Sykehuset Innlandet Elverum: En grundig vurdering av tilgjengelighet og service
Sykehuset Innlandet i Elverum har vært gjenstand for blandede tilbakemeldinger fra pasienter. Det er viktig å se nærmere på både tilgjengeligheten og kvaliteten på tjenestene, spesielt når det gjelder spesifikke behov som inngang for personer i rullestol og parkering for personer i rullestol.
Inngang for personer i rullestol
For personer med mobilitetsutfordringer er det avgjørende at sykehuset er lett tilgjengelig. Inngangen for personer i rullestol skal være tilrettelagt, men flere pasienter har uttrykt bekymring for hvordan de blir møtt ved ankomst. Enkelte har følt seg lite velkomne og opplevd en mangel på forståelse fra personalet. Dette er et område hvor sykehuset kan forbedre seg, slik at alle pasienter føler seg ivaretatt og respektert.
Tilgjengelighet
Når det gjelder tilgjengelighet generelt, rapporteres det om både positive og negative erfaringer fra pasientene. Mens noen har hatt gode opplevelser med hurtig og effektiv behandling, har andre klaget over lange ventetider og manglende oppfølging. Det er essensielt at Sykehuset Innlandet arbeider for å heve nivået på pasientbehandlingen og sikrer at alle får nødvendig hjelp i tide.
Parkering for personer i rullestol
Et annet viktig aspekt ved tilgjengeligheten er parkeringen for personer i rullestol. Flere pasienter har gjort oppmerksom på at parkeringen er utilstrekkelig, spesielt med tanke på størrelsen og kapasiteten til sykehuset. Dette kan skape frustrasjon for pasienter og pårørende som trenger enkel tilgang til fasilitetene. Å forbedre parkeringsmulighetene vil ikke bare hjelpe personer med rullestol, men også bidra til en bedre opplevelse for alle pasienter.
Konklusjon
Sykehuset Innlandet Elverum står overfor betydelige utfordringer når det gjelder tilgjengelighet og service. Mens enkelte avdelinger og ansatte har fått ros for sitt arbeid, er det klart at det er store forskjeller i opplevelsene til pasientene. Forbedringer innen inngang for personer i rullestol, tilgjengelighet, og parkering for personer i rullestol er nødvendige for å sikre en bedre helsetjeneste for alle. Pasientenes stemmer må høres, og det er avgjørende å handle på tilbakemeldingene for å bygge opp en mer inkluderende og omsorgsfull helsetjeneste i fremtiden.
Hvis du trenger å oppdatere noen detalj som du tror ikke er korrekt relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende en melding så vi vil justere det straks. På forhånd vi setter pris på det.
Unngå denne "sjappa" av et sykehus hvis du trenger en operasjon. Den 20.04.2018 kl.14.18 ble jeg utsatt for et drapsforsøk i forbindelse med en enkel øyeoperasjon. Jeg fikk overdose av Fentanyl uten tilførsel av oksygen! I tillegg var operasjonsrommet ikke rengjort etter forrige pasient. Det vil bli reist erstatningssak da jeg ennå ikke har mottatt noen beklagelse for den skjebnesvangre rutinesvikten. Jeg har pådratt meg alvorlige senskader og kan fortsatt ikke se. Jeg har stått på vent i 4 år (!), men Sykehuset legger all byrden på meg ved å påstå at jeg er multiallergiker, noe som flere av oss erfarer. Personalet på operasjonsstuen virket sterkt påvirket og gjennomførte ikke engang sjekkliste før de ga meg Fentanyl. Jeg fikk pustestopp og kretsløpssvikt som en følge. Husk: det er fritt sykehusvalg! Hilsen forbannet og fortsatt livredd.
Gunnar Aas (26.06.2025, 08:33):
Veldig bra barneavdelingen, jeg er veldig fornøyd med tjenestene de tilbyr!
Egil Rise (26.06.2025, 05:54):
Fantastisk oppleving på ortopedisk dagpost på Elverum sykehus den 14.10.20. For ei fantastisk gjeng som jobba der!👏🌟🌟 De fortjener både blomster og konfekt. Eg bøyer meg i støvet for desse englane.😊 ...
Kristian Lie (25.06.2025, 14:38):
Skrevet mai 2021
Unngå å stole på legenes faglige vurderinger og ta vare på deg selv.
Jeg kom inn haltende etter å ha falt fra en høyde, med stor fart og nesten 80 kg i hendene på jobben.
Ble plassert på en benk i et rom som lignet et gammelt røykerom etter en CT-skanning hvor jeg nesten gråt av smerte, med brudd i ankelen osv., men de tok ikke skikkelige røntgenbilder fordi det visstnok var for dyrt og unødvendig (fikk dem et halvt år senere). Bare fikk beskjed om å "avlaste", men ingen alternativer ble gitt for hvordan jeg skulle avlaste foten.
Over ett år senere har jeg fortsatt svært vondt og har mistet mye av livskvaliteten min og opplevd altfor mange komplikasjoner på grunn av denne foten, som til slutt kostet meg karrieren.
En ortopedisk ingeniør og en annen fotekspert har fortalt meg at mye kunne ha vært unngått. Jeg oppsøker disse personene i stedet og har nå endelig opplevd ekte medisinsk praksis som faktisk bidrar til bedring.
Overlegen på Elverum sykehus (Sykehuset Innlandet) forsvarte de lite kompetente og overarbeidede legenes beslutninger, men trolig ikke fra en nøytral posisjon.
Så! Jeg må nok en gang tilbake dit, enten av eget behov eller for andres skyld.
Men helst vil jeg unngå å dra akkurat tilbake til Elverum, prøv andre steder, spesielt hvis det er alvorlig.
Et sted noen timer unna kan spare deg for år med ubehag, lær av mine feil.
Alma Nordstrand (22.06.2025, 13:16):
Ventet i 3 måneder for å få en avtale på sykehuset på grunn av en infeksjon i tåen min. Da jeg endelig satte meg ned, kom legen og sa jeg burde prøve en jævla fotterapeut i stedet for å faktisk følge opp avtalen jeg hadde fått. For en drittlege! Virker som han bryr seg mer om sminke enn å faktisk hjelpe pasientene. Dårlig sykehus, dårlige leger. Bare dra et annet sted hen!
Tove Fosse (22.06.2025, 12:51):
Fikk fantastisk hjelp. En uventet opplevelse!
Erika Rønning (21.06.2025, 15:03):
Gamal arkitektur med moderne kvalitet.
Øivind Evensen (21.06.2025, 05:29):
Helt ubrukelig sykehus når man trenger hjelp. Overlegen som lyver rett i ansiktet med lovnader om nødvendig operasjon på øre, nese, hals poliklinikken og deretter setter assistenter til å ringe for å utsette gang på gang i etterkant. Usikre leger som ikke tørr å ta beslutninger. Og når man endelig blir satt opp til operasjon, så kanselleres det også selvsagt fordi det alltid kommer noe i veien som sykdom blant personalet, for mange pasienter på listen eller at de plutselig ønsker å avvente mer. Alt er bare kaos der, og jeg anbefaler virkelig folk som trenger hjelp å oppsøke et annet sykehus med mindre de vil vente i årevis for å bli avvist gang på gang. Tragisk at det skal være slik her i gode "helsenorge"..
Jonathan Kvammen (17.06.2025, 06:38):
Et vakkert sykehus bygget i 1925. Ligger idyllisk til med kirken som nærmeste nabo.
Jonas Foss (17.06.2025, 05:12):
Du bør unngå å føde her eller bli henvist hit.
Leif Sørlie (17.06.2025, 04:28):
Fantastisk sykehus! Det er virkelig enestående hvordan de tar vare på pasientene og leverer førsteklasses helsetjenester. Jeg er så imponert over den omsorgen og ekspertisen de viser hver eneste dag. Det er tydelig at personalet her virkelig bryr seg om pasientenes velvære. Jeg kan trygt si at dette er et av de beste sykehusene jeg har vært på. Takk til hele teamet for deres dedikasjon og hardt arbeid!
Dagny Øien (09.06.2025, 11:44):
Veldig enkelt å navigere og hyggelig atmosfære
Mads Nordahl (08.06.2025, 07:05):
Eg hadde ein flott oppleving hos Sykehus. Takk for god service!
Rita Kvammen (07.06.2025, 14:00):
Flott sykehus, gravide blir lyttet til og godt tatt vare på. Parkeringen er altfor liten for et sykehus av denne størrelsen.
Ina Haukelid (06.06.2025, 03:26):
Aldri før har jeg følt meg så upassende noensinne. Legen henviste meg hit, men siden jeg kom gjennom døren, har jeg bare følt meg uønsket. Det var til og med en sykepleier som spurte meg hvorfor jeg ikke kunne være hjemme og hva som ville få meg til å føle meg bedre ved å være her. Ble sendt hjem uten svar og følte meg praktisk talt jaget ut døren.
Roger Paulsen (06.06.2025, 01:09):
Våre tre born er fødd her, og det har vore fantastisk kvar gong til tross for harde fødslar og litt ekstra. Dyktige jordmødrer, sjukepleiarar og leger som er hyggelege og gjer det dei skal.
Birgitte Eikeland (02.06.2025, 23:22):
Personale kan være både pasientar og pårørande. Du kan få svar og konsultasjon om korleis du kan overleve dei vanskelege situasjonane som styrer helsa og familie livet ditt.
Kolbjørn Lande (02.06.2025, 18:13):
Da min gravide samboer skulle inn til ultralyd, ble jeg bedt om å vente i bilen, til tross for at hun tydelig trengte min støtte (sykehusangst). Det hadde vært fint om personalet kunne vist litt mer skjønn, selv med koronarestriksjonene. Jeg synes de ansatte var snille og omsorgsfulle, men kanskje litt for opptatt av reglene.
Ingolf Rønning (31.05.2025, 03:19):
Fødeavdelingen og alle de som jobber der er virkelig fantastiske mennesker - snille, profesjonelle og hjelpsomme! Jeg er så takknemlig for den omsorgen jeg fikk på Elverum Sykehus. #stoltpasåvårtSykehus