Lynet Internett AS, lokalisert på Fornebu, har fått mye oppmerksomhet på grunn av variert tilbakemelding fra kunder. Mange har rosemalt hastigheten, mens andre kritiserer kundeservicen og stabiliteten. I denne artikkelen ser vi nærmere på tilgjengeligheten, parkering for personer i rullestol, samt de ulike erfaringene kundene har hatt med Lynet.
Tilgjengelighet
Tilgjengeligheten til Lynet Internett AS har blitt et tema av stor debatt. Flere kunder rapporterer om hyppige nedetider og ustabilitet i forbindelsen. Kommentarer som "Nettet er nede i flere dager" og "brudd som varer 1-2 minutter" er ikke uvanlige. Dette kan skape frustrasjon for mange brukere, spesielt de som er avhengige av internett til arbeid eller studier.
Kunder uttrykker også bekymring over manglende kommunikasjon fra selskapet når det oppstår problemer. Mange nevner at de ikke får informasjon om feil eller når nettet vil være oppe igjen, noe som gjør opplevelsen enda mer frustrerende.
Kundeservice
Kundeservice er kanskje det mest kritiserte aspektet ved Lynet. Mange kunder beskriver opplevelsen som "helt latterlig elendig", med lange ventetider og lite hjelpsomme svar fra ansatte. En gjenganger blant tilbakemeldingene er at det tar lang tid å få hjelp, og mange gir uttrykk for at de føler seg ignorert når de prøver å kontakte support. Utallige kunder opplever problemer med å si opp abonnementet sitt, og får ikke svar på henvendelser.
En kunde oppsummerer det godt med: "Helt håpløst. Alle borettslag burde styre unna disse". Det er klart at dette er en viktig faktor å vurdere for potensielle kunder.
Parkering for personer i rullestol
Når det kommer til praktisk tilrettelegging, er det også verdt å nevne parkering for personer i rullestol i området rundt Lynet Internett AS. Tilgjengelige parkeringsplasser er essensielle for å sikre at alle kunder har mulighet til å besøke kontoret uten hinder. Det anbefales å sjekke på forhånd om det finnes tilpassede parkeringsplasser for rullestolbrukere før man planlegger et besøk.
Konklusjon
Oppsummert gir Lynet Internett AS et blandet inntrykk. Med kommentarer som "superraskt internett når det fungerer", kombinert med hård kritikk av kundeservicen og tilkoblingsproblemer, er det tydelig at kundene har svært ulike erfaringer. For de som vurderer Lynet som internettleverandør, kan det være lurt å veie disse faktorene nøye og vurdere om man er villig til å ta sjansen.
Telefonnummeret til respektive Internettleverandør er +4721993366
Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4721993366
Våre åpningstider er:
Dag
Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag (I dag) ✸
Fredag
Lørdag
Søndag
Hvis du ønsker å endre noen informasjon som du mener ikke er nøyaktig om denne nettsiden, vi ber om å videresende en melding slik at vi kan vi vil fikse det straks. Takk på forhånd takk for samarbeidet.
Utrolig ustabilt internett. Ble fortalt at problemet lå i ruteren, kjøpte en ny som oppfylte deres «krav» - like ustabilt. Nettforbindelsen faller ut minst én gang om dagen, og kundeservice stiller de samme spørsmålene hver gang. De sendte en tekniker hit og kunne ikke finne noen feil. Det er ikke konstant, men nettet FALLER HELT BORT, gjerne flere ganger om dagen. Aldri mer Lynet, ville byttet hele leverandøren om det var opp til meg.
Bodil Jansen (17.07.2025, 03:01):
Jeg vil gi dette selskapet null stjerne for elendig kundeservice. De svarer verken på e-post eller telefon. I over to måneder har jeg prøvd å si opp abonnementet mitt, men får ingen respons. Jeg har ringt 10 ganger og blir sendt som en pingpongball rundt i flere avdelinger, etter å ha blitt satt på vent i over 1 time hver gang. Jeg har fortsatt ikke fått bekreftelse på at abonnementet mitt er avsluttet. Skammelig service på alle områder. Unngå dette firmaet.
Solveig Årnes (16.07.2025, 06:25):
Den verste internettleverandøren! Hold deg unna. Her er en skjermdump av det jeg har kjøpt...og det jeg har fått...
Preben Martinsen (14.07.2025, 09:30):
Hvis du er interessert i å ha et Internett som sjelden fungerer og tar flere timer/dager før det begynner å virke igjen, da er dette Internettet for deg.
Lasse Vatn (12.07.2025, 05:26):
Fallar ut ofte, til tider er nettet nede i fleire dagar utan noka forklaring eller kommunikasjon. Om nokon prøver å selje deg dette, berre se NEI.
Lasse Tellefsen (10.07.2025, 16:01):
Helt greit internett til en rimelig pris, men kundeservicen er verken vennlig eller lett å komme i kontakt med. Problemer med faktura oppstår også.
Guri Wang (08.07.2025, 08:55):
0 stjerner, dårlig selskap, består av narkomane som aldri er til stede, det er lettere å få tak i Jesus enn deres kundeservice. Kunne ha ferdigstilt Mona Lisa til nå med tiden de bruker. Anbefales til amish folket. Dårlig dårlig dårlig, kunne fått bedre respons fra en ku på gården min. Kuene mine er stresset på grunn av lynraskt internett, melkeproduksjonen lider.
Benjamin Rogstad (06.07.2025, 04:35):
Helt forferdelig! Blir aldri oppringt, så jeg har stått over 1 time i kø, uten at det er noen kø... det verste jeg har opplevd! Skal bytte internettleverandør med en gang!!!
Eli Hatlen (05.07.2025, 12:13):
Hurtig nett, rask kundeservice og billig.
Gjertrud Wang (05.07.2025, 12:08):
Helt forferdelig! Har alltid trodd det var et problem med ruteren, så jeg kjøpte en til flere tusen kroner. Men hastigheten og tjenesten fra leverandøren er ekstremt dårlig! Unngå for alt i verden!! Virkelig, UNNGÅ det.
Jarl Hestnes (05.07.2025, 06:33):
Utrolig dårlig samarbeid, lite fokus på å forbedre situasjonen. Jeg skulle ønske at flere kunne se hvor fryktelig dårlig dette selskapet er. De har ingen forståelse for hvordan de skal kunne
De sender regninger 2-3 måneder etter at du har sagt opp og krever betaling for tjenester de ikke har levert. Svindlere og bedragere.
PS: Lynet heter nå HOMENET.!!!! STAY AWAY! Ville gitt dem minus -9994684959588389999 stjerner om mulig!
Vilde Ottosen (04.07.2025, 06:13):
Altså, det er helt utrolig hvor dårlig supporten er her. Jeg har vært uten TV og internett i en uke nå. Hver gang jeg ringer support får jeg beskjed om at de vil kontakte meg når de har funnet feilen, noe de ikke klarer. Helt håpløst! Hvis man bestiller nettet fra lynet, må man samtidig be til de høyere makter om at det aldri oppstår feil med linjen, for da er man virkelig i trøbbel!
Hallvard Hagen (03.07.2025, 15:48):
Svært ustabilt nett og dårlig signal. Internettet kobles fra veldig ofte.
Sigve Bergum (03.07.2025, 06:48):
Eg veit ikkje noko om dei andre vurderingane her, kanskje det er infrastrukturproblem i nokre sameige eller noko slikt.
Eg har ikkje hatt nokon problem med stabilitet eller fart etter over 2 år med Lynet. Har ikkje hatt behov for å nytte kundetenesta og avtalegiro og e-faktura har fungert utmerka. Veldig fornøgd med Lynet. Ingen tull internett rett i veggen. Fantastisk!
Tips til alle som slit med nett frå Lynet. Kobl PCen med ein ny cat 6 nettverkskabel rett i veggen heime. Er det problemfritt då ligg problemet du opplever mest truleg i heimenettverket ditt.
Ruben Sørensen (02.07.2025, 03:37):
Den absolutt verste internettleverandøren jeg har opplevd. Etter at vi byttet til Lynet har vi opplevd utallige nettavbrudd. Jeg synes navnet Lynet burde stå for raskhet, men det gjør dessverre ikke Lynet...
Knut Bakke (29.06.2025, 14:24):
Kobler ut minst en gang om dagen i 5+ minutter, opptil en time. Høres kanskje ikke så mye ut, men det blir irriterende når det skjer hver dag, spesielt når man driver med aktiviteter som krever stabil internettforbindelse (strømming, gaming osv.). Gir den en stjerne.
Anna Vatn (29.06.2025, 04:06):
Tidligere har jeg gitt Lynet 2 stjerner på grunn av lange ventetider både på telefon og e-post, samt ustabilitet på nettet. Dette virker å ha blitt mye bedre nå (2022/2023).
# Kundebehandling
I dag fikk jeg kontakt med kundeservice på chat på bare noen minutter, og ventet bare i 3 minutter på telefonen en onsdag ettermiddag. Dette er absolutt akseptabelt, spesielt med tanke på at for to-tre år siden var ventetiden 75 minutter.
# Stabilitet
Jeg opplevde lenge ustabilitet på nettet i huset mitt (Kirkeveien 90), men etter at de byttet utstyret i fjor, har problemene stort sett forsvunnet. Hastighetstester direkte på kabelen gir meg nesten den teoretiske hastigheten jeg skal ha (100/100). Når jeg nå opplever tregt nett, skyldes det mesh-nettverket til Google WiFi som trenger en restart for å fungere riktig...
Kine Sundby (29.06.2025, 03:44):
Bra service, grei internett, ok generelt.
Vetle Tellefsen (28.06.2025, 23:20):
Jeg har brukt Lynet som internettleverandør både som student i SiO-bolig og privat i borettslag.
Hastigheten har alltid vært som avtalt (unntatt når jeg har brukt dårlige rutere og mistet litt kapasitet på wifi, som man kan forvente).
Tilbudet for studenter har vært veldig bra, mens de normale prisene har vært på nivå med eller bedre enn markedet generelt.
Jeg har opplevd noen få avbrudd, men dette har stort sett vært på grunn av eksterne faktorer som byggearbeid eller strømbrudd, og Lynet har alltid fikset det raskt. Men her synes jeg de kunne vært litt kjappere med å oppdatere kundene, kanskje sende en sms med informasjon istedenfor at man må sjekke status-siden deres selv.
Jeg har ikke hatt noen negative opplevelser med kundeservicen deres, og jeg synes heller ikke at ventetiden på telefon har vært for lang.
Margit Sønderland (28.06.2025, 19:59):
Det er feil på nettet og kundesenteret er nede. Det virker som ingen har sendt ut meldinger om dette.