Viken Fiber - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Viken Fiber - Drammen

Publisert den: - Visninger: 3 402 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 84 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 299 - Resultat: 1.9

Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice

Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.

Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol

En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.

Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett

Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.

En Lærdom til Fremtidige Kunder

For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.

Konklusjon

Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.

Vi er i

Telefonnummeret til dette Internettleverandør er +4721454500

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721454500

Våre åpningstider er:

Dag Åpningstider
Mandag (I dag) ✸
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.

Bilder

Kommentarer:

Viser fra 21 til 40 av 84 mottatt kommentar(er).

Gunnar Lund (15.07.2025, 02:46):
Dårlig kundeservice. Svarer ikke på gjentatte henvendelser via e-post. Konstante problemer med TV-dekoderne.
Emilie Nilsen (14.07.2025, 03:02):
Klagde på manglende signaler til TV på en torsdag. Altibox bekreftet på fredag at dekoderen var defekt og sa de skulle sende en ny samme dag med posten. Etterlyste pakken på torsdag, 6 dager senere. Altibox kunne ikke bekrefte at pakken var sendt. En ny ble angivelig sendt, men jeg fikk aldri sporingskoden for å følge pakken. Fredag fikk jeg en melding fra "Helthjem" om at pakken kunne hentes 3 km unna oss på Fornebu. "Helthjem" reklamerer med et annet hentested bare 600 m unna oss. Samtidig opererer hackere i systemet som sier at pakken er sendt via Posten og at jeg må betale 32,50 kr for å motta pakken.
Sigbjørn Henriksen (13.07.2025, 10:18):
På ein god dag får eg berre halve hastigheita eg betaler for. Altibox fungerer dårlegare, med stadige avbrot og svart skjerm. Totalt sett ikkje verdt pengane.
Birger Sønderland (12.07.2025, 10:43):
Det står at de har døgnåpent, men når jeg prøver å ringe er det stengt og jeg må ringe i de oppgitte åpningstidene som ikke engang blir opplyst. Jeg må til og med selv søke på Google for å finne ut når de faktisk har åpent 😞 ...
William Wang (09.07.2025, 23:18):
I løpet av tre kalde kvelder stod Viken Fiber plutselig på døren vår i november i fjor og forsøkte nærmest å presse oss til å ta imot tilbudet deres. Til slutt endte vi opp med å takke ja, og gravingen i gaten startet raskt, allerede i februar faktisk. Snøen lå i store hauger, brøytekantene var to meter høye, men fiberen skulle legges. Allerede i mai var gravingen ferdig, og det eneste som gjensto var vår egen innsats før internettet skulle være oppe og gå senest i august. Og her sitter jeg nå, i november uten internett. Forrige uke kom de endelig og koblet opp boksen, etter mange telefonsamtaler som ikke førte noe sted. Det virket som om det eneste som fanget oppmerksomheten deres var en avisartikkel. Men så stoppet alt igjen. Jeg lurer på om vi noen gang vil få fiber.
Hallvard Viken (09.07.2025, 09:54):
Helt utrolig dårlig service. Betaler dyre penger for Internett og tv. Men når tjenesten er nede så er det ikke noe stress. 👎👎👎 ...
Laila Nilsen (09.07.2025, 08:35):
Er veldig fornøyd med Altibox. Dessverre ble jeg lurt til å bytte til Telia, en av de dummeste tingene jeg har gjort. Sammenlignet med Telia er Altibox super! Telia mangler kanaler og har funksjoner som er så kompliserte at man bare blir frustrert. Så ikke velg Telia!! Aldri!!!!
Geir Strøm (07.07.2025, 19:45):
Helt latterlig dyrt! Men dessverre har Viken fiber et monopol i området vårt, så hvis vi vil ha fiber, finnes det ingen andre reelle valg. Det er utrolig at internettleverandører kan eie fiberkabelen på ubestemt tid. Fiber er infrastruktur og bør være underlagt statlig regulering. I det minste burde det være mulighet for at andre internettleverandører kan tilby tjenestene sine uavhengig av hvem som "eier" fiberkabelen, for eksempel ved å betale en andel av inntektene til eieren av fiberen eller lignende.
Dagfin Hestnes (02.07.2025, 09:03):
Ustabilt internett! Dårlig kommunikasjon med kundeservice. Venter på service montør i 10 dager, men ingen kommer frem.
Tobias Årsnes (30.06.2025, 13:34):
Jeg hadde et veldig bra inntrykk tidligere på grunn av få eller ingen problemer frem til sommeren. Men så begynte tullet. Hastighetsproblemer nesten hver uke. Lange køer hos kundeservice. Når man ber om å bli ringt tilbake, må man sitte med tommelen på svar-knappen fordi de venter maksimalt 5 sekunder på at du skal svare. De fikser det når du endelig kommer gjennom, men problemene kommer tilbake gang på gang og ingen hjelp gir varige løsninger (hvor vanskelig kan det være å sende en servicemann når man har ringt for tiende gang på to måneder?). Alt i alt tydelige tegn på et selskap som har fått litt for mye makt på markedet. I beste fall arrogant.
Gerd Wang (30.06.2025, 10:45):
Betaler for 80/80 linje men har aldri vært i nærheten av dette. Har målt farten gjentatte ganger som viser alt fra 1-16 i nedlasting og bare 1 i opplasting. Å se fotballkamper på strømmetjenester er irriterende med dårlig og blurete bildekvalitet og stadig avbrutt sending. Ja, jeg har prøvd alle tips som står på nettsiden, uten hell. Å ringe kundeservice krever tålmodighet, for ventetid på opptil 52 minutter er ikke bra. Ikke ble det bedre å snakke med de heller. Hvorfor har de ikke samme tipsene og rådene som vi får på telefon, liggende på nettsiden?
Inga Helle (30.06.2025, 05:47):
Bra bredbånd, men dårlig kundeservice når det gjelder fakturering. De følger ikke opp feil på fakturaen, svarer ikke på spørsmål i skriftlige klager og ringer ikke tilbake som de sa de skulle. De påstår at feilfakturaen er kreditert, men sender saken rett til inkasso. Anbefaler å holde seg unna!
Ragnhild Pettersen (29.06.2025, 13:18):
Betaler for 500Mb, men får kun 40-70Mb, slik har det vært i over 5 år. Byttet til en ny leverandør og nå får jeg 480/500Mb, samt nesten halv pris for et tilsvarende produkt!
Liv Hanssen (28.06.2025, 01:17):
Nylig mottok jeg en e-post hvor Viken Fiber informerte om at månedsprisen øker til 1229 kroner fra 1. juni. Sammenlignet med prisen på 999 kroner mot slutten av 2022 utgjør dette en prisøkning på 23%. Dette overstiger langt inflasjonen, som for øyeblikket ligger på 6,3%. Siden de er den eneste bredbåndsleverandøren i området mitt, utnytter de sin monopolposisjon. Fra nå av blir det bare mobilt bredbånd for meg.
Birgitte Moen (27.06.2025, 22:43):
Helt forferdelig, hadde jeg kunnet skrive en anmeldelse uten å engang gi en stjerne, ville jeg gjort det fordi de ikke fortjener en eneste stjerne engang .. Jeg bestilte abonnement gjennom Viken i mai 2024 og ga beskjed om at det måtte installeres før august 2024, men fikk beskjed fra montøren (Oneco) at det ville ta 2-5 uker før de ringte, og når de endelig ringte sa de at de ikke kunne komme og installere før oktober. Når jeg ba om å avbryte hele greia, fikk jeg beskjed om å betale 9000 kroner i gebyr for noe de ikke engang hadde begynt på, og jeg kunne ikke engang bruke angreskjemaet da det er en frist på to uker, og de var så sleipe og brukte to måneder før de sendte informasjon om installasjonen. Det verste selskapet, ville holdt meg langt unna.
Livar Svendsen (26.06.2025, 17:24):
Eg har vore i telefonkø i snart 3 timar no. Blir kasta ut av chatten når eg prøver å kontakte dei der. Dette er fælt dårleg kundeservice.
Oddmund Jacobsen (20.06.2025, 22:13):
For noen år siden fikk jeg internett fra Viken fibernett, men 5G har aldri fungert. Kunder må ikke la seg lure av løftene om pris og hastighet. Jeg sliter fortsatt med å komme i kontakt med leverandøren for å få feilen rettet, men problemet består.
Iselin Vik (20.06.2025, 01:14):
Helt forferdelig kundeservice. Ingen hjelper deg. Man blir bare en kasteball i systemet med beskjeder som "nei, det er ingen feil på linjen til deg, så er feilen hos deg" eller "du må slå av og på ruteren". Totalt meningsløst!!
Daniel Torp (19.06.2025, 22:00):
Totalt sett er jeg svært misfornøyd.

Jeg har måttet ringe 10-15 ganger for å få internett til å fungere + feil på fakturaen.

Generelt sett har jeg snakket med hyggelige kundebehandlere, men den siste var direkte frekk og spydig. Selv om det var Viken fiber sin feil.

Når det gjelder stabiliteten til internettet, har jeg ingen klager på Viken fiber. Det er kun administrativt jeg er svært misfornøyd med.
Frida Kvam (19.06.2025, 17:04):
Svært skuffende kundeserviceopplevelse. Det virker ikke som om de har en effektiv intern kommunikasjonssystem eller samarbeid med andre selskaper. Internettet vårt sluttet å virke på søndag, og nå er det allerede fredag uten noen løsning på problemet. Vi har hatt besøk av teknikere 3 ganger, men de har ikke klart å løse problemene. Det virker som om de selv ikke vet hva som er galt. Veldig misfornøyd.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.