Ferieleilighet Stranda Fjellgrend: En Balanse Mellom Vakker Natur og Dårlig Service
Ferieleilighet Stranda Fjellgrend ligger i naturskjønne omgivelser, perfekt for de som ønsker en ferie preget av fjell og skiaktiviteter. Men til tross for den fantastiske beliggenheten, er det noen aspekter ved oppholdet her som har fått gjester til å uttrykke misnøye.
Renhold og Service: Et Stort Problem
Mange besøkende har rapportert om dårlig renhold ved overtakelse av leiligheter. Flere gjester har opplevd at leiligheten ikke var grundig rengjort ved ankomst, noe som skapte frustrasjon. En anmeldelse nevner spesifikt at ventilasjonhetten og glassene på peisen ikke var vasket, noe som førte til en elendig opplevelse. Dette underminerer tilliten til stedet, da flere gjester har opplevd å bli belastet for rengjøring selv om de leverte leiligheten i god stand.
Fasiliteter og Innkvartering
Til tross for problemene med renholdet, er fasilitetene vurdert som gode. Hyttene er godt utstyrt med moderne kjøkken og rene bad, og mange gir uttrykk for at interiøret er smakfullt og innbydende. Det er også rapportert om fine, barnevennlige dusjer og toaletter, samt tilgang til boblebad, noe som kan være et stort pluss for familier.
Aktiviteter og Område
Området rundt Stranda Fjellgrend tilbyr vakre turområder med skiaktiviteter om vinteren. Besøkende har hatt positive opplevelser med gode muligheter for ski og langrenn, samt vakre utsikter. Det finnes også en stor paviljong hvor konserter og arrangementer holdes, selv om støy fra disse hendelsene kan være en utfordring for noen gjester.
Oppsummering
Stranda Fjellgrend har alt som trengs for en minneverdig ferie med familie eller venner, men dårlig service og manglende renhold kan trekke ned opplevelsen. Gjestene anbefales å være oppmerksomme på dette før de bestiller, spesielt ved bruk av tjenester som Airbnb. Mens beliggenheten er fantastisk og aktivitetene er mange, er det viktig å merke seg at servicenivået varierer betydelig.
Hvis du trenger å modifisere noen informasjon som du tror ikke er nøyaktig om denne nettsiden, vi ber om å sende en melding så vi vil fikse det så snart som mulig. Takk på forhånd tusen takk.
Vær forsiktig, ikke bruk denne ferieeiendommen, det vil bare gi deg trøbbel. Vi opplevde problemer med å bli belastet en ekstragebyr på 200 euro for manglende rengjøring. Selve belastningen virket urimelig, og vi forlot leiligheten enda renere enn da vi ankom, men likevel fikk vi beskjed om at "leiligheten ikke var rengjort og var i samme tilstand som ved ankomst". Derfor bestemte de seg for å beholde 50 % av depositumet. Faktisk belastet de hele depositumet og ba oss deretter om et nytt kort for å refundere halvparten av depositumet.
De ga ingen forklaring eller begrunnelse for hvorfor de belastet dette beløpet, og svarte heller ikke på noen av meldingene våre etter hendelsen. Ifølge andre anmeldelser virker dette å være en gjentakende oppførsel!
Tormod Rolfsen (07.08.2025, 19:38):
Dette er bare en felle. Vær forsiktig før du velger denne ferieboligen. For det første er beliggenheten langt unna det som vises på Google Maps. For det andre har de svært høye priser for håndklær og sengetøy. For det tredje krever de et depositum for rengjøring. Selv om vi forlot boligen i en svært ren tilstand, har de ennå ikke tilbakebetalt depositumet. Og viktigst av alt, de har ikke svart på noen av meldingene våre selv om de har lest dem alle. Vær oppmerksom!
Gunnar Eriksen (04.08.2025, 15:55):
Hadde bestilt nedvask før overtakelse av ferieleiligheten på fjellsetra. Da jeg tok over leiligheten, var den ikke vasket. Veldig frustrerende, ikke til å stole på! Jeg vil absolutt ikke anbefale dette.
Jeg er ikke feil kunde, jeg tok over en leilighet på fjellsetra hvor dere var booket inn for å vaske. Dere kom altfor sent, i tillegg ble vaskejobben dårlig utført og det ble ikke vasket i ventilasjonshetten, glassene på peisen eller boden. Elendig utførelse.
Erika Wang (01.08.2025, 17:11):
Bestilte Roar-turen fra BuroScambrit via TravelStore Gorinchem. For en skuffelse. Stranda leiligheter var for skitne for ord. Nøkkelplasseringen var et annet sted, og personen der var overrasket over at vi kom dit for å få en nøkkel. …
Bestilte Roar-turen fra BuroScambrit via TravelStore Gorinchem. For en skuffelse. Stranda leiligheter var for skitne for ord. Nøkkelplasseringen var et annet sted, og personen der var overrasket over at vi kom dit for å få en nøkkel. …
Nina Lund (01.08.2025, 05:31):
Camping med et variert utvalg av overnattingsmuligheter, som telt, campingvogner, bungalower og luksusbungalower. Vi valgte en luksusbolig og ble virkelig imponert. De er helt nye, nylig bygget, med alt utstyr du trenger for matlaging. Utendørs har de en boblebad som vi likte veldig godt. Terrassen utenfor var også veldig fin å nyte en drink på om kvelden. Inne i boligen hadde vi til og med utsikt mot fjorden.
Personalet som jobber der er svært vennlige og serviceinnstilte.
Eneste ulempen var at det var litt støy fra baren i nærheten, så vi kunne høre musikken litt.
Jakob Tellefsen (31.07.2025, 09:54):
Veldig rent og gjennomtenkt layout på hyttene. Vi slet med å få varmen i hytta ved å justere temperaturen på kontrollen. Sikkert mye mer verdsatt i vinterperioden når skikjøringen begynner.
Sigmund Henriksen (31.07.2025, 07:16):
En fantastisk ferieleilighet. Flott service og vennlig betjening.
Gry Nilsen (29.07.2025, 01:20):
Takk for et fantastisk opphold 🤗🔊 God mat og drikke, dette er minner for livet! Her har jeg virkelig kost meg og kan ikke vente med å komme tilbake igjen. Tusen takk! 🌟🏖️
Emilie Hjort (27.07.2025, 08:03):
Dårlig ledelse, prisen på ferieleilighetene deres må definitivt gjenspeile kundeservice og gjestfrihet. Veldig sent svar, jeg ringte hver dag og spurte om plasseringen av sengetøyet som jeg hadde betalt for, og ingen respons i det hele tatt. Jeg la igjen så mange meldinger også. Fikk svar i går kveld, ved 18-tiden, under oppholdet mitt. De refunderer meg ikke engang beløpet etter at det ikke ble brukt i det hele tatt. Mistet depositumet mitt på grunn av en liten sprekk på siden av døren, og er helt sikker på at de ikke er klar over hyttas tilstand for å kunne belaste meg for det.
1 - Brannalarmen gikk av, og ingen la merke til den selv om det er ekstremt farlig.
2 - Renholderen som de fortalte meg var fullstendig klar over forholdene i huset, trodde all maten i kjøleskapet var vår, og de har en streng policy når det gjelder mat som blir igjen.
I tillegg er kommunikasjonen deres ikke vennlig i det hele tatt, den er faktisk ganske frekk og fikk oss til å føle oss svært lite velkomne.
Theodor Tveit (21.07.2025, 02:17):
Flotte hytter, nydelig utsikt. Ikke langt unna en lakseelv.
Heidi Nilsen (20.07.2025, 13:46):
Vakker leilighet, utstyrt med alt du trenger på kjøkkenet
Hanna Sandvik (19.07.2025, 16:54):
Leilighetene er godt utstyrt. Vi følte oss veldig komfortable. Ønsket vi kunne ha blitt lenger. Enkel og grei behandling.
Ragnhild Tjøstheim (19.07.2025, 05:21):
Sanitære forhold veldig rene og tilfredsstillende. Dusjene er gratis, prisen var 330NOK for 2 personer og en bobil, og det var greit plassert ved fritidshavnen. Inngangen var lett tilgjengelig uten å være sjenerende. Vi tilbrakte 2 netter der og kan absolutt anbefale det. Det er også et shoppingområde omtrent 500 meter unna hvor du kan få tak i alt du trenger.
Ingvar Evensen (18.07.2025, 22:23):
Eg slo leir her før eg tok ferja. Ikke akkurat den mest attraktive campingplassen. Generelt sett er hyttene luksuriøse og derfor altfor dyre for meg. …
Frode Kvam (18.07.2025, 03:25):
Svindel saken. Ekte svindel for å belaste ekstra 200 euro (2000 NOK) gebyr for manglende rengjøring. De leier ut ferieleiligheter på selvbetjent basis. Gjestene sjekker inn og ut selv, og de inspiserer aldri noe. De påstår at du skal forlate leiligheten akkurat slik du fant den, men de har ingen anelse om hvordan ting ser ut. Vi fant leiligheten vår skitten med oppvask på vasken, som vi måtte vaske. Vi har varslet Visit Stranda om hendelsen, men de har aldri svart. Jeg vet ikke engang om de eksisterer i det hele tatt.
Likevel forlot vi leiligheten enda renere enn da vi ankom, og til slutt mottok vi en melding som sa: "Leiligheten har ikke blitt rengjort og forlatt i samme tilstand som ved ankomst. Derfor må vi beholde 50 % av depositumet ditt." Den eneste forskjellen var at vi etterlot stedet renere, men de svarte aldri på noen av meldingene våre. Ekte svindel. Vær forsiktig.
Tone Midttun (15.07.2025, 10:03):
Dette er det eneste innsjekkingsstedet, så her kan du hente nøkler og sengetøy. Du må kjøre omtrent 10 minutter mot skianlegget for å komme til den faktiske ferieboligen. Det føles som en luksuriøs fjellhytte som ligger langs en dal i fjellet. Leiligheten i andre etasje har også en hems, som barna elsket.
Viljar Myhre (14.07.2025, 23:57):
Flott service👍 Jeg er veldig fornøyd med opplevelsen min på denne bloggen. Spesielt likte jeg informasjonen om Ferieleilighet, den var virkelig nyttig og godt skrevet. Takk for flott innhold!
Therese Hansen (14.07.2025, 23:50):
Hei alle sammen!
Jeg hadde en dårlig opplevelse. Det manglet ting som var nevnt i hytteboken. Jeg tok kontakt flere ganger, men fikk ingen hjelp. Til slutt beholdt de depositumet vårt for rengjøring, til tross for at vi hadde vasket👨👩👦👦. Da vi ba om bekreftelse på at leiligheten ikke var vasket, sendte de oss et bilde av blondt hår, selv om ingen i familien har blondt hår 🙂😃. Totalt sett lurer disse folkene. De virker seriøse, men er det ikke, spesielt overfor turister😮.
Styr unna hvis du kan🏴☠️. Ikke stol på dem med en eneste krone💰.
Tove Wang (14.07.2025, 15:06):
Fantastisk natur! Nydelig utsikt og frisk luft. Perfekt for en avslappende ferie. Jeg elsker å utforske de vakre omgivelsene og nyte den rolige atmosfæren. Anbefaler virkelig dette stedet for de som elsker naturen og ønsker å komme seg bort fra bylivet en stund.