Drammen sykehus - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Drammen sykehus - Drammen

Publisert den: - Visninger: 2 112 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 32 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 226 - Resultat: 3.5

Drammen Sykehus: En Viktig Ressurs for Lokalsamfunnet

Drammen sykehus, lokalisert i Dronninggata 28, 3004 Drammen, er et sentralt helsesenter med mange avdelinger og spesialiteter. Dette sykehuset er klargjort for å håndtere et stort antall pasienter, og tilbyr tjenester innen nevrologi, nefrologi, pediatri og mye mer. I denne artikkelen vil vi fokusere på tilgjengeligheten av sykehuset, spesielt for personer med funksjonsnedsettelser.

Inngang for personer i rullestol

En av de essensielle faktorene for en positiv opplevelse på Drammen sykehus er tilgjengeligheten for personer i rullestol. Hovedinngangen til sykehuset er tilrettelagt for rullestolbrukere, noe som sikrer at alle kan få tilgang til tjenestene som tilbys. Ansatte er også kjent for å være hjelpsomme og imøtekommende når det gjelder å assistere pasienter som trenger ekstra hjelp.

Parkering for personer i rullestol

Parkering er en annen kritisk faktor. Selv om Drammen sykehus har dedikerte parkeringsplasser for personer med nedsatt mobilitet, har mange pasienter rapportert om utfordringer knyttet til tilgjengelighet og kostnader. Det er ofte vanskelig å finne ledige plasser, og prisene kan være høye. En pasient kommenterte: "Beregne en halv time på parkering. Tusen plast til ansatte resten speed utover i bratte og glatte plasser." Her er det rom for forbedring, da en mer effektiv parkeringsløsning kunne bidra til å redusere stress for pasienter og pårørende.

Tilgjengelighet i sykehuset

Tilgjengeligheten inne i sykehuset er også et viktig aspekt. Mange pasienter har opplevd at veien til ulike avdelinger kan være lang og tidkrevende, noe som særlig gjelder for de med fysiske begrensninger. En kommentar fra en pasient understreket dette: "Det var vanskelig å finne frem til den riktige bygningen, det var så dårlig forklart." Dette viser at sykehuset kan ha nytte av bedre skilting og informasjon for å veilede pasienter og besøkende.

Pasientopplevelser

Mange pasienter har delt sine erfaringer fra Drammen sykehus. Det er ingen tvil om at de ansatte får mye ros for sin omsorg og profesjonalitet. En pasient sa: "Både de faste, vikarer, de under opplæring, leger... Jeg følte meg så godt tatt vare på." Slike positive tilbakemeldinger er avgjørende, men de negative kommentarene om ventetider og tilgjengelighet peker på områder som må forbedres.

Konklusjon

Drammen sykehus fungerer som en livsnerve i lokalsamfunnet, og det er avgjørende at sykehuset fortsetter å forbedre tilgjengeligheten for alle pasienter, spesielt de med funksjonsnedsettelser. Ved å investere i bedre parkeingstjenester og tydelig skilting, kan sykehuset ytterligere heve kvaliteten på pasientopplevelsen. Med et sterkt fokus på både omsorg og tilgjengelighet kan Drammen sykehus fortsatt være en pålitelig ressurs for innbyggerne i Drammen og omegn.

Du finner oss i

Kontakttelefonen til respektive Sykehus er +4703525

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4703525

Du kan besøke oss i følgende tider:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag (I dag) ✸

Nettstedet er

Hvis nødvendig å justere noe element som du føler ikke er korrekt om dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å sende oss en melding slik at vi kan vi vil fikse det så snart som mulig. Med forventning takk.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 32 mottatt kommentar(er).

Kine Mork (21.06.2025, 11:00):
Sykehuset jeg oppsøker når jeg er syk!
Henriette Wilhelmsen (19.06.2025, 22:50):
Rent, ryddig og med profesjonelle ansatte.
Preben Skogen (19.06.2025, 10:32):
Fantastisk opplevelse på øyeavdelingen på Drammen sykehus i dag! Jeg var der i en time for tre undersøkelser og en laseroperasjon på netthinnen. Kan ikke be om bedre helsevesen enn dette her.
Stig Paulsen (18.06.2025, 21:19):
Ein revet sene i tåa mi (som vart oversett av legevakten) vart fiksa med ein gong av ein dyktig ortoped, hjelpt av fleire turnusleger. Eg følte meg veldig godt teke vare på.
Amanda Eikeland (18.06.2025, 13:49):
Jeg var veldig lei meg da de ikke klarte å redde hunden min.
Nora Pedersen (17.06.2025, 23:35):
Mye rot, men koselige folk! De fleste i så fall! Men det reparer ikke armen min! Og vente så lenge og ha så mye smerter er ikke holdbart etter min mening! For øvrig knekt armen venter på operasjon! Har måtte kontakte pasientombudet! Voldsomme smerter! Kommer til bake med vurdering når operasjon er gjort! PS en skam for Norge at ting er slik!

Kenneth A. Thorbjørnsen
Heidi Sveen (17.06.2025, 10:02):
Birgit Trefsdal. Den beste sjukepleiaren eg har møtt sidan eg vart innlagd på barselavdelinga. Ho er òg den mest forsiktige, tolmodige og erfarne sjukepleiaren.
Emilie Ødegård (17.06.2025, 08:19):
Her leiker de med tid og helse.

Etter å ha tatt MR ble jeg plassert i en kø på 8 uker for å komme til ortoped ved sykehuset. Jeg tok hundene mine til hundehotellet og reiste selv til Drammen. Der var jeg hos ortopeden i 4 minutter. Han hadde allerede sett bildene og bestemt at de ikke var brukbare. Ortopeden kunne enkelt ha ringt meg, men hadde behov for å vise autoritet og lot meg bruke 1800 kroner forgjeves så han kunne styrke sitt ego! Jeg ble sendt hjem og bakerst i en ny kø for stående røntgen. Enda en kø på 9 uker.

Etter å ha gjennomført stående røntgen kom jeg til samme ortoped som informerte om at de ikke lenger utførte operasjoner på menisken hos personer over 50 år. Det hadde gått et og et halvt år før jeg kom til Martina Hansens sykehus og fikk god hjelp, men dessverre for sent. Dommen er uførhet!

Unngå ortopedi i Drammen!
Kristoffer Jørgensen (17.06.2025, 03:44):
Jeg har vært under behandling på Øyeavdelingen for en sjelden sykdom siden januar i år. Hele veien har jeg blitt møtt av kompetente, engasjerte og omsorgsfulle leger og sykepleiere. Jeg blir fulgt opp på en svært god måte, og er veldig fornøyd med behandlingen og oppfølgingen jeg mottar.

Øyeavdelingen er en svært effektiv avdeling som betjener mange mennesker hver dag. Det virker som alle som jobber der, trives godt, og det har en positiv innvirkning også på oss pasienter.
Lene Tangen (16.06.2025, 18:45):
Svært god service og svært forståelsesfulle ansatte.
Ann Dahl (16.06.2025, 02:05):
3 timers venting for å få svar på røntgenbilder. Jeg sitter fortsatt her og venter mens jeg skriver denne kommentaren. 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼 Flere andre sitter også og venter på å bli kalt inn...
Anders Årnes (16.06.2025, 01:03):
Dårlig opplevelse på dette sykehuset. Har vært der flere ganger. Første gangen var for å fikse en brukket nese, men de hadde for lite bedøvelse så det var veldig smertefullt og blodig. Nesen ble ikke rettet skikkelig, så nå sliter jeg med pusteproblemer og har problemer med å sove om natten. Prestasjonene mine på skolen eller jobben lider også, men dette virket ikke å bekymre Drammen sykehus så mye. Nå står jeg på venteliste i 12-24 måneder før jeg kan få en ny operasjon.
Borghild Berg (15.06.2025, 23:17):
Jeg har prøvd å ringe øyeavdelingen flere ganger i løpet av mange dager, men har bare fått telefonsvar. Det virker som det er så mye trafikk at jeg ikke kommer gjennom de første 5 minuttene av åpningstiden?????? Jeg har også sendt både e-post og melding på Facebook, men har ikke fått noe svar!
Anne Dahl (15.06.2025, 14:04):
Eit heilt vanleg gamalt sjukehus.
Njord Waage (15.06.2025, 10:12):
Hyggelig sted, selv om det er et sykehus.🤗 ...
Trond Selvåg (15.06.2025, 06:10):
Svært hyggelig og vellykket behandling for revmatisme.
Ivar Midttun (14.06.2025, 22:02):
Det var vanskelig å finne den rette bygningen, det var så dårlig forklart. Jeg gikk til hovedinngangen og spurte der, da fikk jeg en god beskrivelse. En hyggelig dame forklarte meg hvor jeg skulle gå. Det var ingen ventetid og de som tok imot meg var glade og vennlige. Rent som bare et sykehus kan være. 🙂
Ulrik Hildre (13.06.2025, 08:41):
Dette er heilt katastrofalt med tida her! Systera mi skulle testast akutt for lyskesmerter, og legen sa at vi skulle få resultat innan ein time, men måtte vente i 5 timar! Han kom fleire gonger til rommet og sa at det var mykje akutt, men at han snart skulle sjå på testane hennar! Men neida! Vi venta og venta og venta. Lykke til til dei som skal testast her.
Synne Skogen (12.06.2025, 16:40):
Beste Sykehus, Drammen sykehus er helt fantastisk! Jeg er veldig fornøyd med dere. Mange hilsener fra Christian Stenberg, 92772436.
Tone Johnsen (10.06.2025, 15:14):
Eg var innlagt i 9. etasje i 2 dagar og så vart eg flytta ned til 7. etasje i februar/mars 25, og eg må sei at eg er utruleg imponert over alle dei tilsette. Både dei faste, vikarar, dei under opplæring, legar... Eg følte meg så godt teken vare på, dei var alle blide og hyggelege sjølv om dei hadde mykje å gjere. Eg har berre vore på 2 sjukehus no, men eg finn ikkje ein einaste negativ ting når det gjeld alle dei eg hadde kontakt med dei 10 dagane eg var der. HJARTELEG TUSEN TAKK FOR AT DERE VAR SÅ OMSORGSSFULLE MED MEG DRAMMEN SYKEHUS ❤️

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.