe galt. To uker senere går jeg til fastlegen og får vite at DET VAR brudd. Helt fantastisk rotete system... Andre gangen satt jeg på legevakten etter å ha vært på rtg igjen, og ble sittende i 1,5 time. Måtte gå å spørre om jeg hadde blitt glemt, da det kun var meg og en annen på venterommet. Ja, de hadde visst glemt meg. Svaret hadde allerede vært klart i 1 time.... Jeg reiser ikke tilbake hit frivillig, av noen som helst grunn!
Ragnhild Osmundsen (14.07.2025, 01:55):
Selv Drammen har ikke verre bygning enn dette.

- Oi, denne bygningen i Drammen er virkelig imponerende! Her kan man se ekte håndverk og arkitektur av høy kvalitet. Jeg er imponert over den detaljerte utførelsen og den majestetiske stilen. Drammen har virkelig mye å by på når det gjelder unik og vakker arkitektur. Denne bygningen skiller seg virkelig ut blant de andre i området. Jeg blir fortsatt like imponert hver gang jeg ser den!
Ida Tjøstheim (10.07.2025, 11:47):
Dårlig kommunikasjon med pårørende. Klarte fullstendig å misforstå et enkelt spørsmål internt om en diagnose som krever akutt behandling har blitt utelukket på feil grunnlag da de tilsynelatende ikke evnet å lese en medbrakt medisinliste. Også tvilsomt hygieniske forhold på rommene. Uheldig holdning til smittevern.
Karina Lund (10.07.2025, 03:50):
Operasjon for kreft med robot. Utrolig omsorg og behandling.
Gard Østgaard (09.07.2025, 08:51):
Gamle og slitte. Heldigvis får vi et nytt fylkeshus om 2-3 år.
Markus Nordstrand (09.07.2025, 02:59):
Fantastisk og godt utstyrt sykehus. Pasientene blir virkelig godt ivaretatt her. Tommel opp!
Kjersti Hagen (06.07.2025, 19:54):
Jeg går fast til øyeavdelingen i 13. etasje. Utrolig bra, og ikke minst veldig hyggelige mennesker som jobber der alle sammen.:)
Jorunn Stangeland (06.07.2025, 13:22):
Dette er min andre gang her. Kanskje sykehuset er ikke det nyeste, men personalet er veldig hyggelig og prøver å hjelpe. De gjorde alt de kunne for at foreldre og barn skulle føle seg bra. Muligheten til å sove i samme rom som barnet er en stor fordel. Litt sulten? Ikke noe problem, kjøkkenkroken er åpen hele tiden. Hvis du ønsker noe annet for barnet, er det bare å si ifra til personalet.
Hallstein Torp (06.07.2025, 01:52):
Denne dårlige anbefalingen er veldig spesifikk. Vi fikk beskjed om at vår sønn ikke hadde stramt tungebånd av barnelegen. Når vi tok kontakt med spesialisten viste det seg at det var så alvorlig som det kunne bli, og at alle problemene han hadde hatt med magevondt og dårlig amming var på grunn av tungebåndet. En lege som er så selvsikker, og samtidig tar så feil, fortjener ikke mer enn en stjerne. Ellers var personalet flinke.
Ingolf Wang (05.07.2025, 03:57):
Eg slo av og på maskinene heilt til dei sluttet å pipe 👍 …
Kine Haugen (01.07.2025, 12:50):
Skulle opereres på torsdag, men ble utsatt mens jeg var der nede. Ble kontaktet tidlig lørdag morgen om en ledig time. Kom inn kl. 16 for operasjonen. Søndag våknet jeg og ba om å snakke med legen. Ble raskt sendt ned for røntgen og CT. Legen kom og fortalte meg at de hadde gjort en feil og skulle fikse det så fort som mulig. Nå er det mandag ettermiddag, og jeg ligger fortsatt her. Ble sendt ned til dagkirurgen også, men de hadde ikke tid til å fikse det og jeg ble bare sendt tilbake til rommet mitt. Endte opp lenger ned på lista enn jeg var 10 minutter før, fordi dagkirurgien hadde muligheten, men tydeligvis ikke likevel.
Kjell Myhre (30.06.2025, 14:13):
Vurder å sette av en halv time til parkering. Mange plasser er reservert for ansatte, så resten er ofte opptatt og man ender opp med å kjøre rundt i bratte og glatte områder. Skader kan dessverre forekomme. Det er nødvendig å forlate bilen og ta seg tid til å finne plasser for pasienter, men veien kan være blokkert av biler som venter på parkering. Det kan føles litt som en safari. Hvis det er over 30 pasienter, er det sjeldent plasser igjen. Etter 3 timer risikerer du bot, så det lønner seg å mase på legen for å få parkeringstillatelse.
Sissel Sønderland (29.06.2025, 00:06):
Drammen sykehus har hjulpet både min mor og meg til å bli friske. Jeg er så takknemlig for den fantastiske omsorgen og behandlingen vi har fått der. Ansatte på sykehuset viser ekte engasjement og kunnskap, og det har virkelig gjort en forskjell i vår helingsprosess. Takk til alle på Drammen sykehus for deres innsats og omsorg.
Edvard Vik (28.06.2025, 02:15):
Doktoren sa at jeg hadde aids, og da slo jeg ham.
Sigbjørn Martinsen (25.06.2025, 01:20):
Så bra ble tatt godt vare på, virkelig fornøyd med opplevelsen! Takk så mye!
Dagny Svensson (24.06.2025, 01:58):
Helt utslitt, ser tydelig at det ikke blir brukt en krone på vedlikehold her nå.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.