Drammen sykehus - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Drammen sykehus - Drammen

Publisert den: - Visninger: 2 113 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 32 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 226 - Resultat: 3.5

Drammen Sykehus: En Viktig Ressurs for Lokalsamfunnet

Drammen sykehus, lokalisert i Dronninggata 28, 3004 Drammen, er et sentralt helsesenter med mange avdelinger og spesialiteter. Dette sykehuset er klargjort for å håndtere et stort antall pasienter, og tilbyr tjenester innen nevrologi, nefrologi, pediatri og mye mer. I denne artikkelen vil vi fokusere på tilgjengeligheten av sykehuset, spesielt for personer med funksjonsnedsettelser.

Inngang for personer i rullestol

En av de essensielle faktorene for en positiv opplevelse på Drammen sykehus er tilgjengeligheten for personer i rullestol. Hovedinngangen til sykehuset er tilrettelagt for rullestolbrukere, noe som sikrer at alle kan få tilgang til tjenestene som tilbys. Ansatte er også kjent for å være hjelpsomme og imøtekommende når det gjelder å assistere pasienter som trenger ekstra hjelp.

Parkering for personer i rullestol

Parkering er en annen kritisk faktor. Selv om Drammen sykehus har dedikerte parkeringsplasser for personer med nedsatt mobilitet, har mange pasienter rapportert om utfordringer knyttet til tilgjengelighet og kostnader. Det er ofte vanskelig å finne ledige plasser, og prisene kan være høye. En pasient kommenterte: "Beregne en halv time på parkering. Tusen plast til ansatte resten speed utover i bratte og glatte plasser." Her er det rom for forbedring, da en mer effektiv parkeringsløsning kunne bidra til å redusere stress for pasienter og pårørende.

Tilgjengelighet i sykehuset

Tilgjengeligheten inne i sykehuset er også et viktig aspekt. Mange pasienter har opplevd at veien til ulike avdelinger kan være lang og tidkrevende, noe som særlig gjelder for de med fysiske begrensninger. En kommentar fra en pasient understreket dette: "Det var vanskelig å finne frem til den riktige bygningen, det var så dårlig forklart." Dette viser at sykehuset kan ha nytte av bedre skilting og informasjon for å veilede pasienter og besøkende.

Pasientopplevelser

Mange pasienter har delt sine erfaringer fra Drammen sykehus. Det er ingen tvil om at de ansatte får mye ros for sin omsorg og profesjonalitet. En pasient sa: "Både de faste, vikarer, de under opplæring, leger... Jeg følte meg så godt tatt vare på." Slike positive tilbakemeldinger er avgjørende, men de negative kommentarene om ventetider og tilgjengelighet peker på områder som må forbedres.

Konklusjon

Drammen sykehus fungerer som en livsnerve i lokalsamfunnet, og det er avgjørende at sykehuset fortsetter å forbedre tilgjengeligheten for alle pasienter, spesielt de med funksjonsnedsettelser. Ved å investere i bedre parkeingstjenester og tydelig skilting, kan sykehuset ytterligere heve kvaliteten på pasientopplevelsen. Med et sterkt fokus på både omsorg og tilgjengelighet kan Drammen sykehus fortsatt være en pålitelig ressurs for innbyggerne i Drammen og omegn.

Du finner oss i

Kontakttelefonen til respektive Sykehus er +4703525

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4703525

Du kan besøke oss i følgende tider:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag (I dag) ✸

Nettstedet er

Hvis nødvendig å justere noe element som du føler ikke er korrekt om dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å sende oss en melding slik at vi kan vi vil fikse det så snart som mulig. Med forventning takk.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 21 til 32 av 32 mottatt kommentar(er).

Kristin Jørgensen (10.06.2025, 06:33):
Det blir spennende med det nye og moderne sykehuset nå! Ser frem til å se hvordan det vil være når det står ferdig.
Wenche Amundsen (10.06.2025, 05:08):
Mange har sterke meninger om Norge og den politikken som føres. Selv synes jeg det er veldig bra å være innbygger uansett hvilken politikk som føres. Det er små forskjeller, men som regel går det greit likevel. En ting Norge virkelig bør være stolt av er helsetilbudet og de lave egenandelene. Norge er unikt på dette området, og det bør vi være veldig takknemlige for.

Drammen Sykehus er ikke noe unntak i så måte. Jeg har hatt flere nære møter med ulike avdelinger i snart 20 år, både som pårørende og pasient. Det er bare å ta av seg hatten og gi honnør for den profesjonaliteten, tryggheten, omsorgen og pleien som alt personalet ved sykehuset gir. Tusen takk!
Aurora Lie (09.06.2025, 18:01):
Eg va på hytta då eg skada foten min, å måtte dra te nærmeste sykehus for å få det sjekka. Eg komme te akuttomottaket i Drammen for å ta et røntgenbilde av min mulige knekte ankel. Aldri vært der før.
"Da følger du bare den blå linjen der, så kommer du te røntgenavdelingen" fikk eg beskjed om. Det va lettare sagt enn gjort.
Ca 15 minutter seinere, hinkande rundt på sykehuset (for røntgen ligg nemlig langt, langt unna akutten) på krykker og et bein, heilt gjennomsvett, så fant eg endelig frem. Der møtte eg en veldig hyggelig resepsjonist, å de på røntgen va også hyggelige. Så va det veien tilbake te akuttmottaket... Gikk tilbake te heisen som eg kom ut av. Den kom aldri når eg trykka på knappen, så etter å ha venta i ca 5 minutter, så tok eg en heis lengre bort.
Da eg kom ut, så kjente eg meg ikke igjen, å kom så te en kiosk/kafe i første etasje. Sykehuset va heilt tomt for folk, så eg fikk ikke spurt noen om veien. Eg hadde såå vondt i ankelen, å va så sliten i armane (aldri gått med krykker før) at eg begynte berre å gråte rett ved kiosken/kafeen i første etasje. Der så eg endelig en dame som satt i informasjonen. Så da eg hadde fått samla meg litt, så gikk eg bort te henne for å spørre om veien te akkuttmottaket.
Eg stilte meg utenfor luka der ho satt, å venta. Ingen reaksjon, ho løfta ikke blikket å så på meg en eneste gang. Eg tenkte at ho sikkert dreiv med noe viktig først. Etter ca 3 minutter uten noe respons fra henne, så gikk eg litt nærmere for å se ka ho dreiv med bak der, å da SATT HO Å STRIKKA, Å SCROLLA PÅ TLF SIN!! Eg blei så sint, å banka hardt på vinduet der ho satt. Da svarte ho med frekk stemme, at eg måtte stille meg i den andre luka, som va en halv meter lenger bort. Hvor eg svarte: du ser vel at eg står her å gråter, hvorfor hjelper du meg ikke!
Ho ba meg skjerpe meg, å oppføre meg, å svarte frekt av akkuttmottaket lå i 2 etasje.
Eg blei så sint, å ho fekk virkelig høre det. Før så vidt eg veit, så va vel denne dama (i 60 årene) på jobb, der ho satt i informasjonen? Jobben hennes er vel da å hjelpe folk som kommer bort. Dette va i 18 tiden, 27.juli.
Så va det å gå gjennom en haug av ganga, å etter å ha lett etter noen som kunne hjelpe meg med å finne veien tilbake så kom eg te akkuttmottaket til slutt.
Men eg har sikkert hinka sammenhengende i 30 minutter rundt på sykehuset her i dag, å har vondere i ankelen no enn da eg kom. Det kan jo virkelig ikke være meningen, når man kommer dit for å ta bilde av en mulig knekt ankel.
Da eg endelig fant tilbake te akuttmottaket, så satt eg der i ca 1,5 timer å ventet på at en lege skulle fortelle meg resultatet på røntgenbildene.
Legen va veldig hyggelig, foten va kun forstua, men
det blir kun 2 stjerner fra meg pga denne meget uhøflige dama i informasjonen i 1 etasje, å at eg som pasient må hinke så langt rundt på et sykehus med et skada bein, for å få tatt et bilde.
Marius Ulvestad (08.06.2025, 14:33):
Jeg ble innlagt sommeren 1986 med Diabetes. Jeg var 10 år gammel. Jeg husker godt redselen og alle de flinke sykepleierne og legene.
Lena Fosse (06.06.2025, 01:10):
Det er skremmende hvor uprofesjonelle noen overleger kan være. Jeg skjønner raskt hvor ordet "overlegen" kommer fra. Arrogant og passiv-aggressiv. Skremmende.
Ketil Bergum (05.06.2025, 08:06):
Når andre som kom etter meg går inn før meg, gir det ingen mening på Drammen sykehus. Dette er et sted jeg virkelig ikke liker. En får aldri hjelp her, og man må sitte og vente i evigheter.
Astrid Dalene (03.06.2025, 17:18):
Det lukter urin / avføring over hele avdelingen. Pasienter sover i gangen:( det er mørkt over flere avdelinger utenom akuttmottaket :(
Annette Nordahl (03.06.2025, 06:07):
Drammen sykehus har nok en gang reddet rumpa mi, tusen takk for god hjelp ❤️
Kari Bakke (03.06.2025, 02:59):
Ærlig talt: Ganske rotete og vanskelig å navigere. Personalet er dyktige og hjelper deg med det du trenger.
Helt greit.
Erika Tollefsen (31.05.2025, 00:23):
Sykehuset her er ganske likt andre sykehus i landet. Det er bra på mange ting, men også dårlig på noen områder.
Det som kanskje er mest problematisk med dette sykehuset er tilgjengeligheten. Det er et regionsykehus, men det er en utfordring å komme seg dit. Du kan kjøre bil, som er den enkleste måten, men å finne parkeringsplasser er vanskelig. Og hvis du finner en, så koster det mye... Kanskje buss er et alternativ, men enten blir det dyrt (billigere med bil), eller så må du bytte buss/tog flere ganger.
Dette er ikke holdbart.
Fritt sykehusvalg, velg en annen....
Maren Wilhelmsen (31.05.2025, 00:23):
Eg er så glad for å bidra med skatt ♥️ tusen takk til alle dei tilsette i 8. etasje
Ida Bakken (30.05.2025, 18:43):
Veldig fornøyd med Drammen sykehus, de har alltid tatt godt vare på mine foreldre når de har vært innlagt. De viste god omsorg da mamma lå der og var terminal, veldig god ivaretakelse av oss pårørende som var der. Tusen hjertelig takk for god hjelp og omsorg. Dette var på intensiven. Det var en god opplevelse selv om situasjonen var trist. Takk til alle som var på vakt de tre døgnene i august i 24. For en utrolig jobb dere gjør, ikke bare på den avdelingen, men alle. Tusen takk.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.