Ferieleilighet Stranda Fjellgrend: En Balanse Mellom Vakker Natur og Dårlig Service
Ferieleilighet Stranda Fjellgrend ligger i naturskjønne omgivelser, perfekt for de som ønsker en ferie preget av fjell og skiaktiviteter. Men til tross for den fantastiske beliggenheten, er det noen aspekter ved oppholdet her som har fått gjester til å uttrykke misnøye.
Renhold og Service: Et Stort Problem
Mange besøkende har rapportert om dårlig renhold ved overtakelse av leiligheter. Flere gjester har opplevd at leiligheten ikke var grundig rengjort ved ankomst, noe som skapte frustrasjon. En anmeldelse nevner spesifikt at ventilasjonhetten og glassene på peisen ikke var vasket, noe som førte til en elendig opplevelse. Dette underminerer tilliten til stedet, da flere gjester har opplevd å bli belastet for rengjøring selv om de leverte leiligheten i god stand.
Fasiliteter og Innkvartering
Til tross for problemene med renholdet, er fasilitetene vurdert som gode. Hyttene er godt utstyrt med moderne kjøkken og rene bad, og mange gir uttrykk for at interiøret er smakfullt og innbydende. Det er også rapportert om fine, barnevennlige dusjer og toaletter, samt tilgang til boblebad, noe som kan være et stort pluss for familier.
Aktiviteter og Område
Området rundt Stranda Fjellgrend tilbyr vakre turområder med skiaktiviteter om vinteren. Besøkende har hatt positive opplevelser med gode muligheter for ski og langrenn, samt vakre utsikter. Det finnes også en stor paviljong hvor konserter og arrangementer holdes, selv om støy fra disse hendelsene kan være en utfordring for noen gjester.
Oppsummering
Stranda Fjellgrend har alt som trengs for en minneverdig ferie med familie eller venner, men dårlig service og manglende renhold kan trekke ned opplevelsen. Gjestene anbefales å være oppmerksomme på dette før de bestiller, spesielt ved bruk av tjenester som Airbnb. Mens beliggenheten er fantastisk og aktivitetene er mange, er det viktig å merke seg at servicenivået varierer betydelig.
Hvis du trenger å modifisere noen informasjon som du tror ikke er nøyaktig om denne nettsiden, vi ber om å sende en melding så vi vil fikse det så snart som mulig. Takk på forhånd tusen takk.
Flotte hytter, nydelig utsikt. Ikke langt unna en lakseelv.
Heidi Nilsen (20.07.2025, 13:46):
Vakker leilighet, utstyrt med alt du trenger på kjøkkenet
Hanna Sandvik (19.07.2025, 16:54):
Leilighetene er godt utstyrt. Vi følte oss veldig komfortable. Ønsket vi kunne ha blitt lenger. Enkel og grei behandling.
Ragnhild Tjøstheim (19.07.2025, 05:21):
Sanitære forhold veldig rene og tilfredsstillende. Dusjene er gratis, prisen var 330NOK for 2 personer og en bobil, og det var greit plassert ved fritidshavnen. Inngangen var lett tilgjengelig uten å være sjenerende. Vi tilbrakte 2 netter der og kan absolutt anbefale det. Det er også et shoppingområde omtrent 500 meter unna hvor du kan få tak i alt du trenger.
Ingvar Evensen (18.07.2025, 22:23):
Eg slo leir her før eg tok ferja. Ikke akkurat den mest attraktive campingplassen. Generelt sett er hyttene luksuriøse og derfor altfor dyre for meg. …
Frode Kvam (18.07.2025, 03:25):
Svindel saken. Ekte svindel for å belaste ekstra 200 euro (2000 NOK) gebyr for manglende rengjøring. De leier ut ferieleiligheter på selvbetjent basis. Gjestene sjekker inn og ut selv, og de inspiserer aldri noe. De påstår at du skal forlate leiligheten akkurat slik du fant den, men de har ingen anelse om hvordan ting ser ut. Vi fant leiligheten vår skitten med oppvask på vasken, som vi måtte vaske. Vi har varslet Visit Stranda om hendelsen, men de har aldri svart. Jeg vet ikke engang om de eksisterer i det hele tatt.
Likevel forlot vi leiligheten enda renere enn da vi ankom, og til slutt mottok vi en melding som sa: "Leiligheten har ikke blitt rengjort og forlatt i samme tilstand som ved ankomst. Derfor må vi beholde 50 % av depositumet ditt." Den eneste forskjellen var at vi etterlot stedet renere, men de svarte aldri på noen av meldingene våre. Ekte svindel. Vær forsiktig.
Tone Midttun (15.07.2025, 10:03):
Dette er det eneste innsjekkingsstedet, så her kan du hente nøkler og sengetøy. Du må kjøre omtrent 10 minutter mot skianlegget for å komme til den faktiske ferieboligen. Det føles som en luksuriøs fjellhytte som ligger langs en dal i fjellet. Leiligheten i andre etasje har også en hems, som barna elsket.
Viljar Myhre (14.07.2025, 23:57):
Flott service👍 Jeg er veldig fornøyd med opplevelsen min på denne bloggen. Spesielt likte jeg informasjonen om Ferieleilighet, den var virkelig nyttig og godt skrevet. Takk for flott innhold!
Therese Hansen (14.07.2025, 23:50):
Hei alle sammen!
Jeg hadde en dårlig opplevelse. Det manglet ting som var nevnt i hytteboken. Jeg tok kontakt flere ganger, men fikk ingen hjelp. Til slutt beholdt de depositumet vårt for rengjøring, til tross for at vi hadde vasket👨👩👦👦. Da vi ba om bekreftelse på at leiligheten ikke var vasket, sendte de oss et bilde av blondt hår, selv om ingen i familien har blondt hår 🙂😃. Totalt sett lurer disse folkene. De virker seriøse, men er det ikke, spesielt overfor turister😮.
Styr unna hvis du kan🏴☠️. Ikke stol på dem med en eneste krone💰.
Tove Wang (14.07.2025, 15:06):
Fantastisk natur! Nydelig utsikt og frisk luft. Perfekt for en avslappende ferie. Jeg elsker å utforske de vakre omgivelsene og nyte den rolige atmosfæren. Anbefaler virkelig dette stedet for de som elsker naturen og ønsker å komme seg bort fra bylivet en stund.
Ebba Gulbrandsen (12.07.2025, 05:45):
Flott campingplass. Rent og koselig.
Thomas Kristiansen (12.07.2025, 05:03):
Dårlig service og svindel, de betaler ikke tilbake depositumet. Dårlige senger og dårlig renhold. Anbefales ikke.👎
Julie Midttun (09.07.2025, 06:02):
Ble belastet 1500 kroner for å bytte ut vannet i boblebadet når vannet allerede var skittent ved ankomst. Useriøst.
Nils Lunde (07.07.2025, 06:26):
Nydelig hytte, men her er det også stille og rolig utenom (vinter)sessongen. Av de ti husene her er det knapt noen som er opptatt. Forhåpentligvis blir det mer liv om vinteren. Gondolen til toppen er annonsert av Scanbrit og ifølge informasjon fra en ...
Magnus Øvrebø (05.07.2025, 22:30):
Det ser ut til å være 2 typer hytter, hytten vi hadde var av den eldre typen og egentlig ikke nyinnredet. Når det gjelder renslighet var det heller ikke bra. Dunpleddene måtte definitivt byttes ut, de så ikke friske ut i det hele tatt.
Hanne Berg (03.07.2025, 09:37):
Vi har aldri i løpet av 30 år opplevd så dårlig service. Hyttene var ikke engang skikkelig rengjort, ikke engang oppvaskmaskinen ble tømt da vi ankom hytten. Dette er den verste hyttedriften i Norge med dårlig service.
Olav Solberg (02.07.2025, 06:59):
Nydelig sted oppe på stranden fjell, nydelig turområde med skiaktiviteter om vinteren og utleieleiligheter.
Ivar Sandvik (02.07.2025, 02:00):
Ikke dra dit, de prøver å lure deg med ekstrakostnader som rengjøring, sengetøy osv.
Karin Larson (01.07.2025, 13:20):
Svært fornøyd med både service og oppholdet. Tusen takk for en fantastisk opplevelse.
Torstein Stensrud (01.07.2025, 12:16):
Mens huset ser bra ut og fungerer (hvis du vet hvordan). Ingenting er forklart ordentlig.
Først er det stor avstand mellom mottaksbygningen og de faktiske husene. De ga oss ikke noen form for kart, så vi endte opp med å gå feil vei og måtte spørre lokalbefolkningen hvordan de skulle komme til parken. Husnumrene er ikke satt logisk ved siden av døren, så først gikk til feil hus.
Inne i huset slår kjøkkenplaten seg helt av hver morgen og du må faktisk manuelt slå av og på en sikring i sikringsskapet. Dette er ikke forklart på forhånd, så vi måtte ringe resepsjonen.
En annen rar ting var at kjelen til dusjen tilsynelatende har en lysbryter. Ja en bryter akkurat som alle lysene, inne på badet over den. Men selve lysbryteren er utenfor rommet i gangen, så vi slår denne av ved et uhell den første dagen og kunne ikke forstå dette og måtte ringe resepsjonen igjen.
Og sist, termostaten fungerer heller ikke slik du forventer det. Den var på 20C en gang, vi ønsket å skru den opp noen grader, så jeg trykket opp-knappen 2 ganger mot 2 grader, men etter noen timer var den 26C. Vi fant aldri ut av dette til slutt.
Alt dette kan løses hvis riktig instruksjon er gitt. For eksempel har de anstrengt seg for å henge et skilt på kjøkkenet for ikke å sette varme panner på trebordene, men viktige ting som hvordan man bruker komfyren er foreløpig neglisjert. Veldig uvanlig, litt uprofesjonell.