Lynet Internett As - Fornebu

Butikker og tjenester i Norge

Lynet Internett As - Fornebu

Publisert den: - Visninger: 2 530 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 89 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 194 - Resultat: 1.7

Innledning

Lynet Internett AS, lokalisert på Fornebu, har fått mye oppmerksomhet på grunn av variert tilbakemelding fra kunder. Mange har rosemalt hastigheten, mens andre kritiserer kundeservicen og stabiliteten. I denne artikkelen ser vi nærmere på tilgjengeligheten, parkering for personer i rullestol, samt de ulike erfaringene kundene har hatt med Lynet.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Lynet Internett AS har blitt et tema av stor debatt. Flere kunder rapporterer om hyppige nedetider og ustabilitet i forbindelsen. Kommentarer som "Nettet er nede i flere dager" og "brudd som varer 1-2 minutter" er ikke uvanlige. Dette kan skape frustrasjon for mange brukere, spesielt de som er avhengige av internett til arbeid eller studier. Kunder uttrykker også bekymring over manglende kommunikasjon fra selskapet når det oppstår problemer. Mange nevner at de ikke får informasjon om feil eller når nettet vil være oppe igjen, noe som gjør opplevelsen enda mer frustrerende.

Kundeservice

Kundeservice er kanskje det mest kritiserte aspektet ved Lynet. Mange kunder beskriver opplevelsen som "helt latterlig elendig", med lange ventetider og lite hjelpsomme svar fra ansatte. En gjenganger blant tilbakemeldingene er at det tar lang tid å få hjelp, og mange gir uttrykk for at de føler seg ignorert når de prøver å kontakte support. Utallige kunder opplever problemer med å si opp abonnementet sitt, og får ikke svar på henvendelser. En kunde oppsummerer det godt med: "Helt håpløst. Alle borettslag burde styre unna disse". Det er klart at dette er en viktig faktor å vurdere for potensielle kunder.

Parkering for personer i rullestol

Når det kommer til praktisk tilrettelegging, er det også verdt å nevne parkering for personer i rullestol i området rundt Lynet Internett AS. Tilgjengelige parkeringsplasser er essensielle for å sikre at alle kunder har mulighet til å besøke kontoret uten hinder. Det anbefales å sjekke på forhånd om det finnes tilpassede parkeringsplasser for rullestolbrukere før man planlegger et besøk.

Konklusjon

Oppsummert gir Lynet Internett AS et blandet inntrykk. Med kommentarer som "superraskt internett når det fungerer", kombinert med hård kritikk av kundeservicen og tilkoblingsproblemer, er det tydelig at kundene har svært ulike erfaringer. For de som vurderer Lynet som internettleverandør, kan det være lurt å veie disse faktorene nøye og vurdere om man er villig til å ta sjansen.

Vi er basert i

Telefonnummeret til respektive Internettleverandør er +4721993366

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721993366

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag (I dag) ✸
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag
Hvis du ønsker å endre noen informasjon som du mener ikke er nøyaktig om denne nettsiden, vi ber om å videresende en melding slik at vi kan vi vil fikse det straks. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 41 til 60 av 89 mottatt kommentar(er).

Sigve Bergum (03.07.2025, 06:48):
Eg veit ikkje noko om dei andre vurderingane her, kanskje det er infrastrukturproblem i nokre sameige eller noko slikt.

Eg har ikkje hatt nokon problem med stabilitet eller fart etter over 2 år med Lynet. Har ikkje hatt behov for å nytte kundetenesta og avtalegiro og e-faktura har fungert utmerka. Veldig fornøgd med Lynet. Ingen tull internett rett i veggen. Fantastisk!

Tips til alle som slit med nett frå Lynet. Kobl PCen med ein ny cat 6 nettverkskabel rett i veggen heime. Er det problemfritt då ligg problemet du opplever mest truleg i heimenettverket ditt.
Ruben Sørensen (02.07.2025, 03:37):
Den absolutt verste internettleverandøren jeg har opplevd. Etter at vi byttet til Lynet har vi opplevd utallige nettavbrudd. Jeg synes navnet Lynet burde stå for raskhet, men det gjør dessverre ikke Lynet...
Knut Bakke (29.06.2025, 14:24):
Kobler ut minst en gang om dagen i 5+ minutter, opptil en time. Høres kanskje ikke så mye ut, men det blir irriterende når det skjer hver dag, spesielt når man driver med aktiviteter som krever stabil internettforbindelse (strømming, gaming osv.). Gir den en stjerne.
Anna Vatn (29.06.2025, 04:06):
Tidligere har jeg gitt Lynet 2 stjerner på grunn av lange ventetider både på telefon og e-post, samt ustabilitet på nettet. Dette virker å ha blitt mye bedre nå (2022/2023).

# Kundebehandling
I dag fikk jeg kontakt med kundeservice på chat på bare noen minutter, og ventet bare i 3 minutter på telefonen en onsdag ettermiddag. Dette er absolutt akseptabelt, spesielt med tanke på at for to-tre år siden var ventetiden 75 minutter.

# Stabilitet
Jeg opplevde lenge ustabilitet på nettet i huset mitt (Kirkeveien 90), men etter at de byttet utstyret i fjor, har problemene stort sett forsvunnet. Hastighetstester direkte på kabelen gir meg nesten den teoretiske hastigheten jeg skal ha (100/100). Når jeg nå opplever tregt nett, skyldes det mesh-nettverket til Google WiFi som trenger en restart for å fungere riktig...
Kine Sundby (29.06.2025, 03:44):
Bra service, grei internett, ok generelt.
Vetle Tellefsen (28.06.2025, 23:20):
Jeg har brukt Lynet som internettleverandør både som student i SiO-bolig og privat i borettslag.

Hastigheten har alltid vært som avtalt (unntatt når jeg har brukt dårlige rutere og mistet litt kapasitet på wifi, som man kan forvente).

Tilbudet for studenter har vært veldig bra, mens de normale prisene har vært på nivå med eller bedre enn markedet generelt.

Jeg har opplevd noen få avbrudd, men dette har stort sett vært på grunn av eksterne faktorer som byggearbeid eller strømbrudd, og Lynet har alltid fikset det raskt. Men her synes jeg de kunne vært litt kjappere med å oppdatere kundene, kanskje sende en sms med informasjon istedenfor at man må sjekke status-siden deres selv.

Jeg har ikke hatt noen negative opplevelser med kundeservicen deres, og jeg synes heller ikke at ventetiden på telefon har vært for lang.
Margit Sønderland (28.06.2025, 19:59):
Det er feil på nettet og kundesenteret er nede. Det virker som ingen har sendt ut meldinger om dette.
Magnus Wang (28.06.2025, 08:07):
Uærlig selskap! Ren svindel! Hold dere unna. De er griske og bryr seg bare om å lure til seg penger. Nettet fungerer dårlig og holdningen og arrogansen du møter når du kontakter dem er helt absurd!
Ann Solheim (26.06.2025, 17:27):
Eg har sendt e-post fleire gonger til kundeservice for å rydde opp i rotet med fakturaen deira. Eg får aldri svar. Når eg ringer, må eg vente i det uendelege på ein kundebehandlar også. Internettet i seg sjølv er heilt greit! Det er ikkje noko betre enn det vi hadde før vi fekk fibernett.
Lene Jensen (25.06.2025, 04:59):
Det er noe feil med markedet og konkurransen når et selskap som Lynet ikke går konkurs. De leverer null-kvalitet på alle områder. Det offentlige burde hindre dem i å fakturere kundene sine lovlig når de ikke leverer noen tjenester/produkter. Ikke vurder å samarbeide med dem.
Jonathan Karlsen (24.06.2025, 11:33):
HOLD DEG UNNA!
De lever ikke opp til det de lover, verken når det gjelder hastighet eller kvalitet.

Jeg har dessverre denne leverandøren i borettslaget mitt. Vi blir bedt om å bruke nettverkskabel, bytte ruter og lignende. Nettet er like ustabilt uansett. Bare denne helgen har det hoppet inn og ut over 20 ganger hver dag.

Ville aldri valgt denne leverandøren hvis jeg kunne velge selv.
Linn Krogstad (23.06.2025, 08:33):
Ustabilt, og du får ingen støtte når du trenger det. Hold deg unna!
Dag Amundsen (21.06.2025, 05:44):
Dårlig leverandør. Forferdelig service og mye nedetid. Hold deg unna.
Ann Ringstad (20.06.2025, 04:22):
Dårlig stabilitet og hastighet! Bør bli flinkere til å oppdatere driftsstatus. Stakkars kundeservice.
Ebba Solheim (19.06.2025, 23:21):
Svært dårlig kundeservice, enten svarer de ikke eller så følger de ikke opp det som har blitt sagt. Jeg har blitt overfakturert flere ganger, og de har lovet at det ikke vil skje igjen. Likevel skjer det gang på gang. Internettet faller ut jevnlig, og hastigheten er ustabil. Jeg har en ruter til 5500 kroner og Cat7-kabler i alle ledd. I tillegg ble jeg lovet høyere hastighet enn det de kan levere. Jeg fikk også faktura for en høyere hastighet som ikke ble levert. Imponerende uprofesjonelt opplegg.
Filip Lie (18.06.2025, 12:11):
Helt forferdelig. Internettet mitt faller ut jevnlig og kan være nede i flere dager! Kundeservicen har ingen nyttig informasjon eller hjelp når problemene oppstår. De lover alltid å sende ut SMS (både når nettproblemer oppstår og når de forventer at det skal være tilbake), men dette skjer NIKS. Vil ikke anbefale Lynet til noen. Hold dere unna!
Andrine Tveit (18.06.2025, 06:31):
Helt latterlig dårlig kundeservice. Snakket med 10 forskjellige ansatte over 3 dager, og sikkert 7-8 av dem, men ingen vet hvem som skal gjøre hva, og ingen klarer å gjøre jobben. Lang ventetid. Hvis du ber om å bli ringt opp igjen, kan det ta flere timer, eller om du i det hele tatt blir ringt opp. Har aldri vært borte i mer ubrukelig kundeservice i hele mitt liv.
Ann Høyland (13.06.2025, 23:37):
Jeg skjønner ikke hvorfor folk har gitt så lav vurdering.

1) Nettet er sjelden ustabilt
2) Hastigheten varierer ikke basert på abonnementet ditt
3) Kundeservicen er ganske grei
4) Problemer blir vanligvis raskt løst
5) Prisen i forhold til hastigheten er ofte bedre enn hos konkurrentene
Dorothea Thorstad (13.06.2025, 12:22):
For mye nedetid. Umulig å få tak i etter normal arbeidstid eller i helgene.
Oliver Sandnes (10.06.2025, 10:53):
Meget raskt internett og svært god kundeservice!

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.