Lynet Internett As - Fornebu

Butikker og tjenester i Norge

Lynet Internett As - Fornebu

Publisert den: - Visninger: 2 525 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 89 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 194 - Resultat: 1.7

Innledning

Lynet Internett AS, lokalisert på Fornebu, har fått mye oppmerksomhet på grunn av variert tilbakemelding fra kunder. Mange har rosemalt hastigheten, mens andre kritiserer kundeservicen og stabiliteten. I denne artikkelen ser vi nærmere på tilgjengeligheten, parkering for personer i rullestol, samt de ulike erfaringene kundene har hatt med Lynet.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Lynet Internett AS har blitt et tema av stor debatt. Flere kunder rapporterer om hyppige nedetider og ustabilitet i forbindelsen. Kommentarer som "Nettet er nede i flere dager" og "brudd som varer 1-2 minutter" er ikke uvanlige. Dette kan skape frustrasjon for mange brukere, spesielt de som er avhengige av internett til arbeid eller studier. Kunder uttrykker også bekymring over manglende kommunikasjon fra selskapet når det oppstår problemer. Mange nevner at de ikke får informasjon om feil eller når nettet vil være oppe igjen, noe som gjør opplevelsen enda mer frustrerende.

Kundeservice

Kundeservice er kanskje det mest kritiserte aspektet ved Lynet. Mange kunder beskriver opplevelsen som "helt latterlig elendig", med lange ventetider og lite hjelpsomme svar fra ansatte. En gjenganger blant tilbakemeldingene er at det tar lang tid å få hjelp, og mange gir uttrykk for at de føler seg ignorert når de prøver å kontakte support. Utallige kunder opplever problemer med å si opp abonnementet sitt, og får ikke svar på henvendelser. En kunde oppsummerer det godt med: "Helt håpløst. Alle borettslag burde styre unna disse". Det er klart at dette er en viktig faktor å vurdere for potensielle kunder.

Parkering for personer i rullestol

Når det kommer til praktisk tilrettelegging, er det også verdt å nevne parkering for personer i rullestol i området rundt Lynet Internett AS. Tilgjengelige parkeringsplasser er essensielle for å sikre at alle kunder har mulighet til å besøke kontoret uten hinder. Det anbefales å sjekke på forhånd om det finnes tilpassede parkeringsplasser for rullestolbrukere før man planlegger et besøk.

Konklusjon

Oppsummert gir Lynet Internett AS et blandet inntrykk. Med kommentarer som "superraskt internett når det fungerer", kombinert med hård kritikk av kundeservicen og tilkoblingsproblemer, er det tydelig at kundene har svært ulike erfaringer. For de som vurderer Lynet som internettleverandør, kan det være lurt å veie disse faktorene nøye og vurdere om man er villig til å ta sjansen.

Vi er basert i

Telefonnummeret til respektive Internettleverandør er +4721993366

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721993366

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag (I dag) ✸
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag
Hvis du ønsker å endre noen informasjon som du mener ikke er nøyaktig om denne nettsiden, vi ber om å videresende en melding slik at vi kan vi vil fikse det straks. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 89 mottatt kommentar(er).

Amalie Kåre (20.08.2025, 09:31):
Jeg spurte om de kunne endre forfallsdatoen siden den eksisterende datoen er veldig ubeleilig i forhold til alle de andre leverandørene jeg bruker, som har tilpasset seg mine ønsker. Svaret var rett og slett nei, det var ingen mulighet for det siden alle kundene har samme forfallsdato. Følte meg litt neglisjert siden det virket som om de ikke hadde noen interesse for kundens behov. Konkluderer derfor med dårlig kundeservice 😔
Tuva Svensson (19.08.2025, 13:45):
Forstår at det er mange her som mangler kunnskap når det gjelder nettverk osv. Mange sier at de ikke får det de betaler for, men det kan faktisk være relatert til kabel og rutere, noe veldig mange her ikke forstår.

Jeg er utrolig fornøyd med internettet og kundeservicen er utrolig hyggelig.
Geir Solheim (18.08.2025, 05:05):
Har hatt en veldig dårlig opplevelse på alle måter. Ville anbefale å velge en annen leverandør for bredbåndstjenester.
Gustav Osmundsen (17.08.2025, 11:28):
Alltid "Ingen feil" men nettet fungerer ikke, samme problem hver kveld. Ikke anbefalt 🙈...
Gerd Thoresen (15.08.2025, 07:29):
Helt forferdelig internett over hele verden. Krasjer hver eneste dag og gjemmer seg bak "vedlikehold" hele året. La oss ikke engang snakke om hastigheten jeg betaler for, som jeg definitivt ikke får hjemme. Uansett hvor nær eller langt jeg er fra ruteren. (Jeg vil gjerne bytte, men sameiet har valgt lynet så...)
Lena Sand (14.08.2025, 16:22):
Var spent da jeg endelig skulle få fibernett for første gang. Det var en stor skuffelse uten sidestykke. Nettforbindelsen hopper ut fra tid til annen, og kan være uten internett i timesvis uten så mye som en beskjed fra Lynet.

Ser det er mange som sliter med nøyaktig det samme som jeg gjør. Hvis det er Lynet på neste visning jeg går på i fremtiden, snur jeg i døren. Enkelt og greit. Jeg har aldri opplevd en dårligere leverandør, og skulle heller mer enn gjerne gått tilbake til Get om det hadde vært mulig der jeg bor.

Fiber skal i utgangspunktet levere 1000/1000-linje, eller i verste fall 500/500. Jeg har testet flere ganger, og har (når jeg har signal) rundt 70-80 Mbit nedlastningshastighet. Jeg er glad det er inkludert i blokka jeg leier i, ellers ville jeg marsjert til Forbrukerrådet med saken. Svineri til selskap.

Så nå sitter jeg her på mobilen og skriver denne anmeldelsen, for nå er jeg lei. Jeg håper Forbrukerrådet stenger dette firmaet. For å være ærlig, så skal man ikke se bort ifra at disse 5-stjerners anmeldelsene er betalte anmeldelser eller fake kontoer. For 5 stjerner tror jeg ikke at noen ville gitt dem.
Aleksander Ness (12.08.2025, 13:50):
Internettet mitt faller ut nesten hver dag. Og lynet sier det er ruteren min. Løgn. Hvis jeg kunne velge selv, ville ikke lynet vært første valg.
Filip Eikeland (09.08.2025, 07:39):
For et år siden hadde jeg lynraskt internett før jeg flyttet. På den tiden var tilkoblingen veldig stabil, og alt fungerte feilfritt. Lynet hadde ingenting med ruteren min å gjøre, så jeg fikk friheten til å velge mitt eget utstyr her. Kan virkelig anbefales!
Edvard Tellefsen (08.08.2025, 04:23):
Dårlig kundeservice! Lover å ringe tilbake.. men ringer aldri. Har vært uten nett i 1 uke nå. Hold deg unna!!
Borghild Olsson (07.08.2025, 11:39):
Dårlig kundeservice. Uanmeldt nedetid og ingen informasjon. Jeg var fornøyd med Lynet før de ble kjøpt opp av HomeNet, nå virker det som om de bevisst tilbyr dårligere tjenester og service. Så hvis du sier opp avtalen med Lynet, IKKE bytt til HomeNet.
Sigmund Holm (04.08.2025, 15:11):
Hurtig internett, men de belaster en purringsavgift på hele 70 kr når jeg glemmer å betale i tide. Andre selskaper minner gratis første gang, men dette virker som hele forretningsmodellen til Lynet - purringsgebyrer. Går over til en nedgradert plan via borettslaget. Hastigheten er fortsatt rask nok, og jeg unngår dumme gebyrer.
Mats Øvsthus (02.08.2025, 18:16):
Man får betydelig mindre enn det man betaler for. Dette er dessverre en vanlig problemstilling når det gjelder internettleverandører. Det er viktig å være nøye med å velge en leverandør som tilbyr god verdi for pengene og pålitelig tjeneste. Gjør grundig research og sammenlign ulike tilbud før du tar en beslutning for å unngå skuffelser senere.
Hildegunn Nordahl (01.08.2025, 17:41):
Flott opplevelse med Lynet, anbefales til de som leter etter en fiberleverandør. Svært stabil linje og alltid leverer den annonserte hastigheten, til og med litt høyere enn vanlig. Jeg tror at mange med en dårlig trådløs ruter ender opp her og gir en dårlig vurdering basert på noe som er utenfor Lynets kontroll.
Nikolai Ringstad (01.08.2025, 08:39):
Svært sakte og dårlig oppfølging når det oppstår problemer med utstyret deres. Jeg var uten nett i en hel uke før de endelig klarte å løse problemet med eget utstyr. Den erstatningen jeg fikk dekket bare 1/3 av de kostnadene problemet påførte meg.
Astrid Evensen (31.07.2025, 18:19):
Helt forferdelig internett, elendig kundeservice... De unnskylder seg med at "vi har vedlikehold, derfor er det nedetid" har vært nedetid i et halvt år. STYR UNNA FOR ALT DET ER VERDT!!!
Lillian Opedal (30.07.2025, 21:13):
Dette er ein veldig useriøs internettleverandør. Eg sa opp abonnementet mitt for ei stund sidan, men må ringe og sende mange e-postar kvar månad sidan dei held fram med å fakturere. Dei har på ingen måte klart å fikse problemet, og vel heller ikkje å svare på meldingar. Fortener ikkje ein stjerne engang.
Ole Løken (29.07.2025, 19:03):
Forferdelig dårlig og arrogant kundeservice. Jeg har selv 20 års erfaring innen IT, og er virkelig skuffet over den manglende kompetansen hos Lynet. Jeg ville heller valgt GET eller CDK hvis det var mulig i dette borettslaget. I tillegg klarer ikke Lynet å oppfylle den lovet kapasiteten, selv om de tilbyr fibertjenester.
Jenny Torp (29.07.2025, 15:16):
Kundeservice og salg svarer ikke engang når du prøver å si opp abonnementet fordi du skal flytte. Etter flere purringer kom det et kort svar, men fikk regning fra dem for en periode som startet flere uker jeg hadde flytta. Svært useriøst.
Karoline Jørgensen (29.07.2025, 08:19):
Ønsker jeg visste hvor bra internett var, men nå har jeg brukt 5 uker frem og tilbake for å få det til å fungere, og kundeservice klarer ikke å følge opp problemet eller sende en montør for å fikse nettet så det er oppe og går. Har ringt og brukt så mange timer på telefonen, kjøpt tre forskjellige rutere fordi de insisterer på at feilen er hos meg, og når de til slutt innser at jeg har rett tar det to uker til for å få ordnet det. Fremdeles ikke løst. Håpløst.
Anna Eikeland (27.07.2025, 20:42):
Dersom jeg kunne ha gitt 0 stjerner, vet du nøyaktig hvorfor jeg gir dem 0 stjerner.

Forferdelig kundeservice. Flere bekjente satt i timesvis og ventet på å få svar via telefon. I tillegg kan det ta 1-2 uker å fikse internettet fordi de ikke har deler til å løse problemene med en gang? Herregud, at det er mulig!

Når det fungerer er det ganske middels, men jeg opplever som regel avbrudd som varer ca. 1-2 minutter, og noen ganger 5-10 minutter.

Det er sjelden forvarsel eller rask oppdatering når ting skjer, så på nettsiden deres ser det ut som en løgn når de sier at alt er ok.

Skaff deg noe annet om mulig.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.