Drammen sykehus - Drammen

Butikker og tjenester i Norge

Drammen sykehus - Drammen

Drammen sykehus - Drammen

Publisert den: - Visninger: 2 823 - Del
Utskriftsvennlig versjon - PDF-versjon
Kommentarer: 93 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 226 - Resultat: 3.5

Drammen Sykehus: En Viktig Ressurs for Lokalsamfunnet

Drammen sykehus, lokalisert i Dronninggata 28, 3004 Drammen, er et sentralt helsesenter med mange avdelinger og spesialiteter. Dette sykehuset er klargjort for å håndtere et stort antall pasienter, og tilbyr tjenester innen nevrologi, nefrologi, pediatri og mye mer. I denne artikkelen vil vi fokusere på tilgjengeligheten av sykehuset, spesielt for personer med funksjonsnedsettelser.

Inngang for personer i rullestol

En av de essensielle faktorene for en positiv opplevelse på Drammen sykehus er tilgjengeligheten for personer i rullestol. Hovedinngangen til sykehuset er tilrettelagt for rullestolbrukere, noe som sikrer at alle kan få tilgang til tjenestene som tilbys. Ansatte er også kjent for å være hjelpsomme og imøtekommende når det gjelder å assistere pasienter som trenger ekstra hjelp.

Parkering for personer i rullestol

Parkering er en annen kritisk faktor. Selv om Drammen sykehus har dedikerte parkeringsplasser for personer med nedsatt mobilitet, har mange pasienter rapportert om utfordringer knyttet til tilgjengelighet og kostnader. Det er ofte vanskelig å finne ledige plasser, og prisene kan være høye. En pasient kommenterte: "Beregne en halv time på parkering. Tusen plast til ansatte resten speed utover i bratte og glatte plasser." Her er det rom for forbedring, da en mer effektiv parkeringsløsning kunne bidra til å redusere stress for pasienter og pårørende.

Tilgjengelighet i sykehuset

Tilgjengeligheten inne i sykehuset er også et viktig aspekt. Mange pasienter har opplevd at veien til ulike avdelinger kan være lang og tidkrevende, noe som særlig gjelder for de med fysiske begrensninger. En kommentar fra en pasient understreket dette: "Det var vanskelig å finne frem til den riktige bygningen, det var så dårlig forklart." Dette viser at sykehuset kan ha nytte av bedre skilting og informasjon for å veilede pasienter og besøkende.

Pasientopplevelser

Mange pasienter har delt sine erfaringer fra Drammen sykehus. Det er ingen tvil om at de ansatte får mye ros for sin omsorg og profesjonalitet. En pasient sa: "Både de faste, vikarer, de under opplæring, leger... Jeg følte meg så godt tatt vare på." Slike positive tilbakemeldinger er avgjørende, men de negative kommentarene om ventetider og tilgjengelighet peker på områder som må forbedres.

Konklusjon

Drammen sykehus fungerer som en livsnerve i lokalsamfunnet, og det er avgjørende at sykehuset fortsetter å forbedre tilgjengeligheten for alle pasienter, spesielt de med funksjonsnedsettelser. Ved å investere i bedre parkeingstjenester og tydelig skilting, kan sykehuset ytterligere heve kvaliteten på pasientopplevelsen. Med et sterkt fokus på både omsorg og tilgjengelighet kan Drammen sykehus fortsatt være en pålitelig ressurs for innbyggerne i Drammen og omegn.

Du finner oss i

Kontakttelefonen til respektive Sykehus er +4703525

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4703525

kart over Drammen sykehus Sykehus i Drammen

Du kan besøke oss i følgende tider:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag (I dag) ✸
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Hvis nødvendig å justere noe element som du føler ikke er korrekt om dette nettstedet, vi oppfordrer deg til å sende oss en melding slik at vi kan vi vil fikse det så snart som mulig. Med forventning takk.

Bilder

Videoer:
Drammen sykehus - Drammen
Referer dette innholdet:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 93 mottatt kommentar(er).

Per Knudsen (01.10.2025, 21:52):
Operert på øre, nese og hals. Opplevde utrolig hyggelige og omsorgsfulle ansatte fra ankomst til avreise. Dedikerte og kunnskapsrike helsepersonell. Takk for god helsehjelp og en fin opplevelse 🤗💐…
Hallvard Martinsen (01.10.2025, 06:03):
De ansatte er veldig hyggelige og hjelpsomme, og det er virkelig et trygt sted å være når man trenger det.
Elias Bredesen (30.09.2025, 16:26):
Sykehuset er veldig nedslitt. De fleste sengene var av eldre type med bare elektrisk justering opp og ned. Nyere modeller med kontrollpanel som pasientene kan bruke, ville ha spart personalet for mye unødvendig tid brukt på å justere ting som hjertefrekvens osv. Nattbord var få og de fleste manglet en eller annen del. Rommet jeg lå på var lite inspirerende, bare gule vegger å stirre på. Kom hjem med tendens til liggesår på hælene da jeg måtte ligge på ryggen i noen dager. Sa ifra, men ingenting ble gjort og jeg sliter med det ennå. Ellers var personalet utrolig hyggelige og gjorde så godt de kunne. En stor takk til dem.
Sander Solstad (29.09.2025, 08:40):
Hjelpsomme og hyggelige! Takk til alle som jobber hardt for å redde liv og gjør sitt beste for at alle har det bra! :)
Jonathan Tveit (20.09.2025, 18:02):
Fantastiske jordmødre og barneleger! De gjør en utrolig god jobb på sykehuset.
Sofie Sandnes (19.09.2025, 16:20):
Helt utrolig dårlig ledelse. Når noen er innlagt og man får nesten ikke lov til å ha med grunnleggende hygieniske og personlige eiendeler. Vaktene virker å ha en iq på 0.
Guro Bredesen (19.09.2025, 09:30):
Ganske lang ventetid. Renholdte toaletter og heis. Hyggelige ansatte som alltid er lett tilgjengelig.
Dagny Mellem (19.09.2025, 06:50):
Mye rot mellom sykepleiere/leger/pasienter. De fleste sykepleiere er hyggelige, men det er enkelte som bare lyser at dette er et yrke de aldri burde valgt og helst burde legge fra seg øyeblikkelig! Slitt sykehus med gamle vel alt 🤷🏻‍♀️ Ellers forholdsvis pent og rent. Men ville dratt på et annet sykehus hadde jeg hatt sjansen i givende øyeblikk, definitivt ville gjort det.
Monica Lie (17.09.2025, 19:48):
Fantastiske bakverk fra det lokale bakeriet i Mjøndalen, tilgjengelig på kiosken.
Anniken Tollefsen (15.09.2025, 17:47):
Øre, nese og hals tar godt vare på barn og barns behov. Jeg gir dem en solid ti av ti!
Gard Paulsen (14.09.2025, 18:09):
Jeg har flere ganger vært med min gamle mor på legevakt og akuttmottak. Dette jeg beskriver her skjedde før koronaviruset.

Opplevelsen har vært langt under forventningene, og jeg vil faktisk gå så langt som å si at den var skremmende dårlig. For det første må man sette av hele dagen for å komme gjennom fra legevakt til innleggelse.

Først venter man et par timer på legevakten. Deretter blir hun transportert med ambulanse til akuttmottaket på sykehuset, hvor hun ligger i timevis på en seng i gangen.

Etter å ha ventet i minimum en halv dag, er man kanskje heldig nok til å få kontakt med en turnuskandidat, og de samme undersøkelsene som ble gjort på legevakten gjentas.

Så følger enda mer venting før hun til slutt blir flyttet opp til avdelingen. Inn på et tomannsrom der en dame med KOLS hadde fått plassen ved vinduet. Utsikten var dermed et stort skjermbrett hvor intense hosteanfall forekom døgnet rundt, noe som gjorde det umulig å sove.

Inntrykket ble ikke bedre av at personalet var nedlatende, lite høflige og ofte samlet seg i større grupper i pauserommene.

Det er ikke bygningene som er hovedproblemet på dette sykehuset, det er håndteringen av pasientene.
Jonas Karlsen (13.09.2025, 05:04):
Jeg har ikke vært der så mange ganger, men det virker bra.
Tuva Gjerde (10.09.2025, 17:43):
Barneavdelingen er veldig dårlig, de vet ikke hva som skjer og hvem er hvem. Helt utrolig, ingen har kontroll. Alle har snakket med alle og ingen vet hvor de er.
Oddmund Sørensen (09.09.2025, 23:09):
En fantastisk dame i resepsjonen på røntgen, ordnet det slik at jeg kunne endre timen min fra Bærum (feilbestilt) til Drammen sykehus. Snakk om service og ny time, samme dag og til og med før avtalt tid. Tusen takk 🙏 …
Heidi Sørensen (08.09.2025, 10:59):
Bestefar fikk lungebetennelse og sopp i blodet.
Ikke bra
Daniel Sørensen (07.09.2025, 15:37):
Her må det være veldig trist å ende opp.. :-(
Anita Sandnes (07.09.2025, 14:25):
Konen min fikk livmorinfeksjon etter keisersnittet. Legen som opererte var arrogant og aggressiv. Etter fødselen fjernet han resten av livmoren og sendte konen min hjem. Etter noen uker dro vi til en privat gynekolog for å sjekke magen og livmoren, og ble deretter henvist til en rensning av livmoren.
Frida Thoresen (06.09.2025, 18:05):
Behandlingen på sykehuset er veldig bra, jeg er veldig fornøyd!
Oliver Vangen (02.09.2025, 19:45):
Min mann la merke til en lege som gikk fra toalettbesøket uten å vaske hendene.
Gjermund Sørensen (29.08.2025, 23:24):
Helt forferdelig informasjon/kommunikasjon mellom pasient og lege/sykepleier.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
Sikkerhetskode
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.