Nav/ Drammen Kommune - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Nav/ Drammen Kommune - Drammen

Nav/ Drammen Kommune - Drammen

Publisert den: - Visninger: 431 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 17 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 35 - Resultat: 2.0

Tilgjengelighet ved NAV Drammen Kommune

NAV Drammen kommune er en organisasjon som har fått mye kritikk for sin tilgjengelighet og service. Mange brukere opplever at de ikke får den hjelpen de trenger, og det er spesielt viktig å ta hensyn til tilstedeværelsen av tjenester for personer med nedsatt funksjonsevne.

Parkering for personer i rullestol

En stor utfordring for mange besøkende til NAV Drammen er parkering. Det er avgjørende at det finnes tilstrekkelig med plasser for personer i rullestol, men kritikken tyder på at dette ikke alltid er tilfelle. Flere kommentarer fra brukere nevner vanskeligheter med å finne passende parkeringsplasser, noe som fører til frustrasjon blant de som allerede sliter med mobilitet.

Inngang for personer i rullestol

Inngangen til NAV Drammen skal printe inntrykk av å være tilgjengelig for alle, men det har vært rapporter om at dette ikke alltid er tilfelle. Brukere har meldt om problemer med inngangspartiene, som virker lite tilrettelagt for personer med rullestol. Det er viktig at slike offentlige tjenester er lett tilgjengelige, slik at alle kan få tilgang til den hjelpen de trenger.

Betraktninger fra brukerne

Brukervurderingene av NAV Drammen er generelt negative. Mange beskriver en opplevelse preget av inkompetanse og mangel på empati. En bruker advarer om at man kan forvente lang ventetid og lite respons fra personalet. Det nevnes også at det er vanskelig å få hjelp, selv for enkle spørsmål, noe som kan være kritisk for personer i nød. En kommentar uttrykker klar frustrasjon: "Det er verdi i å ha en veileder som kan gi støtte, men for mange oppleves det som å kjempe mot et system som ikke er interessert." Dette er spesielt problematisk for dem som trenger rask hjelp.

Konklusjon

NAV Drammen kommune står overfor betydelige utfordringer når det gjelder tilgjengelighet og servicekvalitet. Kritikken fra brukerne indikerer at det er essensielt å forbedre tilretteleggingen for personer i rullestol, både når det gjelder parkering og inngang. For en offentlig instans som skal hjelpe de mest sårbare i samfunnet, er det avgjørende å lytte til tilbakemeldinger og implementere nødvendige endringer.

Våre lokaler ligger i

Kontakttelefonen til respektive Sosialtjeneste-organisasjon er +4755553333

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755553333

kart over NAV/ DRAMMEN KOMMUNE Sosialtjeneste-organisasjon i Drammen

Vi er åpne i følgende tider:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag (I dag) ✸
Søndag
Dersom du vil å justere noen data som du tror ikke er presis om denne siden, vi oppfordrer deg til å sende oss en melding slik at vi kan vi vil fikse det ved første anledning. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Videoer:
Nav/ Drammen Kommune - Drammen
Referer dette innholdet:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 17 av 17 mottatt kommentar(er).

Dagny Sundby (30.05.2025, 10:36):
Helt sykt at sånne folk som ser på deg som søppel kan jobbe i en slik plass som skal hjelpe folk. De ser ikke på deg som et menneske.
Kaja Hoff (27.05.2025, 21:39):
Det er lett å få avslag på alle saker uansett grunnlag i den første søknaden, i håp om at du ikke sender inn en klage. Du burde klage på alt av vedtak du ikke er enig i. Jeg fikk et vedtak der det sto at jeg ikke hadde en diagnose som var tydelig dokumentert. (sendte klage og fristen deres for å vurdere klagen var 6 måneder, 12 måneder etter klagen ble sendt inn ble vedtaket endret til godkjent) Nav skal være for de svakeste, men de svakeste har ikke den samme evnen til å kjempe mot systemet. Gratulerer, dere har sviktet de mest sårbare i samfunnet. Husk at mange har krav på fri rettshjelp i saker mot nav, og dersom du vinner en sak mot nav så må nav selv stå for advokatutgiftene. Hvis mange nok benytter seg av advokater, vil navs utgifter til advokater bli så høye at det ikke lenger lønner seg å gi avslag i håp om at folk ikke klager.
Kristoffer Hjort (27.05.2025, 04:30):
Du kaster barnet ut av huset, men det hjelper ikke, han sender det til sitt eget land, selv om barnet allerede studerer i Norge-:(((((

Du kastar barnet ut av huset, men det hjelper ikkje, han sender det til sitt eige land, sjølv om barnet allereie studerer i Noreg-:(((((
Birger Kvammen (20.05.2025, 05:25):
Eg har prøvd!

NAV er ein frykteleg driven organisasjon.

Eg gav 2 stjerner fordi det ikkje er heilt forferdeleg ... men det er nært!

Inkompetanse er konge hos NAV.

Å overføre problem til andre er standard.

I årevis, kvar gong eg har gått på NAV, har det vore ein forferdeleg oppleving. Kvar gong.

Eg gjer mitt beste for å få det til å fungere. Eg vil inn, gjere det som er naudsynt, og gå vidare. Eg ønsker ikkje å bruke timar i telefonen og datamaskina!

– Du vil veldig ofte få heilt ulike svar, på same problemstilling, frå kvar person du snakkar med.

- Ver forberedt på å snakke med nokon som har svært lite interesse for deg og problemet ditt. Ikkje alltid... men veldig ofte.

- Ver forberedt på å snakke med nokon som ikkje er kunnskapsrik eller kompetent nok til å hjelpe deg skikkeleg.

Nokon vil kanskje seie: "Det er eigentleg ikkje så ille, er det?!"

Ja, det er så ille.

Eg veit det er flinke folk der!

Men som ein gigantisk statleg teneste, som heilhet, er det forferdeleg.

Dårleg service og dårleg hjelp er eit symptom på eit mykje større problem. Det er underbemanna. Arbeidarane får låg lønn. Administrasjonen er openbert uviten om å sjå alle desse problema, dag ut og dag inn, men ikkje ta tak i dei.

Eg skriv dette for å legge på toppen av eit fjell av andre genuine klager om korleis forferdeleg NAV fungerer.

Kanskje det eg skriv vil bidra til å betre korleis ting vert drive der? Eg håper det, men tvilar på det

Kanskje eg burde kaste ein mynt i ein fontene og ønske meg?

- Nettsida er eit rot å jobbe med. Mykje tid vert kasta bort på å prøve å gjere det som trengs. Sørg for at du planlegg å kaste bort ein ekstra time eller meir på grunn av inkompetanse og dårleg utforma nettsider, KVAR GONG!!

- Ikkje forvent at nokon tilbyr løysingar for å hjelpe deg gjennom ein vanskeleg sak. Nokon kan, men ikkje hald pusten.

- Ikkje forvent å få gjort noko raskt.

- Ikkje forvent at nokon er snille eller hjelpsame.

*******
Det er viktig at du, kjære lesar, forstår at eg hatar å måtte skrive dette. Det gjer eg verkeleg. Eg vil at NAV skal fungere godt! Det vil vi alle.
*******

Kvifor er så mange av mine landsmenn så tolerante og unnvikande overfor NAV sin udugelighet?!!!

Eg les kommentarar som "Dei gjer så godt dei kan." Det er NAV som har ansvaret for at det jobbar nok kompetente folk der. Forvaltninga og regjeringa har ansvar for at NAV gir den hjelpen dei er der for å gi.

Hvis telefonen min berre fungerte ein gong i blant, ville eg ikkje seie at arbeidarane som lagde telefonen fortener litt slack og at dei var gode mennesker. Eg vil seie at eg vil at telefonen min skal fungere som den skal. Kvifor skal nokon seie det om NAV? "Vi gjorde ikkje jobben vår og du får ikkje den hjelpen du treng, men eg er ein god person og gjer så godt eg kan." Seriøst? Gi meg ein pause.

Problemet startar på toppen. Dette har ingenting med dei «flinke» menneska på NAV å gjere. Å vere ein god person har ingenting med det å gjere. Det er eit direkte resultat av NAV sin funksjonssvikt ovenfrå og ned.

Beklagar NAV og dens problem, og ingenting blir betre.

Krev reformer og høge standardar.

Prøv å få 80 %+ av kompetent administrasjon og tilsette! Og betal dei betre! Betre lønn er kjent for å forbetre arbeidsmiljøet og moralen.

Sist måtte eg levere papirar som ville hjelpe dottera mi som går på skulen. Dette er veke #2 og ingenting er løyst eller tatt vare på! Eg ber stadig om hjelp til å levere desse papirane og har ikkje fått eit svar som er nyttig. Eg har brukt ca. 2,5 timar berre på telefonsamtalar. Alt negativt eg skriv her har skjedd med meg dei siste to vekene.

Det er frustrerande utan ende.

Hvis du blir fortalt at noko vart gjort feil, ikkje forvent hjelp til korleis du kan gjere det rett. Mest sannsynleg må du sende ein ny melding eller ringe igjen for å finne ut kva du skal gjere vidare. Det kan ta ein time eller meir kvar gong! Dette er kva du bør forvente.

Våre rettar er ikkje betinga av at NAV har nok godt trente, godt betalte, kompetente folk som jobbar der.

Til dei som jobbar der, krev at desse problema vert teke opp. Til dei som søkjer hjelp frå NAV, vær forberedt på ein vanskeleg oppleving.
Nina Bjørnstad (19.05.2025, 00:40):
Familien Nav i Drammen mottar ingen stjerner. Skaff deg en advokat hvis de skal beregne bidrag. De tolker regler på sin måte og fatter beslutninger som strider mot sosiale lover.
Ketil Østby (10.05.2025, 06:04):
Helt fantastisk å leve under fattigdom, med 4,6k i måneden elsker jeg Nav. Når du ikke har dagpenger, kan du få opptil 800kr i måneden, så Norge er bra. De hjelper deg med å komme ut i jobb, men om du hører fra dem etter det, vel, da kan du vente lenge.
Jeg bor sammen med en samboer, men står ikke oppført på leien, så hvis du er en av dem, ja da kan du glemme sosialhjelpen. Hvis du vil ha dagpenger, må du ha sosiale sykdommer og få en legeerklæring for å få 11000kr i måneden. Det er bare å le av hvor dårlig Nav er.
Elias Rasmussen (27.04.2025, 16:35):
Gode mennesker, de gjør sitt beste for å bistå alle som trenger hjelp!
Embla Sivertsen (27.04.2025, 10:06):
De er hjelpsame og dei hyllar innsatsen, og dette vert sett pris på....😊 ...
Andrea Hoff (25.04.2025, 16:53):
dårlig opplevelse
nav er ikke flinke på å høre etter på hva personen har å si, gjør ting uten å spørre og samarbeide det er den største svakheten deres og om man ikke samarbeider bra har man krav på ny veileder men nav drammen bryr seg ikke
ønsker du en som du kan få hjelp og bra samarbeid med velg noen andre enn nav drammen
Nikolai Skogen (23.04.2025, 02:24):
Sannsynligvis den verste delen av den norske regjeringen og Drammen fylke. Det er mye verre nå enn for 4 år siden! Personalet er super-slow, lobbyen er stengt for folk flest, frekke mennesker mesteparten av tiden. NAV må totaloverhaltes og endres og de fleste sparkes. Super dårlig på nesten alt. Ingen tar ansvar for noe som helst og bare «passer på seg». NAV er fylt med inkompetente mennesker med null empati. For et rikt lands Norge trengs massiv endring! Våkn opp folkens!
Nora Lunde (19.04.2025, 00:41):
Du er ein spesialist på SEO, på ein blogg som handlar om Sosialtjeneste-organisasjon kan du omskrive denne kommentaren med ein norsk aksent på norsk?
Jonathan Rekdal (16.04.2025, 21:12):
Norge hjelper ikke før de ser deg dø.
(original)
Norge hjelper ikke før de ser deg dø.
Emma Tveit (15.04.2025, 23:38):
Veldig lite hjelpsomme, har sendt alle veilederne sine på ferie og får som svar "beklager, jeg kan ikke hjelpe" fra skranken... For enkle spørsmål som hvordan søke om støtte på nettet. Var også veldig lite interessert i å hjelpe en venninne i nød, til tross for å ha vært i kontakt med NAV fra Oslo som sier at hun burde ha fått hjelp på stedet, men ble bare avvist på stedet. Det er ikke ofte jeg ønsker å si noe negativt om noe som helst, men dette her tok kaken over hvor ufattelig dårlig hele opplegget var.
Annbjørg Stokke (13.04.2025, 09:09):
Hadde en krisesituasjon, men de hjalp ikke.
Irene Eriksen (03.04.2025, 13:09):
Det føles litt kafkaesk når man får motstridende beskjeder fra NAV Drammen og NAV Sentralt. De kommer med kriminelle anklager uten juridisk bevis i sine interne systemer.
Viljar Hansen (03.04.2025, 00:56):
De hjelper ikke de som trenger det, bare hvem de selv vil hjelpe. Om du skal få hjelp av sosialtjenesten vær forberedt på at dette kan ta deg flere måneder og kanskje du ikke får hjelp engang.
Dagny Ågotnes (02.04.2025, 22:05):
Eg går ca 2000 i minus kvar månad, så prøver eg å ta kontakt med dei med råd frå Nav. Då hever dei det med enda 1000 kr. Litt av ei oppførsel. Ifølgje budsjettkalkulatoren skal eg betale 0 kr.
Legg til en kommentar
Sikkerhetskode
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.